2024-05-27, 22:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag tror ju även då, jag säger tror men jag antar att denna sträcka nog blir kortare om de gick stigen på ängen bakom fängelset. Jag har mätt lite på eniros karta och uppskattar i all fall 100 meter kortare sträcka om inte något mer.

Jag ser det faktiskt så här att nu är dessa spår med inkluderande namnen testade och i alla fall jag ser de ej som tänkbara GM längre. Avförda. Mycket p g a att de scenarier som jag hade, var alltför verklighetsfrånvända och ej baserade på något alls konkret egentligen. Alla dessa spår och namn kan då helt tagas bort från diskussionen. Danskarna står kvar och de har jag haft i ett år från juli 2023, de är satta anser jag liksom KMs inblandning. Det finns ett helt annat underlag för att ha dessa som GM/inblandade.

Antaganden måste göras för att göra en hypotes. Detta gör ju självklart polisen också som vi vet. Vi har en mängd okända variabler här i denna ekvation och då måste antaganden göras. Utan antaganden alls, så kommer vi ingenstans och får ingen förståelse alls för detta. Här är det STOR skillnad på antaganden och antaganden, hur sannolika de är. Sen skall vi återkommande attackera våran hypotes från alla håll och se om den står pall, där håller jag fullständigt med dig. Kring KM och danskarna finns det en mängd konkreta omständigheter som är glödheta , så är det. Därför kommer det att ligga fast.

Jag har faktiskt tonat ned danskarna lite, men har planer på ett längre besök på biblioteket för att få fram lite artiklar....

Om JohLa så tror jag att hans uppgifter om att han lämnat Stadt 23:00 och att ErAn varit med på Stadt är en missuppfattning från journalistens sida. Jag tror att det kan vara så att JohLa talar om hur de lämnade förfesten hos KiMa 23:00.

Jag misstänker faktiskt ingen just nu...
Citera
2024-05-27, 22:47
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Varför inte citera exakt det som står i TSL?
“Hon hade talat med sin syster om att åka taxi hem, men Helena ville få luft och valde därför att promenera till Ekudden, berättar Björn Wallberg.”

Och på Hällristningsvägen väntade Ulrika på att lillasyster skulle komma hem med taxi.

Detta beror på ren lathet. Jag orkade helt enkelt inte att sitta och knappa in sökord och leta fram detta igen, tar ju en viss tid. Tid är ju en bristvara i detta fall med. Vi bör dock öka tempot och skärpa våra hjärnor till max ,för det e klart att Arne o Gudrun blir ju inte yngre heller...Jag känner att vi bör ha lite resultat och någon form av rörelse framåt i detta fall snart vad gäller polisiär verksamhet...Hm.

Bra att du plockar fram uppgifter snabbt, det är till stor nytta.
Citera
2024-05-27, 23:00
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag har faktiskt tonat ned danskarna lite, men har planer på ett längre besök på biblioteket för att få fram lite artiklar....

Om JohLa så tror jag att hans uppgifter om att han lämnat Stadt 23:00 och att ErAn varit med på Stadt är en missuppfattning från journalistens sida. Jag tror att det kan vara så att JohLa talar om hur de lämnade förfesten hos KiMa 23:00.

Jag misstänker faktiskt ingen just nu...

Bra initiativ .
Ja, det säger jag då att till att söka fram info och snabbt...där är du ju mycket svårslagen det kan jag ju säga alltså.

Han skall ha sagt i artikeln enligt tråden att "han pratat med Helena inne på Stadt". Nåväl, vi får se då vad du hittar.
Citera
2024-05-27, 23:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Bra initiativ .
Ja, det säger jag då att till att söka fram info och snabbt...där är du ju mycket svårslagen det kan jag ju säga alltså.

Han skall ha sagt i artikeln enligt tråden att "han pratat med Helena inne på Stadt". Nåväl, vi får se då vad du hittar.

JohLa har enligt uppgift i tråden varit inne på förhör samtidigt som ThSt. Det var i samband med polisens efterforskningar kring KlMa. Att JohLa varit i närheten av Helena eller KlMa är i så fall ganska uppenbart. Intressant är även att fundera på hur två individers förhör läcker via en och samma person till Flashback. Kan avståndet mellan ThSt och JohLa vara mindre än man tror?
Citera
2024-05-27, 23:14
Medlem
RFTs avatar
Citat:
1. Ja, jag vill nog anse att man vet detta. Vittnet (Gatstens) som såg en ljus/vit bil med avhugget bakparti köra inne på cykelvägen tidigare på kvällen vid 23:30-00.00 hade heller aldrig förut sett en bil köra här inne. Det känns ju väldigt hett att detta kan vara GM som kör här inne redan vid denna tid, vilket jag kan tro.

