Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-02, 17:42
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Skämtar du? Alex som inte klarar varken pussel fler än 3 bitar och inte heller att knäcka en kokosnöt. Det är bara käften som släpar och han klarade inte heller att hålla uppe sina klumpiga ben. Dom jag tror på är dom som är spänstiga och har hjärna. Marcus, Pål och Pelle tillhör den kategorin. Varför sitter dom 2 turturduvorna på Gränslandet tror du? Jo, för att dom är patetiska och inte klarar mer än att berömma sig själva. Observera hur många gånger Alex säger jag i varje mening. Minst 3 ggr men oftast fler. Han har inte där att göra och dessutom hade klunsen ramlat ner direkt om han skulle ha hängt i stocken. Marcus var en hjälte och är även han värd att vinna.

Du överdriver bara. Men du har ditt sätt att se på saker och jag mitt och det är ok.

Angående att han säger jag så ofta, det här är en dokusåpa där produktionen säger åt deltagarna att berätta om sig själva och det är en extrem situation dessutom. Produktionen måste ju ha nåt att visa och folk älskar höra människor säga jag om det är intressant. Han pratar om annat också, men jag vet inte om du levt på en strand i tropikerna nån gång ett längre tag? Lite mat, lite stimulans i en månad? Ingen mobil, ingen uppkoppling? Då blir det mycket jag för det enda man har att berätta om är om sig själv i princip, för några intressanta filosofiska eller politiska diskussioner har jag aldrig hör i det programmet. Vi får inte höra allt heller som utbytes mellan deltagarna. Du kan inte låsa fast dig så bokstavligt i det som visas på tv.

Marcus vann för han var lättast viktmässigt och bra på statiska övningar. Så produktionen valde en övning som skulle vara svår för Alex och Mark att klara. Varför, ja det kan man grunna över.

Alex är väldigt mentalt stark som klarat av alla dagarna där i Gränslandet och att se sina förhoppningar grusas några gånger på slutet att komma in. Han kämpar på för pojkarna som han brukar säga. Han har 4 st och vet du om att män blir sterila av testosteronintag? Kolla med fertilitetsläkare så får du veta. Tänkte på vad du brukar säga när jag hörde läkaren berätta.
Senast redigerad av sirsia0 2024-05-02 kl. 17:47.
2024-05-02, 17:43
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Ci är korkad om hon slösar sin fördel mot Pål då ryker hon sen för "hon har jobbig röst".

Du har helt rätt. Fast vem ska de rösta på nu om Pål är immun? Det är kanske Ci som är på tur i alla fall.
2024-05-02, 17:44
Medlem
Citat:
Nej, Pål är en bra spelare och gör det som krävs. En klar vinnare!
Pål är en idiot och det är förståeligt att du gillar honom. Ni är lika som bär.
2024-05-02, 17:46
Medlem
TheGhostLords avatar
Vem är en värdig vinnare av de som är kvar i Robinson? Alla verkar ha olika åsikter om vem som är "värdig".
2024-05-02, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Du överdriver bara. Men du har ditt sätt att se på saker och jag mitt och det är ok.

Angående att han säger jag så ofta, det här är en dokusåpa där produktionen säger åt deltagarna att berätta om sig själva och det är en extrem situation dessutom. Produktionen måste ju ha nåt att visa och folk älskar höra människor säga jag om det är intressant. Han pratar om annat också, men jag vet inte om du levt på en strand i tropikerna nån gång ett längre tag? Lite mat, lite stimulans i en månad? Ingen mobil, ingen uppkoppling? Då blir det mycket jag för det enda man har att berätta om är om sig själv. Vi får inte höra allt heller som utbytes mellan deltagarna. Du kan inte låsa fast dig så bokstavligt i det som visas på tv.

Marcus vann för han var lättast viktmässigt och bra på statiska övningar. Så produktionen valde en övning som skulle vara svår för Alex och Mark att klara. Varför, ja det kan man grunna över.

