Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-02, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om han är spelutvecklare, duktig på Java samt intelligent så skulle nog hans årslön ligga på runt en miljon. Jag tippar att han är vänsterextrem och hatar SD.
Bara en miljon, det är väl därför han bor tillsammans med fyra andra vuxna i en hyreslägenhet. Att han enligt övriga helst inte ska ha med matlagning att göra beror på att han matförgiftade lag Nord. Sällan har det skådats en mer oärligt och ointelligent trio än Pål, Rooble och Fredrik.

Dum, dummare, dummast.
2024-05-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om åsiktskorridoren är trång så är det så människor gör. Det är inte fel på människan utan på åsiktskorridoren.
Ärlighet är inte en åsikt.
2024-05-02, 07:57
Medlem
Funderar varför skäggen inte växer mera, ser ut som de knappt varit där en vecka om man kollar skäggväxten. Svält påverkar att den ökar så, ja vad tror vi.
2024-05-02, 08:59
Medlem
Pål har fått mycket skärmtid nu. Ser honom inte som någon Robinson-vinnare men jag tycker han spelar på helt ok. Han borde kanske svarat Mark själv istället för att Zayera skulle fört hans talan. Pål är rätt bra på tävlingar och har alltid haft ett par allierade som hållit honom om ryggen.

Rooble Ha ha, nej han är för dålig på allt. Vad är han bra på? Han spelar i fel lag, förlorar tävlingar samt gör bort sig med jämna mellanrum.

Pelle Riktigt het kandidat till att vinna. Han har varit extremt smart spelare. Han lyckas hela tiden få folk på sin sida, och så överlistar han de stora pakterna. Han är riktigt bra på tävlingar som kräver hjärna. Gör inte bort sig.

Marcus Nej. Det blir sällan bra när man hänger upp sig att det är en speciell person (Pål) man vill ha ut. Känns som att man får tv-produktionen mot sig då som gör allt för att ha kvar den personen så att det blir konflikt och tv-godis. Men visst, just därför kan det vara bra att hålla upp en konflikt - så att båda får vara kvar.

Gustav Verkar vara en härlig kille och han håller sig hela tiden i mitten och dessutom vän med Pelle och flyter med i Pelles spelande. Kommer nog långt. Han har aldrig suttit farligt. Har inte haft mycket till ovänner. Han kommer åka ut om han är i en förlorande pakt och de andra i hans pakt har immunitet.

Mark NEJ. Tror han är Robinsons gode riddare och gnäller så fort någon spelar eller inte gör det som han tycker är det mest hederliga. Tråkig person rent allmänt.

Alex Min favorit. Tycker verkligen synd om honom att han inte lyckas vinna när det väl gäller men han är grym som kämpar på.

Maureen Mittenspelare, som var rätt dryg första avsnitten. Äh, varför skulle hon vinna? Hon skulle behöva mer tv-tid.

Olivia Nej inget för mig. Avskyr att hon försökte sabba för Ci med amuletten. Det var äckligt gjort och i min värld ett uppenbart regelbrott. Borde hon begripit själv innan Anders kom och berättade det.

Zayera Hon växer. En otrolig underdog. Hon är dryg och märklig som person men det tycks finnas mycket där som både är underhållande och bra. Hon har ju rätt många gånger. t.ex. när hon redogjorde om hur man paddlar flotte. Men ingen ville tro henne eller ens öva paddla. Hon har även rätt när hon tillrättavisade Mark när han skällde ut Pål.

Ci Hon kan åka hem och fortsätta leva på sina gladiator-meriter där. Hon är inte bra på direkt någonting. Har haft för många fienden och för lite vänner.

Karin Snygg fylla. Nej, hon har inte mycket mer att ge. Otroligt dålig på tävlingar och ingen kan väl riktigt förstå att hon ännu inte hunnit med en vända på gränslandet. Hon är bara duglig som röst-material.

Simone Dålig på det mesta. Var med i den där amulett-skiten med Olivia. Att det blev en pusseltävling mot Alex kan hon ju tacka produktionen för. Hon hade inte vunnit någon annan tävling.

