Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Mark mobbade Pål, på dagisnivå dessutom. Nu ska vi alla leka i sandlådan förutom du, Pål, för att du inte blev en lika lydig knähund som oss alla under gårdagen. Obehaglig djävel.
Instämmer. Karln är en enda stor fjolla och nu slickar han Alex rövhål. Hans kvartsamtal med Pål var bedrövligt. Jag tror att Anders Lundin kommer ifrågasätta det där gänget då det blir dags. Pål har ju inte gjort nåt fel då Anders sa att det fanns amuletter i närområdet.
Dessutom verkar dom inte fatta att dom kämpar på egen hand nu. Tar tillbaka att Pelle var smart och intelligent. Lika korkade allihop utom Pål och Z.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-01 kl. 00:46.
2024-05-01, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Mark är väl kåt på blonda göteborskan. Han ville verka ädel när hon mådde dåligt. Men det blev bara pinsamt. Varför ska han bestämma att ingen får leta efter immuniteten bara för att en brud vill ligga och vila? Sjukt och patetiskt.
Jag rodnade på Marks vägnar i soffan då han var så pinsam. Sjukt och patetiskt stämmer mycket väl.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-01 kl. 01:27.
2024-05-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZipen
Riktigt härligt bögig Robinson-vecka, precis vad jag gillar
Riktigt kladdigt och mycket klämmande i Gränslandet nu. 3 nallebjörnar med sug i blicken.
2024-05-01, 01:03
Medlem
fonders avatar
När man knappast trodde att Marcus och Mark äntligen åkte till Gränslandet så ska en av dem nu återvända, usch

Alma, denna typ av människa känner jag igen. Hon snackar om att Pål inte kan den sociala delen när hennes egen enda sociala färdighet är att snacka skit om andra. Jag har haft sådana obehagliga typer som kollegor vars enda sätt att vara social på är att gadda ihop sig och snacka skit om andra. Häxan är inte bara ond, ser också ond ut för att inte tala om att hon ser ut som 35 år till båda ansikte och kropp.
2024-05-01, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Personligen tycker jag att Mark hade rätt att bli personlig. Att han tog detta med Pål på ett personligt plan var helt rätt. Pål behövde få en känga pga han betett sej illa. Den kängan fick han av Mark. Helt rätt.

Men samtidigt, vad är rätt beteende och fel?
De har kommit till sammanslagning, de är inget lag eller team längre, de behöver inte ta gemensamma beslut om någon är sjuk. Jag hade fattat om de fortfarande var ett lag och tävlade i hop etc.
Då tycker jag Pelle och Gustavs curve ball mot Marcus och deras förhoppning att Marc skulle stå där med honom var otroligt mycket fulare och äckligare i jämförelse med Påls letande i skogen (älskade curve ballen dock men om man ser det ur ett mer moraliskt perspektiv)... men ja om jag känner Mark-typen rätt så sitter han nu i efterhand och förlåter både Gustav och Pelle för "att det var en tävling" och de är "snälla människor" men han håller fortfarande agg mot Pål som egentligen inte spelade spelet särskilt bra men långt ifrån fult...
2024-05-01, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Pål tillhör också de ryggradslösa, annars hade han stått upp för att han ville leta amuletter och inte smugit omkring i djungeln och ljugit om varför.

Sant faktiskt, han borde gjort som Zayera. Hade det varit hon som fick utskällningen hade vi fått se en debatt bättre än partiledardebatterna inför val haha
Senast redigerad av Shieldhero 2024-05-01 kl. 01:45.
2024-05-01, 01:24
Medlem
Haha..Marks bajskorvar är populärare än Pål bland deltagarna,han kommer få det tufft. Pål kommer behöva hela rekvisitan av fördelar sen.
2024-05-01, 01:27
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ungefär så ser jag också på saken. Mark gjorde faktiskt helt rätt som sov på saken innan "utskällningen" av Pål så att han inte sa för mycket.

Och så fick de andra upp ögonen för vad Pål egentligen är för en figur om de nu inte redan visste det. Kan tänka mig att Pål var vidrig att tvingas hänga med, det har nog hänt mer skit än det vi får se.

