Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-30, 17:26
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Förstår inte varför man skulle bli så arg. Det är produktionen som bestämmer reglerna. Om vissa av deltagarna bestämmer sig för att hoppa på ett ben för att en annan har skadat benet och de vill göra det rättvist är det upp till dem. Att en annan då inte vill handikappa sig själv gör inte den till en dålig människa.

Mark snackar om att Pål är självisk, vadå självisk? Sammanslagningen har varit, det tävlar individuellt från och med nu. Det är bara en som kan vinna.
Enda anledningen till att ge fördelar till andra är om man själv gynnas av det i framtiden.
De snackar om att det är girigt att Pål vill hitta en till immunitet när han redan har en när det såklart är bättre att ha fler än en immunitet och självklart ska man då hoarda immuniteter om man kan.
Vilken analys! Jag är imponerad.
Suck...
Den gode Pål..Vilket stolpskott. Tillsammans med lesban & superfeministen Zaeyra speglar han hela Sveriges PK-idioter.
2024-04-30, 17:32
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Personligen tycker jag Mark blev för personlig, han glömde att det är en tävling som du nämner och hoppade är mer eller mindre på Pål som person inne och utanför Robinson istället för att hålla sig till själva situationen i sig och det är väl där skon klämmer. En sak om du gör nåt i en tävling men var ju inte precis så att Pål hade gjort en Zeki på honom. Det är också eftersnacket där, Mark anser liksom att hans värderingar är de enda rätta och att Pål ska anamma dem. Nä det liksom blev konstigt hela situationen. Sen att de andra är störiga och pratat skit får stå för dem, ingen som gillar dem ändå. Den som kan ta konfrontationer på rätt sätt dock är Zayera även om folk hatar henne så håller hon sig till situationen i fråga endast. Tycker inte nånstans att hon varit översittare men visst hon är jobbig som fan men ändå.
Sen är detta min åsikt såklart andra har väl andra skäl att ogilla Mark i denna situation. Som sagt han är ju inte en elak människa absolut inte som sagt alla har ju sina bra och dåliga stunder, så är det.
Personligen tycker jag att Mark hade rätt att bli personlig. Att han tog detta med Pål på ett personligt plan var helt rätt. Pål behövde få en känga pga han betett sej illa. Den kängan fick han av Mark. Helt rätt.
2024-04-30, 17:42
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

2024-04-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Personligen tycker jag att Mark hade rätt att bli personlig. Att han tog detta med Pål på ett personligt plan var helt rätt. Pål behövde få en känga pga han betett sej illa. Den kängan fick han av Mark. Helt rätt.
Tror inte Pål tog åt sig det minsta men flöt med i kvartsamtalet. Sen gav han ju igen med råge. Mark är en pajas precis som dom andra på Gränslandet. Kliar varandra och gosar. Sällan ögon tindrar så mycket som på den platsen och dom har funnit varandra för livet. Borde finnas en kräkemoj här.
2024-04-30, 17:53
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Han skulle ha dragit upp all skit som Pål antagligen har haft för sig och inte bara haft amulettdispyten. Det hade varit en riktig känga. Det är mer än bara amulettletandet som gör att Mark säger sig att vilja undvika Pål för all framtid.

Nu har vi visserligen bara det som Mastiff klippt ihop och visat att utgå ifrån men det lilla gör ändå att Pål ur min synvinkel är den största idioten den här säsongen.
2024-04-30, 17:54
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Tror inte Pål tog åt sig det minsta men flöt med i kvartsamtalet. Sen gav han ju igen med råge. Mark är en pajas precis som dom andra på Gränslandet. Kliar varandra och gosar. Sällan ögon tindrar så mycket som på den platsen och dom har funnit varandra för livet. Borde finnas en kräkemoj här.
Ja men det avsnittet har jag inte sett eftersom det ligger på TV4 Plus. Så det kanske är bättre om du spoilar? Sen när jag sett det avsnittet får jag bilda mej en egen uppfattning. Okej?
2024-04-30, 17:55
Medlem
TheGhostLords avatar
Det är 11 personer i sammanslagningen. EN av dessa elva känner sig trött och orkar inte leta hemlig immunitet. Vem aaan bryr sig om en av 11 inte orkar leta direkt? Ut och leta för aan! Ni andra tio har chansen!
Nej då säger en sosse att det "inte är rättvist" om inte alla 11 kan börja leta exakt samtidigt. Så de bestämmer sig för att ingen ska leta förens imorgon. De röstar inte om det, och frågar inte om alla tycker att det är ett bra beslut. Sedan blir de förbannade där 2 personer letar ändå.

Har aldrig sett något så sossigt i Robinson. Herregud! Det är INDIVIDUELL TÄVLING där man kan vinna en HALV MILJON.

