Önsketänkande samtidigt som jag som skattebetalare absolut inte vill bidra till att de blir skuldfria. För att få skuldsanering ska man ju inte heller kunna betala av skulderna inom överskådlig framtid, 10-15 år sa den jag pratade med. Och hon sa att det kan vara osannolikt att inte kunna det om man jobbar med sociala medier som primär inkomstkälla. Den jag pratade med sa också att för att få skuldsanering behöver personen ha gjort försök till att verkligen betala sina skulder, vilket ingen av dem har. Och i J’s fall tillkommer skulder hela tiden i form av underhåll till Försäkringskassan.
Önsketänkande samtidigt som jag som skattebetalare absolut inte vill bidra till att de blir skuldfria. För att få skuldsanering ska man ju inte heller kunna betala av skulderna inom överskådlig framtid, 10-15 år sa den jag pratade med. Och hon sa att det kan vara osannolikt att inte kunna det om man jobbar med sociala medier som primär inkomstkälla. Den jag pratade med sa också att för att få skuldsanering behöver personen ha gjort försök till att verkligen betala sina skulder, vilket ingen av dem har. Och i J’s fall tillkommer skulder hela tiden i form av underhåll till Försäkringskassan.Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106