Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-12, 05:18
Medlem
Pillenfilles avatar
Hej då bög-pelle. Du är inte saknad
2024-05-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Alma är förfan pantad i skallen. Alltså oavsett vad hon känner för Pelle personligen så är det fortfarande dumt att inte vilja ha stå i majoritetslaget. Att snacka om att ta ut Zayera före Pelle är så korkat utav Almas sida. Iallafall är inte Olivia så korkad.
Du måste skilja på vad hon säger och vad hon gör. Nu har hon röstat på Pelle i två öråd i rad mot sin vilja för hon gillar Pelle. Man väljer inte vem man klickar med. Därmed är hon inte korkad utan tar logiska beslut även om det känns fel för henne känslomässigt.

Att inte gilla Zayera är nog lättförståeligt. Hon är som Rooble, slö och oduglig. Rooble e ju även korkad men han är en fin vän. Det gillar jag. Hittar inga förlåtande drag i besserwissern.

Zayera behöver ingen bry sig om. Hon kommer till slut bli sist i en tävling.

Älskade Olivias analys av Pelle, den tjejen växer i mina ögon.

Jag tycker att årets säsong är en av de bästa pga av karaktärerna däremot har jag svårt att heja på någon. Lättare att säga vilka man ogillar. Där är en hög att välja ur.

Såg ett klipp på insta där Pelle Gustav Karin Mark Simone Marcus och Alma skickar telefonen mellan varandra och säger något om nästa person som får telefonen.

Där sägs något om Simone (”Silent but deadly”) som får mig att tro att hon kommer gå ihop med Rooble, Zayera Pål och Alex att få ut någon från tjejgänget möjligtvis. Något svek bli det eller så har det med att göra att hon inte snackar men tar sig långt ändå i tävlingar.
2024-05-12, 07:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Man måste vara narcissist av hög rang när man säger på fullt allvar alla pelle-fans därute är oroliga. Hur kan man vräka ur sig nåt sånt ifall personen nu är så intelligent?. Lät inte klokt.
Det är klart att det finns Pelle-fans runt om i landet. Däremot kan knappast ens Rooobles mamma tycka om honom.
2024-05-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Hej då bög-pelle. Du är inte saknad

Verkligen skönt att slippa hans äckliga jävla hånflin
2024-05-12, 09:42
Medlem
Nu har alla bra åkt ut. Finns ingen att heja på längre. Blir så irriterad att dem varje år sparar duellen till sista örådet, det är helt uppgjort. Alla urnor var blodshämnder i dagens öråd. Varför inte bara ha en urna mindre än antalet öråd? Nu visste man redan att Pelle skulle få blodshämnd för så har det varit alla år eftersom en blodshämnd i sista örådet inte spelar någon roll.
Årets robinsonvinnare har jag räknat ut för ett tag sen är. Jag kommer sluta titta på Robinson om denna person vinner.

Vinnaren:
Senast redigerad av chaga 2024-05-12 kl. 09:44.
2024-05-12, 10:08
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Nu har alla bra åkt ut. Finns ingen att heja på längre. Blir så irriterad att dem varje år sparar duellen till sista örådet, det är helt uppgjort. Alla urnor var blodshämnder i dagens öråd. Varför inte bara ha en urna mindre än antalet öråd? Nu visste man redan att Pelle skulle få blodshämnd för så har det varit alla år eftersom en blodshämnd i sista örådet inte spelar någon roll.
Årets robinsonvinnare har jag räknat ut för ett tag sen är. Jag kommer sluta titta på Robinson om denna person vinner.

Vinnaren:
Detta var ta mej faen det bästa jag har läst här i tråden. Klockrent skrivet!
2024-05-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Du måste skilja på vad hon säger och vad hon gör. Nu har hon röstat på Pelle i två öråd i rad mot sin vilja för hon gillar Pelle. Man väljer inte vem man klickar med. Därmed är hon inte korkad utan tar logiska beslut även om det känns fel för henne känslomässigt.

Att inte gilla Zayera är nog lättförståeligt. Hon är som Rooble, slö och oduglig. Rooble e ju även korkad men han är en fin vän. Det gillar jag. Hittar inga förlåtande drag i besserwissern.

Zayera behöver ingen bry sig om. Hon kommer till slut bli sist i en tävling.

Älskade Olivias analys av Pelle, den tjejen växer i mina ögon.

Jag tycker att årets säsong är en av de bästa pga av karaktärerna däremot har jag svårt att heja på någon. Lättare att säga vilka man ogillar. Där är en hög att välja ur.

Såg ett klipp på insta där Pelle Gustav Karin Mark Simone Marcus och Alma skickar telefonen mellan varandra och säger något om nästa person som får telefonen.

Där sägs något om Simone (”Silent but deadly”) som får mig att tro att hon kommer gå ihop med Rooble, Zayera Pål och Alex att få ut någon från tjejgänget möjligtvis. Något svek bli det eller så har det med att göra att hon inte snackar men tar sig långt ändå i tävlingar.

2024-05-12, 10:39
Medlem
DoktorNos avatar
TV4 behöver ju verkligen se över det här med sina spoilers. Allting av värde i dagens avsnitt fick vi veta i förväg, vilket diskuterades i tråden senast igår, att Gustav skulle åka ut och att Pål skulle vinna bollkastningen och få immunitet i dagens öråd. Då var det heller inte svårt att förutse att Pelle skulle röstas ut.
2024-05-12, 10:43
Medlem
greta75s avatar
Tråkigt söndagsavsnitt. Tror inte det blir något intressant drama i Robinson mer tyvärr.

Jag hoppas bara på att någon av de smarta tjejerna Olivia eller Anna Book vinner.
2024-05-12, 11:06
Har inte hängt med , men vad är det Pelle & Marcus har imot Pål?
2024-05-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
Har inte hängt med , men vad är det Pelle & Marcus har imot Pål?
Pål beskylls vara den som försökte få ut Marcus i första örådet (var eg. Rooble och Fredrik).

Pelle stör sig på Pål pga att Pål är tondöv och letar immuniteter när majoriteten inte ville det samt att Pål är glupsk och förstörde Olivias mat 3 ggr i rad typ.
2024-05-12, 12:04
Medlem
heyyoutheres avatar
Sju av nio kvarvarande deltagare har blivit utröstade eller förlorat i tävling och åkt ut. Dags att lägga ner Gränslandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in