Om en persons skosnören går upp under finaltävlingen, ska de andra deltagarna ropa "vänta sluta spring vi måste vänta ikapp alla andra så det är rättvist!" nej herregud. Löjligaste jag sett på länge. Har hejjat på Pelle sen dag ett men nu sossade han sig rejält. Heja Pål och Zayera som inte föll för grupptrycket.
2024-04-30, 17:56
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Han skulle ha dragit upp all skit som Pål antagligen har haft för sig och inte bara haft amulettdispyten. Det hade varit en riktig känga. Det är mer än bara amulettletandet som gör att Mark säger sig att vilja undvika Pål för all framtid.

Nu har vi visserligen bara det som Mastiff klippt ihop och visat att utgå ifrån men det lilla gör ändå att Pål ur min synvinkel är den största idioten den här säsongen.
Kan bara hålla med i allt du skriver. Kudos till dej👍
2024-04-30, 17:58
Medlem
TheGhostLords avatar
Mark har varit en lugn maskulin alfahanne rätt igenom men han tabbade sig totalt när han skulle säga till Pål. Han sa till de andra "jag är bra på att ta konflikter jag tar det här har tänkt hela natten på hur jag ska ta det med honom" och vad gör han? Skäller ut Pål inför hela gruppen, pekar finger och hotar om att alla ska rösta ut honom om han inte skärper sig.

Han skulle för det första inte tagit på sig rollen att säga till Pål utan man ska ligga lågt. Om han ska säga till honom skulle han tagit honom åt sidan och tittat honom djupt i ögonen. Pål är en väldigt "speciell" person och han kan inte läsa av signaler bra. Det enda utskällningen ledde till är att Pål kände sig otrygg och utskälld. Ingen förändring har skett.
2024-04-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Tror inte några kängor biter ett dugg på Pål. Tvärtom.
2024-04-30, 18:01
Medlem
sirsia0s avatar
Undrar vad som hänt om det varit nån annan än Pål som inte följt gruppens order att inte leta amuletter innan nån annan är frisk nog? Var det Alma som tog upp den strategin eller nån annan? Vem satte igång den bollen? För det är ju verkligen PK-Sverige, alla ska följa gruppen som en klunga och inte våga göra nåt självständigt. I en situation där det är viktigt med att just vara en individ för att få amuletter för spelet. Typiskt vänstertänk, kanske Mark också är med i det vänstertänket? Vilket i detta läge innebär att man gräver sin egen grav.

Sen att det var just Pål som vägrade får det hela att hetta till ordentligt hos flera säkerligen, och det var Mark som skällde ut Pål för hans sedvanliga diktaturfasoner som matlagningssituationerna visar på, vilket är rätt lustigt, för att bestämma att ingen får leta amuletter är ju också diktaturfasoner på en kollektivnivå, vem det nu var som satte igång det.

Att just Pål gör det här på sitt sätt och ljuger för gruppen om bajsande och hämtande av vatten fast alla vet vad som pågår får det att tända till. Han letar de amuletter som alla andra vill ha. Pål som alltid ska göra saker på sitt sätt och som inte lyssnar på andra utan faktiskt förtrycker andra, som en diktator som ska bestämma över hela gruppen hur den t ex ska ha sin måltid och som kör över Olivia som bemödat sig att laga en god måltid i flera timmar och där Pål bara kommer in och förstör allting. Det är två olika måltider som skildras, en där Pål förstör Olivias måltid och häller ner en hel massa kokosvatten så den krispiga kokosen blir alldeles blöt och mjuk och som ingen ville ha. Och så när Pål skulle absolut ha sin vilja igenom att kokosen skulle vara med chili och ingen annan ville det. Finns säkert fler situationer som belyser Påls oförmåga att spela det sociala spelet vilket får andra att flippa ut över honom utan att våga säga det rakt ut på svenskt manér. Knyta handen i fickan istället.

Nu blir det irländske Mark som blir syndabocken när han ryter ifrån och markerar. Vilket också är typiskt svenskt, att utse en syndabock som egentligen gör rätt i att säga ifrån angående Påls okänslighet, även om gruppbeslutet är helt fel. Så det är en situation med flera bottnar, allt är inte svart/vitt.

Finns ju fler än Mark som stört sig på andra när det kommer till det personliga och som skällt ut andra i olika säsonger. Han blir inte en dålig person för det.

En sak jag tänkte på var när Olivia kommer till sammanslagningslägret och klagar på att Syd skitigt överallt nära lägret och att det stinker skit, vilket är förståeligt, vilka latmaskar som inte kan göra en ordentlig latrin en bit bort från lägret, och som sen ställer sig och ska kräkas precis vid sovplatsen. Som om inte det stinker.
Senast redigerad av sirsia0 2024-04-30 kl. 18:09.
2024-04-30, 18:01
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Denna säsong färre gällande etnicitet men istället en drös LGBT-personer. Nästan 20% av säsongens deltagare.

Jag kollade inte forumet förrens nu för att undvika spoilers så såg inte detta.
Vilka är det som är LGBT personer? Jag själv gissar på:
Pelle, Zayera, Pål och Lars. Är det 20%?
Ingen hetero man skulle tattuera hela bröstkorgen med bokstäver i regnsbågsfärger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in