Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Jag vet inte, jag har aldrig förstått det. Jag vill gärna att kvinnor i tråden förklarar hur man tänker, om man skaffar sig ankläppar/babianrövar. Tror ni att män attraheras?
Det är väl förmodligen inte konstigare än att kvinnor försöker leva upp till skönhetsideal som vi ständigt mäts mot. Har man inte haft tur i genlotteriet och fått sådant som fylliga läppar, stora bröst, välformad rumpa, en liten nätt näsa etc. på naturlig väg så försöker man skaffa det på annat sätt om man inte klarar av eller vill acceptera hur man är skapt utan kosmetiska korrigeringar.
Ser man bara på dessa trådar om dokusåpor så är det ju ett evigt tugg om att kvinnliga deltagare inte uppfyller det ena med det andra idealet. Farmen-Jennifer beskrivs som att hon ser ut som ett troll och har en potatisnäsa, Torpet-Cornelia hade snygga bröst men obefintlig röv, Robinson-Charlotta ser ut som en häst, och Robinson-Simone beskrivs som en tjockis som ser ut som Anna Book. Och samtliga, oavsett vad man tycker om dem som personer ser ju ut som helt vanliga tjejer. Vi kan inte riktigt gnälla på kvinnors utseenden ena sekunden, för att sedan häpna över att de försöker korrigera sina utseenden i nästa sekund.
Sedan håller jag personligen med om att de flesta fillersläppar inte gör personen som bär dem vackrare. Fillers (och särskilt för stor mängd) gör oftast så att läpparna ser mer svullna än fylliga ut, lite som att man har fått sig en smäll på truten eller en allergisk reaktion snarare än att man har de perfekta läppstiftsreklamläpparna.
Generellt anser jag att de flesta skönhetsingrepp mest är att kasta pengar i sjön. Jag kan
förstå de som har en AA-kupa och som iallafall vill kunna fylla upp en B eller C-kupa, även om jag inte tycker att bröst är nödvändigt för att vara vacker. Men det är ju inte heller jag som skall vara nöjd med andras kroppar, så whatever floats their boats.