Hade det inte varit kameror närvarande hade nog Pål blivit 'kamratuppfostrad', som det så vackert heter.

I professionella sammanhang skall konstruktiv kritik tas i ett 1:1 möte. Reagerar folk här på att han gjorde "utskällningen" inför hela gruppen?
Detta är Robinson så det argumentet håller inte tycker jag.

Jag tycker Marks "utskällning" är acceptabel eftersom Pål smög med att leta efter amuletter. Hade han direkt sagt nej till förslaget om att inte leta, då hade situationen sett annorlunda ut.
Det är inte fult spel av honom, det är fair game enligt uppgiften de har fått, men såklart han upplevs som en ful spelare om de andra har förstått det som att de har en överenskommelse.

Igen, jag tycker inte Pål gjorde fel, men inte Mark heller eftersom Pål inte sa ifrån direkt. Någon här sa att Pål hade "stake och ryggrad", nej, det hade han haft om han öppet sagt att han kommer att leta.
2024-05-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Precis, och ändå sitter alla kvar på sina rövar i lägret. Trodde att åtminstone Pelle skulle fatta bättre och ge sig ut att leta. Kommer aldrig glömma detta bisarra flockbeteende.

Men Pelle vill inte slösa kraft, han åker på räkmacka, han är Sickan och låter sin kumpan Dynamit-harry göra grovgörat med att hitta amuletterna...det var ju Gustav som hittade den första som räddade kvar Karins Biceps (efter Pelles mästerplan) och det var även Gustav som nu hittade den andra amuletten. Men Gustav är så naiv att han måste säga allt till Pelle nu, han är fast och det kommer kosta honom plats i finalen möjligen.
2024-05-01, 01:32
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Men samtidigt, vad är rätt beteende och fel?
De har kommit till sammanslagning, de är inget lag eller team längre, de behöver inte ta gemensamma beslut om någon är sjuk.

Rätt i sak här, men de andra känner att han är en ful spelare om de tror att alla är med på en överenskommelse. De har då rätt att känna att han sviker den överenskommelsen, även om han följer uppgiften de har fått och han gör det man ska göra för att kämpa individuellt.
2024-05-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Men Pelle vill inte slösa kraft, han åker på räkmacka, han är Sickan och låter sin kumpan Dynamit-harry göra grovgörat med att hitta amuletterna...det var ju Gustav som hittade den första som räddade kvar Karins Biceps (efter Pelles mästerplan) och det var även Gustav som nu hittade den andra amuletten. Men Gustav är så naiv att han måste säga allt till Pelle nu, han är fast och det kommer kosta honom plats i finalen möjligen.
Det är sjukt hur man ena sekunden har ett par favoriter och nästa ser dom som patetiska praktfiaskon. Pelle var i topp och så gillade jag även Gustav. Nu har det gått så långt att dom jag nu "vurmar" för är Pål, Z, Ci och möjligen den mörka som jag inte kan namnet på. M nånting. Hon verkar rätt oförarglig och har i alla fall inte stört mig. För någon dag sen såg jag Pål som den värsta genom tiderna men tycker han är en hjälte och har överseende med hans eventuella diagnoser. Syltryggarna kan röstas ut en efter en och jag hoppas att Pål eller nån av om andra uppräknade vinner. Bara för den goda sakens skull.
2024-05-01, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Rätt i sak här, men de andra känner att han är en ful spelare om de tror att alla är med på en överenskommelse. De har då rätt att känna att han sviker den överenskommelsen, även om han följer uppgiften de har fått och han gör det man ska göra för att kämpa individuellt.
Vad snackar du om? Det är en tävling och varför skulle ett gäng stollar bestämma att det inte får letas efter amuletter vilket var en favör? Är det nåt djävla dagis eller en tävling? Sosse kan man vara hemma om alla ska vara med. Dessutom kan ingen tvingas att vara med i någon överenskommels då Anders Lundin påtalade att det var fritt fram att leta. Herregud! Hur svårt kan det vara att fatta? Dom fulaste spelarna var väl dom som satt kvar på sina arslen och ojade sig.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-01 kl. 01:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in