Alma Hon är väl rätt gullig som person men vad är hon bra på? De flesta tjejer är mittspelare och kör lite anonymt och låter de mer framträdande personerna göra bort sig.
2024-05-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bara en miljon, det är väl därför han bor tillsammans med fyra andra vuxna i en hyreslägenhet. Att han enligt övriga helst inte ska ha med matlagning att göra beror på att han matförgiftade lag Nord. Sällan har det skådats en mer oärligt och ointelligent trio än Pål, Rooble och Fredrik.

Dum, dummare, dummast.

Deras pakt måste vara Robinsons mest korkade pakt genom tiderna. Fredrik, vilken stjärna! HUR kan man tänka att det är smart att försöka lägga sig i en Robinson-tävling från första början. Bara dum&dummare kan tycka det låter som en bra idé och joina den planen.
Utöver det var han själv sämst i alla tävlingar.
Han trodde att han lurade folk att han var någon Nallebjörn som hittat sig själv. Självklart gick ingen på detta.
Han hamnar i ett förlorande lag så de hamnar i öråd. Där förlorar han sin tävling, eventuellt la han sig av någon anledning. Och sedan på gränslandet ger han upp direkt. En av de största losers i Robinson vi sett.
2024-05-02, 09:24
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ärlighet är inte en åsikt.
Då har du inte fattar vad åsiktskorridor är. Frånvaro av åsiktskorridor gör folk ärliga. Närvaro av åsiktskorridor gör folk oärliga.
2024-05-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då har du inte fattar vad åsiktskorridor är. Frånvaro av åsiktskorridor gör folk ärliga. Närvaro av åsiktskorridor gör folk oärliga.
Jag har för länge sedan fattat att det alltid finns försvar för oärlighet. Den du framför är helt och hållet din egen och har ingenting med Robinson att göra. Du gör en spegling helt enkelt.
2024-05-02, 10:18
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Jag har för länge sedan fattat att det alltid finns försvar för oärlighet. Den du framför är helt och hållet din egen och har ingenting med Robinson att göra. Du gör en spegling helt enkelt.

Just det, intelligent sagt. Ärlighet har med det inre förhållningssättet och samvetet att göra, oberoende av yttre omständigheter. Oavsett åsiktskorridor eller inte.
2024-05-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Pål har fått mycket skärmtid nu. Ser honom inte som någon Robinson-vinnare men jag tycker han spelar på helt ok. Han borde kanske svarat Mark själv istället för att Zayera skulle fört hans talan. Pål är rätt bra på tävlingar och har alltid haft ett par allierade som hållit honom om ryggen.

Rooble Ha ha, nej han är för dålig på allt. Vad är han bra på? Han spelar i fel lag, förlorar tävlingar samt gör bort sig med jämna mellanrum.

Pelle Riktigt het kandidat till att vinna. Han har varit extremt smart spelare. Han lyckas hela tiden få folk på sin sida, och så överlistar han de stora pakterna. Han är riktigt bra på tävlingar som kräver hjärna. Gör inte bort sig.

Marcus Nej. Det blir sällan bra när man hänger upp sig att det är en speciell person (Pål) man vill ha ut. Känns som att man får tv-produktionen mot sig då som gör allt för att ha kvar den personen så att det blir konflikt och tv-godis. Men visst, just därför kan det vara bra att hålla upp en konflikt - så att båda får vara kvar.

Gustav Verkar vara en härlig kille och han håller sig hela tiden i mitten och dessutom vän med Pelle och flyter med i Pelles spelande. Kommer nog långt. Han har aldrig suttit farligt. Har inte haft mycket till ovänner. Han kommer åka ut om han är i en förlorande pakt och de andra i hans pakt har immunitet.

Mark NEJ. Tror han är Robinsons gode riddare och gnäller så fort någon spelar eller inte gör det som han tycker är det mest hederliga. Tråkig person rent allmänt.

