Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-02, 16:13
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det stämmer iof att hon klagade på Pål när han kom till Gränslandet men sen har de blivit kompisar. Angående det andra så var det mer diskussioner om hur saker bör göras t.ex att de borde testa flotten innan vilket hon såklart hade rätt om. Och jag hörde inte mycket klagande om att det var mycket rörelse på nätterna, mer en kommentar, och Zayera tog helt enkelt saken i sina egna händer och byggde en egen koja. Det respekterar jag även om det inte var världens smartaste idé eftersom det regnade den natten.

Det jag ogillar är när folk håller på och klagar på enskilda människor, och gärna gör det bakom deras ryggar.
Som Mark som snackar att han inte kommer vilja umgås med vissa efter. Okej? Intresseklubben antecknar. Eller Pelle som smyger in i skogen och säger att alla hatar Pål och att han lika gärna kan åka hem. Mmm trevligt.
Håller med i allt. Som jag skrev tidigare så tror jag att Pelle begriper att Pål är minst lika smart som honom själv. Gillar att Pål är så orädd och gör vad som krävs. Att ta in Robble var ju klockrent då det blev en odugling mer i flocken.
2024-05-02, 16:23
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Håller med i allt. Som jag skrev tidigare så tror jag att Pelle begriper att Pål är minst lika smart som honom själv. Gillar att Pål är så orädd och gör vad som krävs. Att ta in Robble var ju klockrent då det blev en odugling mer i flocken.

Gillade scenen med Pål och Pelle där de skulle skaka hand och bli sams men båda vet att bakom fasaden vill de bara ha ut varandra.

Angående Pelles spridande av hat mot Pål är det lite ursäktat eftersom det är av strategiska skäl han snackar skit om honom vilket enligt mig är okej.
2024-05-02, 16:24
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Jag underhålls av Påls evil arc, påminner om bra skrivna antagonist i en film/tv-serie. En av få bra castningar den här vändan.
Är helt överens! Pål är ett geni
2024-05-02, 16:29
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Gillade scenen med Pål och Pelle där de skulle skaka hand och bli sams men båda vet att bakom fasaden vill de bara ha ut varandra.

Angående Pelles spridande av hat mot Pål är det lite ursäktat eftersom det är av strategiska skäl han snackar skit om honom vilket enligt mig är okej.
Precis. Det är ömsesidigt och båda känner av varandras förmågor. Dock så vänder sig Pelle till flocken för att deka ner Pål medan sist nämnde själv gör jobbet. Var så bra att han bytteut översittaren mot stolpskottet.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-02 kl. 17:16.
2024-05-02, 16:35
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis är det oärligt av Pelle och Gustav att inte berätta om sin hemliga immunitet. Men till skillnad mot ditt hyllande av Påls ärlighet så har jag aldrig påstått att Pelle, Gustav eller Alma är ärliga eller försökt ursäkta deras oärlighet med någon sorts åsiktskorridor.

Det handlar inte om moral, det handlar enbart om ditt försvar av Påls ljugande, du framställer honom som ofelbar och ett offer för din påhittade ”åsiktskorridor”. Han ljuger för att han vill framställa sig som ett geni och för att det får honom att må bra.

En lögn är fortfarande inte en åsikt.
Påls åsikt var att de inte skulle avvakta till dan därpå med att leta immuniteter pga Olivias sjukdom. Den åsikten gick stick i stäv med Marks mfl tongivande individers åsikt, som de bara meddelade utan att inhämta hela gruppens åsikter. Pål valde då att i tysthet följa sin egen åsikt för att han visste att han skulle få skit. Han chansade på att göra det obemärkt. Jag försvarar inte hans agerande utan förklarar det. Jag har förståelse för hans agerande eftersom jag ser mekanismerna bakom det. Sätter man tröskeln lågt för allas möjligheter att lufta sina åsikter utan risk för klander så kommer man få ett oärligt beteende.
2024-05-02, 16:38
Medlem
sirsia0s avatar
Ja, vi får väl se hur mycket geni Pål är i all sin hybris, och dessutom över att ha värvat Rooble, den populäre hos alla, dessutom. Vem ska gänget börja rösta ut tro?
2024-05-02, 16:38
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Påls åsikt var att de inte skulle avvakta till dan därpå med att leta immuniteter pga Olivias sjukdom. Den åsikten gick stick i stäv med Marks mfl tongivande individers åsikt, som de bara meddelade utan att inhämta hela gruppens åsikter. Pål valde då att i tysthet följa sin egen åsikt för att han visste att han skulle få skit. Han chansade på att göra det obemärkt. Jag försvarar inte hans agerande utan förklarar det. Jag har förståelse för hans agerande eftersom jag ser mekanismerna bakom det. Sätter man tröskeln lågt för allas möjligheter att lufta sina åsikter utan risk för klander så kommer man få ett oärligt beteende.
Jag försvarar hans agerande fullt ut. Anders påtalade att det fanns immuniteter gömda och självklart ger man sig då ut för att leta. Hela situationen var patetiskt och att dom satt kvar där som fåntrattar visar bara hur korkade dom är. Pål och Z var dom enda vettiga.

