Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Den här historien om bland andra BW och att Helena skulle vara typ uppeldad på Mariestads soptipp: Alltså, även om soptippen må ha varit någorlunda stor, så var den inte större än att den hade kunnat genomsökas manuellt ("mekaniskt") på ett metodiskt sätt med ett fullgott resultat. Det hade räckt med att låta likhundar grovt söka av hela soptippen, så hade de markerat för minsta lilla liklukt lika lätt som någon av oss hade känt lukten av grannens nymålade hus. Dessutom går det inte att elda upp någon i en öppen miljö, så Helena hade kunnat återfinnas relativt "hel". Och vem skulle ha kommit på idén att börja elda på soptippen mitt i natten med eld och rök som givna röjningsparametrar? Jag kan som mest gå med på att Helena skulle ha kunnat dumpas på soptippen, men inte det heller egentligen. Men det klart, om PU var inblandad och kom upp skitig och härjad i PK:s lägenhet tidigt på söndagsmorgonen, så varför inte? (Fast fortfarande gäller att jag ställer mig skeptisk i det stora hela, även om osvuret alltid är bäst.)
Hej
Får använda det klassiska uttrycket - " Ingen rök utan eld..." Har oxå svårt att tro på detta med soptippen - men ur nåns muns har det kommit - en sak är klart här att det finns personer som gör saker i onyktert tillstånd - och inte kan stå för detta när de är "normala". Helenas banemän/man har nog inte varit vid sina fulla sinnens bruk.
Men visa flashbacks måste troligtvis vederbörade ha av händelsen - då kan det väl vid alkholintag bli en "groda".