När Helena och KM vandrar upp Kungsgatan står GMs bil där och vill ragga på/fråga Helena om de kan köra henne hem, hon nobbar och får en obehagskänsla och vill skaka av sig dem, därför viker detta par ner höger efter bron ner på stigen emellan fängelset och ån. GM kan ju följt henne med blicken och blivit ytterligare triggad av denna manöver och en vilja att inte ge sig. Vi har också för att göra en än mer slumpartad version är att GM tänkt att åka upp till efterfesten på campingen och på vägen ser Helena och KM på Ekuddenvägen.

2. De ser inte KM som ett hot, kanske vet de redan högst att KM redan har fast sällskap eller så göds en svartsjuka då att Helena går med en annan och vill tråka paret samt en vilja till fortsatt kontakt med Helena. En spänd situation uppstår och allt urartar snabbt.

3. Hade KM vänt på klacken där och ej sett GM alls mot förmodan så hade han inte haft något att dölja utan kan ha sagt allt detta till polisen att han följde Helena hem och sedan vände hemåt direkt utan att ha sett något mer. KM sade att han inte var på bron och han inte har med detta att göra till polisen. Tyvärr blev det ju då så dumt för han att han ej kunnat redogöra/kan inte minnas/har minnesbilder som ej bevittnas av andra under tiden i alla fall från 2:15 fram till 3:30 emot säg. Inget alibi. Sedan allt det andra vad han sade 1992 och han sagt att han var hemma tidigare än han i själva verket var.

Varför händer då detta brott trots att KM finns med ? KM kan blivit insyltad i detta i någon form utav skuld, överrumplad och även chanslös mot GM som är fler, 3 mot 1, tror jag.

4. Brottet bara händer av bara farten. Frågan är då varför Helena skriker så högljutt under en tid från och till, i vad hon uppskattar till c:a 5 minuter. Detta låter som ett sexuellt förgripande av något slag kanske håller i henne, dra av kläder. Helena kan komma loss och ta till flykten, hinns upp av en förföljare och mördas på skogsstigen.

1. Men varför skulle GM åka där tidigare på kvällen? GM kan ju omöjligt veta huruvida Helena skulle gå hem, åka med någon bekant eller ta en taxi. Och det är väl inte klarlagt att det är samma bil? Man kan nog tänka sig hundratals anledningar till att en bil kör på en cykelväg. Här går slutledningen lite för snabbt; precis så som den gör när det gäller den där bilen som var synlig i Trankärr; "den måste ha med Helenas försvinnande att göra, vad skulle annars en bil med nervösa män göra på den platsen en tidig söndag morgon".

2. Utifrån min synvinkel verkar det osannolikt att GM struntar i att han har ett vittne, det förutsätter ju att GM hade en mycket stark hållhake på KM (och har så än i dag).

4. Du svarade inte på frågan. Jag frågade om motivet, inte om hur det gick till.

Mellan raderna i ditt resonemang läser jag att GM inte tillhör Helenas bekantskapskrets och att GM redan tidigare bestämt sig för att ge sig på Helena.
Jag tvivlar. Statistiken säger ju att när det gäller sexualbrott, är GM och offer väl kända för varandra. Det är någon i hennes omedelbara närhet som är GM, någon som är attraherad av henne, men som inte har förmåga att tolka hennes signaler om att attraktionen inte är besvarad. Ett närmande sker, GM förstår inte när hon avvisar honom på ett snyggt sätt; han fortsätter, bråk uppstår och det hela slutar i tragedi. Så tror jag.
Citera
2024-05-28, 00:12
Medlem
ThordOlavssons avatar
BW är en intressant person på det viset att det finns olika uppgifter om vad han gjorde aktuell natt.

Några förlägger honom till en fest i Radbyn. Bratis uppger att MiKj sagt att BW och MiKj var ute och körde nästan hela (lör)dagen och därför tror MiKj inte att BW varit på fest i Radbyn.

