2019-01-10, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Hitta iaf något efter en snabbsökning, finns säkert fler.

Likheten-"Do you feel lucky punk....." Clintan

Hmmm.. .Det du hittat och citerar är initialer, dom finns ju överallt, jag frågar efter hela namnen, vill se namnen utskriva..
typ *nders Joh*nsson *=a
Citera
2019-01-10, 23:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Den här historien om bland andra BW och att Helena skulle vara typ uppeldad på Mariestads soptipp: Alltså, även om soptippen må ha varit någorlunda stor, så var den inte större än att den hade kunnat genomsökas manuellt ("mekaniskt") på ett metodiskt sätt med ett fullgott resultat. Det hade räckt med att låta likhundar grovt söka av hela soptippen, så hade de markerat för minsta lilla liklukt lika lätt som någon av oss hade känt lukten av grannens nymålade hus. Dessutom går det inte att elda upp någon i en öppen miljö, så Helena hade kunnat återfinnas relativt "hel". Och vem skulle ha kommit på idén att börja elda på soptippen mitt i natten med eld och rök som givna röjningsparametrar? Jag kan som mest gå med på att Helena skulle ha kunnat dumpas på soptippen, men inte det heller egentligen. Men det klart, om PU var inblandad och kom upp skitig och härjad i PK:s lägenhet tidigt på söndagsmorgonen, så varför inte? (Fast fortfarande gäller att jag ställer mig skeptisk i det stora hela, även om osvuret alltid är bäst.)
Senast redigerad av Ugglan. 2019-01-10 kl. 23:21.
Citera
2019-01-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Den här historien om bland andra BW och att Helena skulle vara typ uppeldad på Mariestads soptipp: Alltså, även om soptippen må ha varit någorlunda stor, så var den inte större än att den hade kunnat genomsökas manuellt ("mekaniskt") på ett metodiskt sätt med ett fullgott resultat. Det hade räckt med att låta likhundar grovt söka av hela soptippen, så hade de markerat för minsta lilla liklukt lika lätt som någon av oss hade känt lukten av grannens nymålade hus. Dessutom går det inte att elda upp någon i en öppen miljö, så Helena hade kunnat återfinnas relativt "hel". Och vem skulle ha kommit på idén att börja elda på soptippen mitt i natten med eld och rök som givna röjningsparametrar? Jag kan som mest gå med på att Helena skulle ha kunnat dumpas på soptippen, men inte det heller egentligen. Men det klart, om PU var inblandad och kom upp skitig och härjad i PK:s lägenhet tidigt på söndagsmorgonen, så varför inte? (Fast fortfarande gäller att jag ställer mig skeptisk i det stora hela, även om osvuret alltid är bäst.)

Hej

Får använda det klassiska uttrycket - " Ingen rök utan eld..." Har oxå svårt att tro på detta med soptippen - men ur nåns muns har det kommit - en sak är klart här att det finns personer som gör saker i onyktert tillstånd - och inte kan stå för detta när de är "normala". Helenas banemän/man har nog inte varit vid sina fulla sinnens bruk.
Men visa flashbacks måste troligtvis vederbörade ha av händelsen - då kan det väl vid alkholintag bli en "groda".
Citera
2019-01-11, 09:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hej

Får använda det klassiska uttrycket - " Ingen rök utan eld..." Har oxå svårt att tro på detta med soptippen - men ur nåns muns har det kommit - en sak är klart här att det finns personer som gör saker i onyktert tillstånd - och inte kan stå för detta när de är "normala". Helenas banemän/man har nog inte varit vid sina fulla sinnens bruk.
Men visa flashbacks måste troligtvis vederbörade ha av händelsen - då kan det väl vid alkholintag bli en "groda".

Jag kan eventuellt varit delaktig i ryktet. För ett år sedan, runt jul, skrev jag att jag pratat med en person som nämnde Helena-fallet. Denne person hade då hört rykten om att Helena kunde ha dumpats i någon ugn vid något värmeverk. Då hade jag namnet på värmeverket, men just nu kommer jag inte ihåg namnet. Varken jag eller personen jag träffade trodde inte direkt på det.

Mer än så var det inte.
Citera
2019-01-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag kan eventuellt varit delaktig i ryktet. För ett år sedan, runt jul, skrev jag att jag pratat med en person som nämnde Helena-fallet. Denne person hade då hört rykten om att Helena kunde ha dumpats i någon ugn vid något värmeverk. Då hade jag namnet på värmeverket, men just nu kommer jag inte ihåg namnet. Varken jag eller personen jag träffade trodde inte direkt på det.

Mer än så var det inte.

Måste varit Katrinefors Bruk (Kraftvärme) - kanske någon i tråden som jobbar el jobbat där? Vilka personer jobbade där kan ju vara intressant - inget man kommer intill utan kontakt.
Citera
2019-01-11, 11:19
Medlem
Citat:
Måste varit Katrinefors Bruk (Kraftvärme) - kanske någon i tråden som jobbar el jobbat där? Vilka personer jobbade där kan ju vara intressant - inget man kommer intill utan kontakt.

Nej, Värmeverket Katrinefors Kraftvärme och Katrinefors Bruk är två helt skilda saker. Katrinefors bruk = Metsä Tissue
Senast redigerad av supersnut 2019-01-11 kl. 11:21.
Citera
2019-01-11, 13:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Ja, Katrinefors var det.
Citera
2019-01-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, Katrinefors var det.

Tror Cortana44 drev på rätt hårt om Katrinefors.
Någon som jobbat där samt en av de som hållt i skallgångskedja. Förtydligande Och det var inte Mrö i denna hypotesen.
Citera
2019-01-11, 15:17
Medlem
Men värmeverket på k-fors byggdes ju i början av 2000-talet, åtminstone i nuvarande form. Kanske fanns någon föregångare?
Citera
2019-01-11, 17:39
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Tror Cortana44 drev på rätt hårt om Katrinefors.
Någon som jobbat där samt en av de som hållt i skallgångskedja. Förtydligande Och det var inte Mrö i denna hypotesen.

Det har ju sagts att BW jobbade på Katrinefors 1992, likväl som bl.a Shane P.
Citera
2019-01-11, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har J.E. sagt varför han är övertygad om att BW är gm?
Nej, bara att han enligt J.E är psykopat och har hotat sin(C.E) syster att "om du inte passar dig så kan samma sak som hände Helena också hända dig." Starka ord givetvis, men inget som gör B.W till gärningsman. Däremot så kan man tycka att om ens egen kompis(B:W:s) är försvunnen och i värsta fall mördad så väcker ett sådant här uttalande misstankar av ren instinkt!
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2019-01-11 kl. 20:33.
Citera
2019-01-11, 20:38
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palibilu
Fick uppgifter från en kompis i mariestad idag att en person från Tived är
intressant i utredningen sitter tydligen inne nu

Spännande. Då kanske du kan berätta vad han heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in