2024-05-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axoliza89
Hänger rätt mycket på Flashback men skriver sällan Jag är inte en anhörig men du får tro det, antagligen bara för jag inte tycker likadant som er.

Vi tycker absolut inte enhetligt härinne, men vi är väl alla i tråden ändå överens om att hon tagit farliga risker vid flertalet tillfällen
Citera
2024-05-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
P uppdaterar planen för lilla E, utredningen som görs för att hitta felet hos den stackars lilla bebisen som får lida pga föräldrarnas dumhet.. Är det inte slut på barnfabriken efter det här börjar man tamejfan undra..

P och J är det inte synd om, hoppas samvetet äter upp er. Ni valde situationen för ni KÄMPADE för att få till en graviditet trots riskerna ni igen valde att blunda för. Som någon skrev på BB igår, det är som att följa en tågkrasch i realtid och det tar aldrig stopp!!

Jag känner ingen sympati för dessa vuxna människor alls, däremot lider jag för barnens skull. Hoppas omgivningen agerar med hänsyn till alla barn. Finns det ingen i deras närhet som vågar säga ifrån??!

Jag misstänker j:s familj faktiskt gjort det

Anledningen för att p:s familj inte gör det beror ju på det dåliga samvetet om att p fick en tuff uppväxt pga deras val. Mamman försöker ta igen som mormor nu eftersom hon misslyckades som mamma
Citera
2024-05-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
När jag började följa p hade hon precis fått Tristan och i flera år tyckte jag det var kul att följa henne och kände mig även väldigt inspirerad till allt möjligt, men nu senaste 2-3 åren har jag vänt helt och tänkt vad fan håller de på med egentligen

Samma här! Minns inte exakt men tror jag började följa kring den tiden också, kanske tidigare tom. Hon var kul att följa och tyckte hon verkade så jordnära osv och hon inspirerade mig mycket..
Efter Hon separerade från L har det gått utför bara
Citera
2024-05-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Ändå ifrågasätter du andra? Ekvationen går inte riktigt ihop? Så andra ska inte tycka men du får det?

Jo visst får ni tycka, jag säger att det ni tycker är jävligt mycket. Och jag hoppas att om man tror det ni tror, att man också anmäler så människor i rätt position får utreda det.
Citera
2024-05-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Jag misstänker j:s familj faktiskt gjort det

Anledningen för att p:s familj inte gör det beror ju på det dåliga samvetet om att p fick en tuff uppväxt pga deras val. Mamman försöker ta igen som mormor nu eftersom hon misslyckades som mamma

Vi får hoppas Js föräldrar och syskon är ett stöd och finns där för lilla t. Ps vänner verkar också dra sig undan en efter en..
Citera
2024-05-06, 15:42
Medlem
Jag tycker det är väldigt bra att läkarna nu bestämt sig för att göra kontroller tex Intox för att se om något tillförts Ebbalin utifrån.
Många MBP mammor gör ju så och läkarna vill nog försöka se om så är fallet.

Det betyder att fler än vissa här i tråden börjat ana oråd.
Citera
2024-05-06, 15:47
Medlem
Citat:
Jo visst får ni tycka, jag säger att det ni tycker är jävligt mycket. Och jag hoppas att om man tror det ni tror, att man också anmäler så människor i rätt position får utreda det.

Självklart så anmäler man om man tror någon medvetet gör sitt barn sjukt.
Det förhindrar inte att man bollar med varandra i denna tråd.

Pannans content är hennes sjuka barn just nu så det är inte mycket annat att prata om. Det är Pannan själv som lägger ut dagliga bilder och uppdateringar inför 70 000 personer.
Citera
2024-05-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tycker det är väldigt bra att läkarna nu bestämt sig för att göra kontroller tex Intox för att se om något tillförts Ebbalin utifrån.
Många MBP mammor gör ju så och läkarna vill nog försöka se om så är fallet.

Det betyder att fler än vissa här i tråden börjat ana oråd.

Är det något som görs på rutin eller är det vanligt förekommande vid misstanke om MBP?? Jag tror ju inte P medvetet vill göra sina barn sjuka men jag tror hon njuter av uppmärksamheten, handhjärtan och allt fokus och bekräftelse hon får i samband med graviditet, förlossning, prematur (minibebisar) etc.

Jag tror inte hon njuter av att barnen är sjuka men njuter av bekräftelsen hon får i samband med det..
Citera
2024-05-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Är det något som görs på rutin eller är det vanligt förekommande vid misstanke om MBP?? Jag tror ju inte P medvetet vill göra sina barn sjuka men jag tror hon njuter av uppmärksamheten, handhjärtan och allt fokus och bekräftelse hon får i samband med graviditet, förlossning, prematur (minibebisar) etc.

Jag tror inte hon njuter av att barnen är sjuka men njuter av bekräftelsen hon får i samband med det..

Det sker inte på rutin men vid misstanke om MBP, eller när man verkligen inte kan förklara barnets tillstånd.

Och du beskriver MBP väldigt bra utan att veta om det, föräldern njuter inte av att barnen är sjuka- det är ett nödvändigt ont. De njuter av uppmärksamheten de får.

Därför det är så svårt att behandla en MBP mamma då hon faktiskt inte förstår att hon gör barnen illa.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-05-06 kl. 16:28.
Citera
2024-05-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det sker inte på rutin men vid misstanke om MBP, eller när man verkligen inte kan förklara barnets tillstånd.

Och du beskriver MBP väldigt bra utan att veta om det, föräldern njuter inte av att barnen är sjuka- det är ett nödvändigt ont. De njuter av uppmärksamheten de får.

Därför det är så svårt att behandla en MBP mamma då hon faktiskt inte förstår att hon gör barnen illa.

Bra att läkarna håller koll! Samtidigt vill man inte anklaga någon för MBP utan skälig grund tänker på dokumentären på Netflix mamman (ssk) som blev felaktigt anklagad men tyvärr är det något som inte står rätt till här och det eskalerar bara i en obehaglig fart 🚩🚩🚩
Citera
2024-05-06, 18:53
Medlem
Citat:

Jo tack för anmälan btw 😂
Citera
2024-05-06, 19:06
Medlem
Jag hade en kollega med MBP en gång i tiden, en riktig skräckhistoria som är så unik att jag inte kan skriva om det här. Men bra att dom gör en sån screening, läkarna vill utesluta nån form av förgiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in