2024-06-09, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nckl
Ang. *
Vilket land är det rimligt att de stannar i tills dess att saken är prövad? Asylrätten är tydlig, att inte ge personer skydd under asylprocessen är lagvidrigt. Går det att säkerställa skydd i [land utanför EU som på något vänster går med på att husera asylsökande som EU inte vill ta emot]? Kan EU säkerställa att de asylsökandes mänskliga rättigheter efterlevs i landet eller länderna som ska vara deras tillfälliga uppehälle?

Nu är jag generellt positiv till asylrätten och anser att männsikor som är i behov av skydd ska ha rätt till det. Det är dock självklart förjävligt att vissa blir nekade asyl först efter flera år av att barnen gått i svensk skola, skaffat kompisar och familjen precis börjat lära sig språket och börjat försörja sig. Det är även absurt att behöva leva i Sverige/land i EU med ovissheten och otryggheten att inte redan ha ett fast beslut om uppehållstillstånd, något som påverkar individen oerhört och försvårar integrationen.

Det är bara att smälla upp läger utanför EU där flyktingar som vill få sin sak prövad samlas (samtliga ensamkommande män bör få ett direkt NEJ). EU betalar naturligtvis för dessa läger. Samtliga länder längs EU's gräns är lämpliga.

Håller med om sista stycket och anser att om Sverige historiskt haft samma migrationspolitik som mångkulturen Singapore så hade saker fungerat bättre i Sverige.

Därför röstade jag på M.
Citera
2024-06-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Vad borde vi fp tillbaka anser du 15 mulj per skaft i Sverige eller får vi bara rätten att hålla käft allt vi får ?

Sverige borde aldrig gått med på DCA, att göra det utan nån kompensation är otroligt dumt.
Vi kunde väl åtminstone bergärt en av Hawaii öarna tex Maui.
Citera
2024-06-09, 15:57
Medlem
CreepyCrawls avatar
Precis hemkommen efter att ha röstat på V. Lugnt och städat i vallokalen, ingen kö alls, allt sköttes precis som det skulle.
Citera
Medlem
Ichwills avatar
La min röst på MP då jag hoppas på att Sverige går under totalt.
Sverige kommer bli en muslimsk stat inom kort.
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubrik förtydligad.

Strix/Mod
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vad tror ni ska ändra av att ni röstar? Tror ni EU kommer att ändra riktning och bli mer av en organisation som finns till för medborgare i nationalstaterna? Eller kommer dom att fortsätta att köra ner samhället för vanliga människor och driva sina elitprojekt som klimatregleringar, övervakning och massinvandring?

Det finns inte ett parti som skulle ha en kritisk åsikt om EU och vilja förändra nått som har en chans att bli invalda. SD är samma snömos som dom andra partierna.
Ni som röster ger bara EU politikerna legitimitet att fortsätta förtrycka folket. Idioter!
Citera
2024-06-09, 15:58
Medlem
Saltkatts avatar
Då har man gjort sin plikt. Det blev V och Jonas Sjöstedt, såklart.

Verkade vara hyfsat bra valdeltagande i mitt distrikt, enligt funktionärerna, trots (eller tack vare) grinigt väder. Valsedlarna fanns bakom bås (för första gången här), men valkuverten fick man först efter att man hämtat valsedlar (också för första gången).
Citera
2024-06-09, 15:59
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dregzy
Ni som röstade SD vem personröstade ni på?
Denise
Citera
2024-06-09, 16:01
Medlem
25Decembers avatar
Röstade på SD idag då det känns som minst dåliga. Valde någon långt ner på listan för att kunna se så min röst räknats sen.
Citera
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Vilken valvaka kommer ni följa?

Kommer följa SVTs med mycket nöje, ska bli kul att se hur den breda högern bräddar sina mandat till SVTs stora ilska som dom passivt kommer försöka hålla tillbaka.
Under val tycker tv4 är sämre på att vara opartiska. Så det är troligen roligare att kolla på dem.

Såg nu att Jenny Strömstedt inte ska vara programledare för valvakan på tv4 så kanske håller någon nivå av opartiskhet ändå.
Citera
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Bara för att du avskyr fakta, så betyder det inte att det är osant. Israel förvarnar civila om sina attacker, vilket inget annat land skulle göra i liknande situationer.
Absolut, de förvarnar, det är helt klart positivt. Dock finns i princip ingenstans att ta vägen, situationen för civila är vidrig, hjälporganisationer har inte kunnat ta sig till Gaza i den utsträckning som behövs, förnödenheter saknas, sjukvården är inkapaciterad, Gaza nästan jämnat med marken. Civila dör i mängder. Sjunde oktober var ett fruktansvärt angrepp, men inte fan är detta en proportionerlig respons.
Citera
2024-06-09, 16:02
Medlem
Förut röstat SD men har senaste år blivit något mer åt andra hållet. Så blev röst på V.
Var helt tomt i vallokalen klockan 10.
Min fru fick såklart inte rösta för hon ej är tillräckligt vit antagligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in