Alex är väldigt mentalt stark som klarat av alla dagarna där i Gränslandet och att se sina förhoppningar grusas några gånger på slutet att komma in. Han kämpar på för pojkarna som han brukar säga. Han har 4 st och vet du om att män blir sterila av testosteronintag? Kolla med fertilitetsläkare så får du veta. Tänkte på vad du brukar säga när jag hörde läkaren berätta.
Du slog i alla fall rekord nu men en av dom sliskigaste inläggen jag läst. Klarade knappt av att läsa klart och fick kräk i munnen. Vi fattar att den manipulativa gamla pundaren är din förebild.
2024-05-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Efter att ha sett dagens Robinson och Gränslandet samt ... snutt av reklam på slutet av dessa dvs kommande avsnitt, får jag en stark känsla av att Pål röstas ut.

OM det blir så - blir det nog ett rent Helvete att vara i Gränslandet om Pål tar chansen att åka dit

Tänk er: Alex, Mark och Pål på samma ställe
Nja. Jag tvivlar stakrt på att Pål åker ut. Speciellt när han står för dramat just nu. Och sedan så vill ju Marcus skälla ut Pål så jag tror definitivt att han kommer att komma tillbaka och göra det. Den som åker ut på örådet tror jag är antingen Karin eller Ci. Jag tror att Karin åker på utslagningstävlingen. Eller Ci.
Medlem
Alltså jag tycker själv att Mark är lite väl hård när det kommer till Pål. Han glömmer bort att det är ett spel.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Vem är en värdig vinnare av de som är kvar i Robinson? Alla verkar ha olika åsikter om vem som är "värdig".
Pål
Marcus
Pelle
Zyrade
2024-05-02, 17:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Nja. Jag tvivlar stakrt på att Pål åker ut. Speciellt när han står för dramat just nu. Och sedan så vill ju Marcus skälla ut Pål så jag tror definitivt att han kommer att komma tillbaka och göra det. Den som åker ut på örådet tror jag är antingen Karin eller Ci. Jag tror att Karin åker på utslagningstävlingen. Eller Ci.
Ja, du kanske har rätt. Dom är ju så djävla korkade i år så dom röstar ut dom svagaste först för att denne sagt nåt fel. Efter amulettfiaskot tror jag vad som helst och det slutar med att Simone vinner alltihop. Eller fröken Alma kanske?
2024-05-02, 17:52
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Alltså jag tycker själv att Mark är lite väl hård när det kommer till Pål. Han glömmer bort att det är ett spel.

Tycker de borde vara ett ansökningskrav att man sett en säsong innan. Så man förstår att det kommer paktas och att man när som helst kan åka ut. Produktionen har också medvetet valt ut folk som kommer att irritera sig på varandra.
Tyckte också Mark var hård. Eller han tog i alla fall konflikten på helt fel sätt, och det va inte ett snyggt sätt för honom att åka ut på sen. Inte värdigt direkt. Tycker synd om Mark att det blev såhär för honom, mer än för Pål för jag förstår varför Pål körde ut honom
2024-05-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ja, du kanske har rätt. Dom är ju så djävla korkade i år så dom röstar ut dom svagaste först för att denne sagt nåt fel. Efter amulettfiaskot tror jag vad som helst och det slutar med att Simone vinner alltihop. Eller fröken Alma kanske?
Inte svagaste. Ci och Karin är ju från forna syd pakten. Det är väl de logiskaste från nord pakten att ta ut dom.
2024-05-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Tycker de borde vara ett ansökningskrav att man sett en säsong innan. Så man förstår att det kommer paktas och att man när som helst kan åka ut. Produktionen har också medvetet valt ut folk som kommer att irritera sig på varandra.
Tyckte också Mark var hård. Eller han tog i alla fall konflikten på helt fel sätt, och det va inte ett snyggt sätt för honom att åka ut på sen. Inte värdigt direkt. Tycker synd om Mark att det blev såhär för honom, mer än för Pål för jag förstår varför Pål körde ut honom
Robinson är nog inte programmet för Mark om han blir så känslig och vill var sådär rättvis lol. Liksom varför fan säger han att han önskar att någon använder immunitetsförgöraren på Pål och röstar ut han. Liksom, c'mon han sätter ju måltavlan på sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in