Tisslatorparn uppger att JoEr anser att BW är skyldig till mordet. Det är ett rätt märkligt påstående eftersom Tisslatorparn i andra inlägg undrar vart JoEr tagit vägen och om någon vet något om honom. JoEr är även den som säger att ChEr är BW:s alibi. Tisslatorparen är även initialt inne på att BW inte varit i Radbyn.

Kvasta-Sara uppger att JoEr misstänker BW. Men Kvasta-Sara har samma problem som Prinzezzan med att hon litar för mycket på folk. Många falska berättelser har nått tråden via Kvasta-Sara.

Jag undrar därför om det verkligen finns någon som på egen hand hört BW erkänna dådet. Det känns som en trådsanning...

2010-05-12, 15:37
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag vill bara vara försiktig så jag inte pekar ut någon. I en liten Stad som mariestad kan det få svåra föjder och delar av den bevisförning som finns har jag lovat att inte avslöja....

Men BW var måltavla under många år för utredningen. Han var kamrat med det sk exet. Hans systrar var också kompisar med Ulrica och Garbiella. Som någon sa tidigare i tråden så skall han ha lättat på samvetet under en kväll på fyllan.

Antagligen är det för sin kontakt med honom som xet blivit förhörd....

BW har varit på flera långa förhör, men har änte erkänt något. Men han inte avskriven.
Det behöver inte betyda att han är den skyldige. Det är tyvärr allt för lätt att få uppgifter som är fel....

2011-09-15, 10:26
Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
Detta var nytt för mig att p.us skulle ha erkänt någonting men har hört från
en person att B.W erkänt på fyllan. 2ggr tydligen men osäker om det var till samma person.
Vet iaf en person som han tydligen erkänt för.

2011-09-18, 17:17
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Anm. Ang. att BW ska ha erkänt. Vi får också komma ihåg här att PR också ska ha "erkänt" och att detta var helt fel; tolkning gjord utifrån hans "obetänksamma" uttalande. "AÖ" ska också ha erkänt inblandning. Men om uppgifterna om BW kommit från flera oberoende källor, är de naturligtvis intressanta.

2011-10-02, 19:10
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Enligt uppgift/hörsägen skall BW ha "erkänt" vid mer än ett tillfälle.
Det vore bra att få verifierat om det verkligen ligger någon sanning i detta.

2012-03-22, 22:36
Citat:
En annan som det i tråden har framkommit ska ha "erkänt", är BW. OM detta stämmer, så är det i alla fall ingenting som jag har någon som helst kännedom om. Kan det vara en sammanblandning någon gjort mellan BW och PR? Det var ingen av dessa två, som jag avsåg.

2016-04-16, 11:16, riktat till BadBoyRider
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Du har påstått i flera inlägg att BW erkänt i fyllan att han vart inblandad.

Har du vittnesuppgifter som kan styrka ditt påstående?

Annars finns risken att folk tror du är ett troll. Kanske till och med en gm?

2016-04-16, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Enligt uppgift skall han erkänt på fyllan vid mer än ett tillfälle.
Dessa uppgifter är sedan lämnade till polis av minst en av de som var med vid ett av dessa tillfällen.
Mig veterligen är även BW efter detta förhörd.

2017-08-26, 00:25
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det har påståtts att BW ska ha erkänt något på fyllan ang försvinnandet...vid två tillfällen...
Hur väl detta stämmer vet nog ni med anknytning till Mariestad.

2017-09-04, 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Att BW skulle ha erkänt på fyllan har jag aldrig hört förut!! Det tror jag bara är Mariestads rykten ..

2018-08-31, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Uppgifter om att ha erkänt och även hotat på fyllan har florerat i tråden.
Udda opassande beteende vid det arrangerade söket.

2021-05-23, 15:52
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Menar du att BW bara sådär skulle ha sagt till någon att hålla tyst, samtidigt som han då skulle ha "erkänt" att han hade gjort något skumt? Det känns ju inte särskilt troligt.

2021-07-06, 22:02
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Vem är det som brutit ihop på ngn fest och erkänt alltihop?

BW?

2023-03-06, 11:10
Citat:
Den är en iskyla som krävs för att kunna klara av detta i alla år utan att braka ihop. De har i och med att de har varit två kunnat stötta varandra. Men BW hade ändå enligt tråden ballat ur efter Helenas försvinnande. Flyttat runt, knarkat och till och med ha uppgetts erkänt på fyllan, enligt tråden i alla fall.

