Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-02, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Efter att ha sett dagens Robinson och Gränslandet samt ... snutt av reklam på slutet av dessa dvs kommande avsnitt, får jag en stark känsla av att Pål röstas ut.

OM det blir så - blir det nog ett rent Helvete att vara i Gränslandet om Pål tar chansen att åka dit

Tänk er: Alex, Mark och Pål på samma ställe
Pål skulle bli kung där. Dom andra två skulle ändå sitta och titta varandra djupt in i ögonen.
2024-05-02, 17:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det kommer går bra, Alex kommer att bli diplomaten som skapar lugnet och acceptansen sinsemellan trätobröderna, men Mark är också den mer förlåtande av de två: Mark och Pål. Pål kommer att tina upp för han gillar Alex och har bra minnen från Gränslandet sist han var där. Mark och Alex har han antagligen ingen chans mot i tävlingar, men med alla twister kan man aldrig vara säker.
Skämtar du? Alex som inte klarar varken pussel fler än 3 bitar och inte heller att knäcka en kokosnöt. Det är bara käften som släpar och han klarade inte heller att hålla uppe sina klumpiga ben. Dom jag tror på är dom som är spänstiga och har hjärna. Marcus, Pål och Pelle tillhör den kategorin. Varför sitter dom 2 turturduvorna på Gränslandet tror du? Jo, för att dom är patetiska och inte klarar mer än att berömma sig själva. Observera hur många gånger Alex säger jag i varje mening. Minst 3 ggr men oftast fler. Han har inte i Robinson att göra och dessutom hade klunsen ramlat ner direkt om han skulle ha hängt i stocken. Marcus var en hjälte och är även han värd att vinna.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-02 kl. 17:28.
2024-05-02, 17:28
Medlem
TheGhostLords avatar
När jag såg om måndagens tävling, efter matkoman, så såg jag detta:

i hindret innan eldutmaningen ska de tävlande gräva. Det finns ett begränsat antal grävstationer som är avdelade från varandra. Rooble är FÖRST med att gräva sig ut, i ena hörnet.

ALLA andra tävlande ålar sig ut genom Roobles hål istället för att gräva ett eget hål. Pål är först ut, han kastar sig in i Roobles hål och kommer tvåa till eldstationen.

Om en gren i tävlingen faktiskt är grävning, är det okej enligt reglerna att en deltagare gräver och alla andra använder hans hål?

Tänkte inte på det när jag såg det första gången. Nu är det invidivuell tävling. Tänk om det var Lag Nord och Syd och till exempel Nord grävde sig ut och Syd slank igenom deras hål istället för att gräva eget. Det hade inte varit okej. Men nu?
Nån mer som såg detta?
2024-05-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Efter att ha sett dagens Robinson och Gränslandet samt ... snutt av reklam på slutet av dessa dvs kommande avsnitt, får jag en stark känsla av att Pål röstas ut.

OM det blir så - blir det nog ett rent Helvete att vara i Gränslandet om Pål tar chansen att åka dit

Tänk er: Alex, Mark och Pål på samma ställe

Man hör ju att han säger att utslagstävlingen fick det bästa utfallet för honom dock, kan det inte va Ci som åker så att immunitetsförgöraren brinner inne?
2024-05-02, 17:30
Medlem
TheGhostLords avatar
Tycker fett synd om Alex i Gränslandet. Nu har han tuffare competition också. Stackarn.

Kommer det inte bli för många i gränslandet nu? Om 2 personer åker ut varje vecka. Även om en person kvalar sig tillbaka, kommer det inte så småningom bli 5 personer på gränslandet?
2024-05-02, 17:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
När jag såg om måndagens tävling, efter matkoman, så såg jag detta:

i hindret innan eldutmaningen ska de tävlande gräva. Det finns ett begränsat antal grävstationer som är avdelade från varandra. Rooble är FÖRST med att gräva sig ut, i ena hörnet.

ALLA andra tävlande ålar sig ut genom Roobles hål istället för att gräva ett eget hål. Pål är först ut, han kastar sig in i Roobles hål och kommer tvåa till eldstationen.

Om en gren i tävlingen faktiskt är grävning, är det okej enligt reglerna att en deltagare gräver och alla andra använder hans hål?

Tänkte inte på det när jag såg det första gången. Nu är det invidivuell tävling. Tänk om det var Lag Nord och Syd och till exempel Nord grävde sig ut och Syd slank igenom deras hål istället för att gräva eget. Det hade inte varit okej. Men nu?
Nån mer som såg detta?
Om någon är listig och tar samma väg som i det grävda hålet visar väl på bra tävlingsanda? Livet är inte rättvist och jag gillar när folk tar för sig i Robinson. Som Pål t,ex när han skickade pajasen till Gränslandet.
2024-05-02, 17:32
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Om någon är listig och tar samma väg som i det grävda hålet visar väl på bra tävlingsanda? Livet är inte rättvist och jag gillar när folk tar för sig i Robinson. Som Pål t,ex när han skickade pajasen till Gränslandet.

Säger inte att det är bra eller dåligt. Undrar endast om det är okej enligt reglerna, hur tävlingen är gjord. Rooble borde väntat och låtit någon annan starkare, typ Mark, gräva, i så fall.
2024-05-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan

Pål är en egoistisk drygskalle som är så långt från värdig vinnare man kan komma. Markus, Mark eller Alex kommer skicka hem honom snart dit han hör hemma.
2024-05-02, 17:36
Avstängd
Citat:
Tycker fett synd om Alex i Gränslandet. Nu har han tuffare competition också. Stackarn.

Kommer det inte bli för många i gränslandet nu? Om 2 personer åker ut varje vecka. Även om en person kvalar sig tillbaka, kommer det inte så småningom bli 5 personer på gränslandet?
Räcker det inte med att herr P tycker så synd om sig själv? Herregud. Fanskapet fick ju en chans att komma med igen och det blev Gränslandet denna gång. Att han är kvar där fortfarande visar att han skulle ha stannat hemma. Hade hellre sett Helen kvar vilken han trakasserade i tidigare säsong. En elak djävel.
2024-05-02, 17:39
Medlem
Ci är korkad om hon slösar sin fördel mot Pål då ryker hon sen för "hon har jobbig röst".
2024-05-02, 17:39
Avstängd
Citat:
Säger inte att det är bra eller dåligt. Undrar endast om det är okej enligt reglerna, hur tävlingen är gjord. Rooble borde väntat och låtit någon annan starkare, typ Mark, gräva, i så fall.
Den australienska börjar snart vilken du bör följa. Då kommer du märka att vill man vinna skyr man inga medel. Var väl jättebra om någon slapp gräva själv och tog det som var färdigt. Antingen är man där för att vinna eller beter sig som sossar där alla ska med.
2024-05-02, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Pål är en egoistisk drygskalle som är så långt från värdig vinnare man kan komma. Markus, Mark eller Alex kommer skicka hem honom snart dit han hör hemma.
Nej, Pål är en bra spelare och gör det som krävs. En klar vinnare!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in