Alex Min favorit. Tycker verkligen synd om honom att han inte lyckas vinna när det väl gäller men han är grym som kämpar på.

Maureen Mittenspelare, som var rätt dryg första avsnitten. Äh, varför skulle hon vinna? Hon skulle behöva mer tv-tid.

Olivia Nej inget för mig. Avskyr att hon försökte sabba för Ci med amuletten. Det var äckligt gjort och i min värld ett uppenbart regelbrott. Borde hon begripit själv innan Anders kom och berättade det.

Zayera Hon växer. En otrolig underdog. Hon är dryg och märklig som person men det tycks finnas mycket där som både är underhållande och bra. Hon har ju rätt många gånger. t.ex. när hon redogjorde om hur man paddlar flotte. Men ingen ville tro henne eller ens öva paddla. Hon har även rätt när hon tillrättavisade Mark när han skällde ut Pål.

Ci Hon kan åka hem och fortsätta leva på sina gladiator-meriter där. Hon är inte bra på direkt någonting. Har haft för många fienden och för lite vänner.

Karin Snygg fylla. Nej, hon har inte mycket mer att ge. Otroligt dålig på tävlingar och ingen kan väl riktigt förstå att hon ännu inte hunnit med en vända på gränslandet. Hon är bara duglig som röst-material.

Simone Dålig på det mesta. Var med i den där amulett-skiten med Olivia. Att det blev en pusseltävling mot Alex kan hon ju tacka produktionen för. Hon hade inte vunnit någon annan tävling.

Alma Hon är väl rätt gullig som person men vad är hon bra på? De flesta tjejer är mittspelare och kör lite anonymt och låter de mer framträdande personerna göra bort sig.

Tycker det är lite trisst att tävlingarna hela tiden måste anpassa så att det passar alla deltagare.

Så är man i dålig form så räcker det i stort sett med att bara vara bra på pussel. Det är dom duellerna som man kommer få.

Alex var ju solklart mer välförtjänt.
2024-05-02, 10:39
Medlem
Förr i tiden gnälldes det rätt friskt att Robinson inte var Robinson. Att det inte handlade något alls om överlevnad på en öde ö. Nu tycks de flesta begripit att detta inte är konceptet och accepterat programidén. Annars tycker jag Alex visar rätt mycket prov på att ha mentaliteten att klara sig själv.

Men får inte deltagarna väldigt mycket mer mat nuförtiden? Förr så brukade priserna vara typ en kudde, en pungmassage eller ett brev från familjen - medan nu så dukas det upp diverse Silja Line buffeer var och varannan dag. Det brukade ju vara ett stående inslag att deltagarna efter några veckor fick väga sig. Detta förekommer väl inte nu då ett flertal deltagare kanske till och med går upp i vikt.

Ha ha... minns fortfarande en säsong för 100 år sen när alla vägde sig och hade gått ner 5-15 kg, och sen kommer den sista lesbiska tjejen upp på vågen och hade gått UPP i vikt.
2024-05-02, 10:57
Medlem
mendokses avatar
Kommit på att jag är väldigt simpel och rangordnar mina favoriter bland deltagarna efter hur lite eller mycket de klagar på andra.

Klagar konstant: Olivia, Alma, Mark

Klagar mycket: Markus, Pelle

Klagar lite: Ci, Rooble

Klagar inte alls: Pål, Zayera, Gustav, Simone(?) - mina favoriter.

Kategori är du ens med i Robinson?: Maureen.
2024-05-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Kommit på att jag är väldigt simpel och rangordnar mina favoriter bland deltagarna efter hur lite eller mycket de klagar på andra.

Klagar konstant: Olivia, Alma, Mark

Klagar mycket: Markus, Pelle

Klagar lite: Ci, Rooble

Klagar inte alls: Pål, Zayera, Gustav, Simone(?) - mina favoriter.

Kategori är du ens med i Robinson?: Maureen.
Har ungefär samma rangordning, kanske inte just för att de klagar utan hur de beter sig mot övriga. Karin hamnar väl i ligan med Ci och Rooble.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in