2023-03-14, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Så det är alltså en mytoman som enligt uppgift i tråden erkänt på fyllan.
Citera
2024-05-28, 00:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
1. Men varför skulle GM åka där tidigare på kvällen? GM kan ju omöjligt veta huruvida Helena skulle gå hem, åka med någon bekant eller ta en taxi. Och det är väl inte klarlagt att det är samma bil? Man kan nog tänka sig hundratals anledningar till att en bil kör på en cykelväg. Här går slutledningen lite för snabbt; precis så som den gör när det gäller den där bilen som var synlig i Trankärr; "den måste ha med Helenas försvinnande att göra, vad skulle annars en bil med nervösa män göra på den platsen en tidig söndag morgon".

Mycket bra poäng. För egen del menar jag att om den vita bilen verkligen var där tidigare på kvällen så var det för att släppa av den "flickvän" som var hos UA under natten.
Citera
2024-05-28, 07:09
Medlem
ThordOlavssons avatar
I nattens inlägg tog jag fram vad som skrivits i tråden om BW:s erkännande. Jag sökte ut uppgifter och daterade dem. Jag missade då att första posten referade till tidigare inlägg. Mitt inlägg nedan behöver därför kompletteras med tre poster.

Det tycks som om ryktena kring BW startat på grund av att en användare i tråden felaktigt kopplade ett inlägg om PaRu till BW. Vår käre trådstartare Zukiyaki nämner någon som velat lätta sitt hjärta samt lite uppgifter till om denne, att han flyttat från Mariestad. TT Boy undrar då om det är BW. Zukiyaki svarar inte på detta men av ett senare inlägg framgår att det är PaRu som avses.

Mitt första citat igår var från Henis, som uppenbart fått sin uppgift från TT Boy utan att se att Zukiyaki i praktiken talade om någon annan.

Jag vill därför helt enkelt påstå att ryktena kring BW tycks ha uppkommit i tråden och då av misstag. Det finns inget direkt vittne om BW:s erkännade. Närmast uppger sig Kvasta-Sara vara som refererar till JoEr, men det hon uppger att JoEr säger är inte ett erkännande om mord utan ett hot mot ChEr som skulle kunna tolkas som ett erkännande.

2007-11-09, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av Zukiyaki
Jag har faktiskt för ett tag sedan fått helt annan info från en anonym källa. Det ska röra sig om en person som velat "lätta" sitt hjärta på fyllan för några år sedan. Personen i fråga förekommer i utredningen, suttit i långa förhör, hela tiden nekat och har relativt nära kopplingar till Helena. Han bor inte längre i Mariestad. Han ska ha fått sitt liv förstört efter detta och pekades ut av omgivningen, därav flytten. Nu är detta iof inte förstahandsuppgifter...

2007-12-13, 17:19
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Initialer BW?

2008-03-11, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av Zukiyaki
Jo, det stämmer - Det är samma person. P........ Har hört att han försökt anlita "oberoende, utomstående personer" som han skulle lätta sitt hjärta för på grund av att han inte litade på några inom poliskåren???. Och han bodde mycket riktigt i staden vid tiden för dådet och jag har också hört att han på ett eller annat sätt var närstående med Helena. Inte blodssläkt, men på annat sätt...

Kvasta-Sara är inte ett förstahandsvittne utan kopplar allt till JoEr:

2019-01-08, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Det jag vet om J.E är att han var på Stadt den här kvällen. Han ska enligt egen utsago även ha dansat med Helena. Att han var med på inflyttningsfesten är dock inget jag känner till. Han är däremot HELT övertygad om att B.W. är gärningmannen. Har hört det med egna öron flera gånger om! Det är givetvis intressant inte minst med tanke på att dom umgicks tämligen nära vid tiden för försvinnandet. Den omtalade innebandyfesten är också intressant. Vad var det Wallberg sa på den här festen, var det nåt om att Helena kommer inte gå att finna för hon är dumpad på soptippen. Om detta stämmer så är det bara ett i raden av jävligt märkliga uttalanden och ageranden av Björn gällande sin egen vän Helenas försvinnande och död. Och varför ställde någon frågor om Helenas försvinnande på den här festen över huvud taget? Tilläggas bör att J.E:s syster C.E var målvakt i det här för övrigt mycket framgångsrika innebandylaget.
(min understrykning)

2019-01-08, 22:48
Citat:
Har J.E. sagt varför han är övertygad om att BW är gm?

