Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Då ska vi se, en ny användare som tar i från tårna med en lång utläggning som i stora drag sammanfattar mycket av det som några av oss andra tror hände.
Men två saker. För det första: Du verkar mellan raderna vilja göra gällande att du vet - eller tror dig veta - vilka som ligger bakom. För att upprätthålla en viss effektivitet i tråden, vore det önskvärt om du direkt skriver ut initialerna eller de med * maskerade namnen så att vi snabbt kommer vidare! Så, vilka tror du ligger bakom händelsen? Vilka personer döljer sig bakom "F" och "P"?
För det andra (se min fetning under "Visa mer"): Efter ett långt inlägg landar du föga överraskande i att vi andra skulle peka ut fel personer när vi pekar ut personer som irrade runt i centrala Mariestad efter 02:00, personer som du menar bara skulle ha haft oturen att ha varit på fel plats vid fel tidpunkt, och att de inte skulle ha något med Helenas försvinnande att göra.
Jag vill inte göra dig besviken, men jag kan direkt säga att jag är inte ensam i tråden om att vara helt övertygad om att "mannen med pilotglasögon" och PU är inblandade, och den inställningen har inte förändrats. Därmed inte sagt att det inte skulle finnas plats för ytterligare en person (eller till och med två).
Jo, det man givetvis undrar över är om skribenten misstänker (lr rent av vet) vilka två som är skyldiga, eller är det bara ett redovisat möjligt scenario.
Det andra är påståendet att de personer som vi i tråden diskuterat inte har med saken att göra. Med det följer frågan om skribenten verkligen har läst hela tråden o lagt alla nämnda misstänkta möjliga GMs på minnet. PR, PN, EA, PJP, PU, BW, HMJ, NMB, PK, Br Brh. PFV, Br(T)V, BrO, KM, MH, MK, MRö, HJy, EFj, BoBi, CQ, UAh, för att nämna några. Menar verkligen skribenten att ingen av de han möjligen misstänker aldrig har nämnts I tråden.
Kan nog dock inte säga att jag är helt övertygad om att både PU o MMPG är inblandade, den senare är däremot väldigt misstänkt.