Istället för att sitta och räkna hur många gånger Pål bajsade så kunde dom rest på sina egna arslen. Nej, istället kokar dom ihop sig och förfasar sig över att stackars Olivia missar målet. Då kunde dom ju letat och gett dessa till henne. Bisarrt och det här kommer gå till i historen som det töntigaste som hänt i Robinson. Som grädde på moset satt fjanten Mark och läxade upp den som fullföljde uppdraget.

Anders Lundin måste ha ruskat på huvudet och ifrågasatt vilka pajasar dom har med i år. Vet att han ogillar så där larv. Han kommer sägert dra upp det när det ska röstas.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-02 kl. 16:49.
2024-05-02, 16:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Fast kan man inte bli socialpedagog genom yrkeshögskola?

Inte vad jag vet om iaf. Du får väl leta = Googla.
2024-05-02, 16:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Ok. Gott att veta. Vad ser du?

Du frågade om hur Pål beter sig och jag svarade att jag ser oxå = Han spelar spelet "hårt" likt en elefant i en porslinsbutik. Han har mkt dåliga sociala skills vilket kommer att göra att han åker ut väldigt snart. Han verkar FÖR uppenbart girig på andras bekostnad och sådant ogillas ÄVEN om alla nu i sammanslagningen spelar var för sig. Just nu retar sig de flesta på att han skiter I andras åsikter helt och gör som han själv vill, som t ex maten: Alla andra önskar att Olivia ska tillaga den och då UTAN chili och kokosvatten. Pål tar i båda sakerna och alla andra blir missnöjda men han är nöjd och märket inte ens eller ... skiter I vad de andra tycker. Det är sådant osmidigt beteende och brist på socialt beteende som kan avgöra om de tänker rösta ut honom eller inte i Örådet. De bryr dig inte om att han kan vinna tävlingar direkt. Utan Påls sätt med annat.

Pål sa förresten som orsak till att Mark fick åka till Gränslandet att han hade vunnit flera tävlingar MEN det lyckades Pelle säga till alla i gruppen inkl. Pål att det var inte sant utan Mark hade vunnit EN tävling precis som Pål hade gjort = Ridå

Zayera har likadan mentalitet som Pål men visar den inte så tydligt för de andra. Hon blir mer som en udda fågel i skocken.
2024-05-02, 17:04
Medlem
CS128s avatar
Efter att ha sett dagens Robinson och Gränslandet samt ... snutt av reklam på slutet av dessa dvs kommande avsnitt, får jag en stark känsla av att Pål röstas ut.

OM det blir så - blir det nog ett rent Helvete att vara i Gränslandet om Pål tar chansen att åka dit

Tänk er: Alex, Mark och Pål på samma ställe
2024-05-02, 17:11
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du frågade om hur Pål beter sig och jag svarade att jag ser oxå = Han spelar spelet "hårt" likt en elefant i en porslinsbutik. Han har mkt dåliga sociala skills vilket kommer att göra att han åker ut väldigt snart. Han verkar FÖR uppenbart girig på andras bekostnad och sådant ogillas ÄVEN om alla nu i sammanslagningen spelar var för sig. Just nu retar sig de flesta på att han skiter I andras åsikter helt och gör som han själv vill, som t ex maten: Alla andra önskar att Olivia ska tillaga den och då UTAN chili och kokosvatten. Pål tar i båda sakerna och alla andra blir missnöjda men han är nöjd och märket inte ens eller ... skiter I vad de andra tycker. Det är sådant osmidigt beteende och brist på socialt beteende som kan avgöra om de tänker rösta ut honom eller inte i Örådet. De bryr dig inte om att han kan vinna tävlingar direkt. Utan Påls sätt med annat.

Pål sa förresten som orsak till att Mark fick åka till Gränslandet att han hade vunnit flera tävlingar MEN det lyckades Pelle säga till alla i gruppen inkl. Pål att det var inte sant utan Mark hade vunnit EN tävling precis som Pål hade gjort = Ridå

Zayera har likadan mentalitet som Pål men visar den inte så tydligt för de andra. Hon blir mer som en udda fågel i skocken.

Håller inte med om det fetmarkerade. Hon vill gruppens bästa och försöker ge dom råd som ingen lyssnar på. Hon och Pelle har mest intellektuell kapacitet, hon roffar inte åt sig på andras bekostnad. Hon säger sin mening och det har alla rätt att göra. Jag hade gärna varit kompis med henne för jag tycker hon är cool, en udda fågel bland alla likriktade hermeliner.
2024-05-02, 17:16
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Efter att ha sett dagens Robinson och Gränslandet samt ... snutt av reklam på slutet av dessa dvs kommande avsnitt, får jag en stark känsla av att Pål röstas ut.

OM det blir så - blir det nog ett rent Helvete att vara i Gränslandet om Pål tar chansen att åka dit

Tänk er: Alex, Mark och Pål på samma ställe

Det kommer går bra, Alex kommer att bli diplomaten som skapar lugnet och acceptansen sinsemellan trätobröderna, men Mark är också den mer förlåtande av de två: Mark och Pål. Pål kommer att tina upp för han gillar Alex och har bra minnen från Gränslandet sist han var där. Mark och Alex har han antagligen ingen chans mot i tävlingar, men med alla twister kan man aldrig vara säker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in