2019-01-11, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Nej, bara att han enligt J.E är psykopat och har hotat sin(C.E) syster att "om du inte passar dig så kan samma sak som hände Helena också hända dig." Starka ord givetvis, men inget som gör B.W till gärningsman. Däremot så kan man tycka att om ens egen kompis(B:W:s) är försvunnen och i värsta fall mördad så väcker ett sådant här uttalande misstankar av ren instinkt!

Den som först refererar till JoEr och erkännade är PW70 i sitt första inlägg:

2018-01-03, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Hej.
Var på ett glöggparty dagar före julhelgen. Där kom vi in på denna tråd jag och en person som har en relation till HA. Vilken typ av relation kommer jag aldrig berätta för röja hen. Ett av hens syskon var på en fest i Mariestad under 1992, antal månader efter försvinnandet framkom inte, men det var under samma år. På denna fest är Bjö*rn W. och en person till som hen inte har något efternamn, men ett förnamn J*ohan. J*ohan skall vara ljushårig med glasögon av någon typ. Där på denna fest skall BW och denne person ha sagt att HA kommer man aldrig finna, då hon skall ligga uppeldad på Mariestads sopptipp. Hens syskon blev sig illa till mods pga relationen. Dagar efter skall en annan av åhörarna till detta samtal ha blivit hota av vederbörande personer, att hålla käft om vad hen hade hört. Denna person skall ha kontaktat polisen om situationen.

Att döma av detta inlägg tycks det vara mer än en person som hotat om tystnad, "hota av vederbörande personer", dvs såväl JoEr som BW.

PW70 och Kvasta-Sara är även intressanta på det viset att PW70, som säger sig ha fikat med KlMa, uppger att KlMa hade mörka kläder på sig aktuell kväll medan Kvasta-Sara uppger att BW hade vita kläder på sig.

Jag har mycket svårt att få en rätsida på detta, men tycker att det lutar åt att "erkännandet" snarast är en övertolkning av en diskussion om vad som hänt med Helena. Denna övertolkning har sedan fått mer bränsle av att JoEr och BW försökt tysta ned det hela i efterhand. Kvasta-Saras inlägg tyder på att JoEr inte uppfattat något erkännande, bara att JoEr misstänker BW. Kanske har en fjäder blivit en höna...

Övriga inlägg om BW finns i min tidigare post igår:
Citat:
BW är en intressant person på det viset att det finns olika uppgifter om vad han gjorde aktuell natt.---------------
Senast redigerad av ThordOlavsson 2024-05-28 kl. 07:11.
Citera
2024-05-28, 09:02
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT

2. Utifrån min synvinkel verkar det osannolikt att GM struntar i att han har ett vittne, det förutsätter ju att GM hade en mycket stark hållhake på KM (och har så än i dag).

4. Du svarade inte på frågan. Jag frågade om motivet, inte om hur det gick till.

Mellan raderna i ditt resonemang läser jag att GM inte tillhör Helenas bekantskapskrets och att GM redan tidigare bestämt sig för att ge sig på Helena.
Jag tvivlar. Statistiken säger ju att när det gäller sexualbrott, är GM och offer väl kända för varandra. Det är någon i hennes omedelbara närhet som är GM, någon som är attraherad av henne, men som inte har förmåga att tolka hennes signaler om att attraktionen inte är besvarad. Ett närmande sker, GM förstår inte när hon avvisar honom på ett snyggt sätt; han fortsätter, bråk uppstår och det hela slutar i tragedi. Så tror jag.

1. Det skall varit en väldigt ovanlig syn detta, att någon åkte inne på denna cykelväg. Gatstens vittne hade aldrig sett detta förut liksom killarna på Hällristningsvägens reaktion av döma "Vad var det där?!"(P4.dok.)

Bilens signalement är också mycket intressant: en vit/ljus mindre bil med avhugget bakparti som påminner starkt om vad killarna skall sett. Varför GM åker här är då för att han snurrar runt i stan och har Helena i tankarna bl a. Han vet vad hon bor i detta scenario. Riskbenägen, gränslös mot besatthet till bl a Helena. Det behöver inte vara enbart till Helena utan tjejer i största allmänhet. Svartsjukt lagd kan man tänka sig samt att det skall finnas en tidigare gränslöshet att bruka våld mot kvinnor. Detta måste finnas på plats innan. Johnn*y Lars*en är ett namn som jag tänker på här.

