Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorNo
Ungefär så ser jag också på saken. Mark gjorde faktiskt helt rätt som sov på saken innan "utskällningen" av Pål så att han inte sa för mycket.
Och så fick de andra upp ögonen för vad Pål egentligen är för en figur om de nu inte redan visste det. Kan tänka mig att Pål var vidrig att tvingas hänga med, det har nog hänt mer skit än det vi får se.
Hade det inte varit kameror närvarande hade nog Pål blivit 'kamratuppfostrad', som det så vackert heter.
I professionella sammanhang skall konstruktiv kritik tas i ett 1:1 möte. Reagerar folk här på att han gjorde "utskällningen" inför hela gruppen?
Detta är Robinson så det argumentet håller inte tycker jag.
Jag tycker Marks "utskällning" är acceptabel eftersom Pål smög med att leta efter amuletter. Hade han direkt sagt nej till förslaget om att inte leta, då hade situationen sett annorlunda ut.
Det är inte fult spel av honom, det är fair game enligt uppgiften de har fått, men såklart han upplevs som en ful spelare om de andra har förstått det som att de har en överenskommelse.
Igen, jag tycker inte Pål gjorde fel, men inte Mark heller eftersom Pål inte sa ifrån direkt. Någon här sa att Pål hade "stake och ryggrad", nej, det hade han haft om han öppet sagt att han kommer att leta.