Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-30, 18:01
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Denna säsong färre gällande etnicitet men istället en drös LGBT-personer. Nästan 20% av säsongens deltagare.

Jag kollade inte forumet förrens nu för att undvika spoilers så såg inte detta.
Vilka är det som är LGBT personer? Jag själv gissar på:
Pelle, Zayera, Pål och Lars. Är det 20%?
Ingen hetero man skulle tattuera hela bröstkorgen med bokstäver i regnsbågsfärger.
2024-04-30, 18:02
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Det är 11 personer i sammanslagningen. EN av dessa elva känner sig trött och orkar inte leta hemlig immunitet. Vem aaan bryr sig om en av 11 inte orkar leta direkt? Ut och leta för aan! Ni andra tio har chansen!
Nej då säger en sosse att det "inte är rättvist" om inte alla 11 kan börja leta exakt samtidigt. Så de bestämmer sig för att ingen ska leta förens imorgon. De röstar inte om det, och frågar inte om alla tycker att det är ett bra beslut. Sedan blir de förbannade där 2 personer letar ändå.

Har aldrig sett något så sossigt i Robinson. Herregud! Det är INDIVIDUELL TÄVLING där man kan vinna en HALV MILJON.

Om en persons skosnören går upp under finaltävlingen, ska de andra deltagarna ropa "vänta sluta spring vi måste vänta ikapp alla andra så det är rättvist!" nej herregud. Löjligaste jag sett på länge. Har hejjat på Pelle sen dag ett men nu sossade han sig rejält. Heja Pål och Zayera som inte föll för grupptrycket.

Precis. Blir ännu mer komiskt att det "rättvisa beslutet" fattades inom en sekund enbart av Mark och Alma, resten blev direkt lydiga knähundar då de saknar ryggrad.
2024-04-30, 18:06
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Mark har varit en lugn maskulin alfahanne rätt igenom men han tabbade sig totalt när han skulle säga till Pål. Han sa till de andra "jag är bra på att ta konflikter jag tar det här har tänkt hela natten på hur jag ska ta det med honom" och vad gör han? Skäller ut Pål inför hela gruppen, pekar finger och hotar om att alla ska rösta ut honom om han inte skärper sig.

Han skulle för det första inte tagit på sig rollen att säga till Pål utan man ska ligga lågt. Om han ska säga till honom skulle han tagit honom åt sidan och tittat honom djupt i ögonen. Pål är en väldigt "speciell" person och han kan inte läsa av signaler bra. Det enda utskällningen ledde till är att Pål kände sig otrygg och utskälld. Ingen förändring har skett.
Fattar inte varför han skulle känt sig otrygg? Istället visade han ju vad skåpet ska stå och skickade ut uppläxaren. Visserligen är Pål udda men jag tror det finns mer bakom pannbenet av samma orsak. Om han varit så sårad och otrygg hade han inte gjort som han gjorde när han fick makten.
2024-04-30, 18:10
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Precis. Blir ännu mer komiskt att det "rättvisa beslutet" fattades inom en sekund enbart av Mark och Alma, resten blev direkt lydiga knähundar då de saknar ryggrad.
Knähundar var verkligen rätt benämning. Därefter finns ingen ur den gruppen som är någon värdig vinnare. Har aldrig sett nåt så löjligt i Robinson som när alla satt på arselt istället för att leta. En hade ryggrad men blev skampåle.
2024-04-30, 18:11
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Fattar inte varför han skulle känt sig otrygg? Istället visade han ju vad skåpet ska stå och skickade ut uppläxaren. Visserligen är Pål udda men jag tror det finns mer bakom pannbenet av samma orsak. Om han varit så sårad och otrygg hade han inte gjort som han gjorde när han fick makten.

Jag vet inte hur man ska tolka Pål. Jag har aldrig sett en person som honom innan. Han är extremt ärlig och genomskinlig samtidigt som han skådespelar olika roller. Men han har ingen impulskontroll. Han bara gör saker för att han känner för det, vilket är vad som irriterar många.
Är det någon i tråden som har gett honom en bokstavskombination tro?
2024-04-30, 18:15
Medlem
fonders avatar
Citat:
Knähundar var verkligen rätt benämning. Därefter finns ingen ur den gruppen som är någon värdig vinnare. Har aldrig sett nåt så löjligt i Robinson som när alla satt på arselt istället för att leta. En hade ryggrad men blev skampåle.