2. Det förutsätter att KM blir involverad i någon mån i denna handling ja. Vi måste nu tänka riktigt noga här och begrunda den "oturliga" lucka KM har i detta tidsfönster på 1 timma 15 minuter. Helena var en ordentlig tjej, hade hund skulle utbilda sig till sjuksköterska eller bli lärare och ville starta kennel på landet. Det är också en djävulsk otur att KM passar in på bra på det signalement med pilotmannen på bron från det vittne som polisen bedömde som trovärdigt. Synd också är det att han hävdade 1992 att "han knappt varit i närheten av Helena under kvällen", vilket inte stämde samt hans tidigareläggande av sin hemkomst. VARFÖR, råkar det se ut så här för KM ? Snacka om "otur".

Hållhaken är stark än idag. Det är också detta med skammen, att berätta allt detta idag att han var trots allt på plats och vet allt hur detta har gått till och av vem. Det är så här att KM har haft en historia av att tiga, mörka och fara med osanning kring detta försvinnande. I "Att lösa ett mord" är det som verkar skrämma vettet ur honom då han sitter i häkte igen , att hans nya familj som haft sedan 2002 skall få reda på att han varit intressant för polisen kring detta. Jag kan mycket väl förstå detta dock.

4. Motivet är helt enkelt detta att en utav GM i denna bil är mycket intresserad av Helena sen en tid innan och denne man råkar ha nära till våld vad gäller kvinnor. Ett psycho-beteende och har svårt för att ta ett nej. Sinnet rinner över på denne man och han blir galen när Helena illskriker och sedan också försöker fly. Det är också detta, om Helena når hemmet så kan detta bli riktig katastrof för KM, om det kom fram att han stått där passiv medan Helena befann sig i en livsfarlig situation. Han sade dock till P4-Skaraborg:

"Om jag hade skadat Helena hade jag kommit ihåg det. Det hade jag aldrig kunnat leva med." Hade han kunnat leva med, ifall han haft en mindre roll i detta försvinnande ? KM var också sjukskriven veckan efter försvinnandet vilket han också säger till P4-Skaraborg.
Citera
2024-05-28, 09:08
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det är också en djävulsk otur att KM passar in på bra på det signalement med pilotmannen på bron från det vittne som polisen bedömde som trovärdigt.

Brovittnet såg en man i pilotglasögon. Ganska många män på Stadt den kvällen lär ha haft dylika glasögon.
Citera
2024-05-28, 09:17
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Mycket bra poäng. För egen del menar jag att om den vita bilen verkligen var där tidigare på kvällen så var det för att släppa av den "flickvän" som var hos UA under natten.

Detta kan du helt släppa. Denna väninna kom i taxi och det är bekräftat av Jenven från direkt återgivit citat vad han ordagrant har sagt till Lotte i boken "Mardrömmen i Mariestad":

Jenven: "Och det gick ingen taxi mellan centrum och ut till Helenas adress den kvällen, förutom den bil som väninnan hade tagit när hon tog sig ut till Ulrika tidigare under kvällen."

Det är alltså en annan tjomme som kör här inne vid denna tidpunkt... Vem?

Det är märkligt men detta fall är ju ett sådant här verkligt mysterium som kunnat vara skrivet av Agatha Christie. Det är väl en förklaring också på varför man har så svårt att slita sig från detta.
Citera
2024-05-28, 09:50
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Detta kan du helt släppa. Denna väninna kom i taxi och det är bekräftat av Jenven från direkt återgivit citat vad han ordagrant har sagt till Lotte i boken "Mardrömmen i Mariestad":

Jenven: "Och det gick ingen taxi mellan centrum och ut till Helenas adress den kvällen, förutom den bil som väninnan hade tagit när hon tog sig ut till Ulrika tidigare under kvällen."

Det är alltså en annan tjomme som kör här inne vid denna tidpunkt... Vem?

Det är märkligt men detta fall är ju ett sådant här verkligt mysterium som kunnat vara skrivet av Agatha Christie. Det är väl en förklaring också på varför man har så svårt att slita sig från detta.

Bra, detta har jag helt missat. Då får man tänka om. Bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in