Verkligen. Skulle faktiskt vara kul om Pål tar hem hela vinsten även om jag tyvärr inte tror att han kommer göra det när han är omgiven av massa ryggradslösa.
2024-04-30, 18:16
Medlem
TheGhostLords avatar
Ingen vågar gå emot gruppen då de är rädda att röstas ut. Till och med Rooble har blivit "tam". Frågan är vem som bestämmer egentligen? Almas tjejpakt?
2024-04-30, 18:17
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Tror inte några kängor biter ett dugg på Pål. Tvärtom.
Då återstår kamratuppfostran.
Jag menar att hade någon betett sig som Pål i en mindre grupp i lumpen hade det varit en riktig utskällning, inte bara den "utskällning" Mark mäktade med, som var mer att likna vid att vara lite förbannad och uttrycka sin åsikt.

Sen är det naturligtvis svårt, för att inte säga omöjligt, att veta om en känga skulle bita på Pål och hur han skulle reagera. Han har nog aldrig fått en riktig känga tidigare. Fan vet om han ens fått en tillsägelse över sitt beteende nån gång tidigare i livet. Inget han dragit lärdom av i alla fall.
2024-04-30, 18:26
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Då återstår kamratuppfostran.
Jag menar att hade någon betett sig som Pål i en mindre grupp i lumpen hade det varit en riktig utskällning, inte bara den "utskällning" Mark mäktade med, som var mer att likna vid att vara lite förbannad och uttrycka sin åsikt.

Sen är det naturligtvis svårt, för att inte säga omöjligt, att veta om en känga skulle bita på Pål och hur han skulle reagera. Han har nog aldrig fått en riktig känga tidigare. Fan vet om han ens fått en tillsägelse över sitt beteende nån gång tidigare i livet. Inget han dragit lärdom av i alla fall.
Nu tror jag inte att någon som Pål skulle bli antagen till lumpen. Utskällningar är bara patetiskt och Mark förlöjligade sig sjölv. Efter larvet åkte han ut med dunder och brak. Om du vore uppmärksam skulle du sett att Pål spelade med och låtsades se skamsen ut istället för att skälla tillbaka. Du underskattar nog Pål och manipuleras av den präktige brandmannen. "Gänget" satt och såg ut som dumma fågelholkar istället för att ge sig ut i djungeln. Veckans avsnitt kommer gå till historien som det mest korkade någonsin.
2024-04-30, 18:29
Medlem
sirsia0s avatar
Pål tillhör också de ryggradslösa, annars hade han stått upp för att han ville leta amuletter och inte smugit omkring i djungeln och ljugit om varför.
2024-04-30, 18:33
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Pål tillhör också de ryggradslösa, annars hade han stått upp för att han ville leta amuletter och inte smugit omkring i djungeln och ljugit om varför.
Han gjorde det helt öppet och negligerade syltryggarna. Tycker nog att Pål är den enda som har både stake och ryggrad. Djävligt bra straff sen som hade krävt mod om det varit någon utan diagnoser.
2024-04-30, 18:40
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Han gjorde det helt öppet och negligerade syltryggarna. Tycker nog att Pål är den enda som har både stake och ryggrad. Djävligt bra straff sen som hade krävt mod om det varit någon utan diagnoser.

Helt öppet, där håller jag inte med dig. Det var tydligt, enl klippningen, att han inte sa som det var varför han skulle gå och bajsa "5 gånger".

Pål är impulsiv och utan impulskontroll. Därför blir det så ofta fel för honom, stackarn. Plus lite andra saker i hans personlighet som ligger honom i fatet när det kommer till social samverkan.

Så nått mod ser jag inte, snarare dumdristighet.

Tack för att du tipsade om 5 maj! Ser jag verkligen fram emot! Äntligen Australia!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in