Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-18, 08:40
Medlem
Nu ska jag medge att jag inte är så bekant med Robinson, så jag vet inte när det kommer bli dags för någon slags sammanslagning, men..

Det känns som att de kommer behöva blanda runt i lagen snart? Typ akut. Lag Syd dominerar totalt i både pristävlingar och robinsontävlingar.

För övrigt anser jag att Zayera bör röstas ut
2024-04-18, 08:53
Medlem
DeppJohnnys avatar
Det är hyfsat komiskt att nu se hur Fredrik och Robble bäddade sin grav i början av säsongen och hur nu karmat bitit dem i baken. Fredrik är ute och Robble har insett vilket skitlag nord är. De kom in till lag syd och från början handlade allt om att pakta och lägga sig i matcher för att få ut de andra ut samma lag, istället för att försöka bygga upp ett starkt lag. När Marcus bytte bort dem i förhandlingen skrattade de högt, för att inte visa skammen att ha blivit uteslutna ur gruppen, vilket varit helt självvalt. Sen hamnar de i Nord och det går bara utför medan lag syd är helt sjukt starka och har oerhört fin stämning i laget. If you snooze you loose.
2024-04-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Är Zayera ofrivilligt flintskallig? Fy helvete, vilken jobbig individ.

Såg faktist fjärde avsnittet igår, vilka dårar, skämma ut sig på bästa sändningstid för hela Sverige.

Zayera, nåt skumt är det med hen.

Kroppshållningen på Zayera Khan går inte av för hackor, byxor upp fram o ner bak
2024-04-18, 10:26
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
För mig har det varit precis tvärtom. Har slutat kolla dom tre eller fyra senaste säsongerna. Det har varit för hård mobbing, läggmatcher och fruktansvärda deltagare.

Det började någonstans med det utländska "basketproffset" som hatade någon smal kille av ingen anledning alls, minns inte vad hon heter men en hockeyspelare med glögg var passivt med på skiten. Hon fortsatte att tracka honom på sociala medier långt efter att det hade visats på TV. Sen var det haveriet med Hayes mot Mattias. Mattias gick runt och skakade på Gränslandet och fick sedan dasset döpt efter sig när han redan var rädd och sönderkuvad. Sedan toppades det helt med den totala mobbingen mot Amanda med ultrafjanten Dennis den yngre i täten. Den säsongen slutade jag titta mitt i just pga. mobbingen mot Amanda.

Sen fortsatte det att svida i hjärtat mitt när två kvinnliga grisar mobbade och frös ut Helene (som var med den här säsongen) i Gränslandet, de var riktigt elak. Isabelle heter ena men det var den andra tjejen som var värst. Jag kan inte förstå hur ni kan surra om att Alex var elak mot Helene på något öråd för att han höjde rösten och rättade henne. Kolla vad fan de sysslade med på Gränslandet innan. Hon var luft för dem där, men när någon av dem vann en "kamp" mot henne så sprang de åttor runt henne och skrek sönder halsarna. Helen grät i synk. Det har varit mer äckligt än roande väldigt länge.

Den här säsongen är mycket mycket mer behaglig. Det är mer ofrivillig humor, lättsam stämning och många fler att tycka om. Det behöver inte vara så jävla rått och ondskefullt hela tiden. Vill jag se det så vänder jag mig till true crime. Jag låg och garvade åt paddeltävlingen tex.

Jag ser inte heller ondskan och mobbingen denna säsong som vissa av er skriver om. Tycker det är en skön och rolig säsong. Det är lättsamt och det var fan i mig på tiden - än så länge, får jag gardera mig med.

Edit: Jag mår bra när jag tittar på den här säsongen helt enkelt.

Sorry Da Wall.

Håller med, tycker den här säsongen är den bästa på länge 😁

Det enda viktiga nu är att Alex kommer in!
2024-04-18, 10:31
Medlem
Jag skrattar åt tanken på tänk OM Alex tror att Lars är en "Supergubbe", eftersom Lars slog honom i att knäcka nötter. Jag ANTAR att Alex får ta del av skvaller, från Charlotte, Simone etc. Men då man inte får se det så slogs jag av den komiska tanken att han kanske tror att Lars är bra på allt. Sen hans förvåning, om de ses igen, att Lars är liksom inte bra på något mer än att gnälla, knyta näven i fickan och sen i synk skälla som en gammal farbror. Bara käppen som fattas, så att han kunde dunka den i marken i takt med sin ilska.

Jag hoppas att Alex kommer in i Robinson och jag tycker han verkar SÅ bra.

Jag har inte gillat Zayra förrän nu, då hon liksom vuxit i att behöva bemöta värre gäss än henne själv, Rubel och Lars. Jag syftar på uttrycket "att prata med denne är som att hälla vatten på en gås.".
2024-04-18, 10:37
Medlem
fonders avatar
Så skönt att det narcissistiska hästansiktet Charlotta ska äntligen lämna, djävla loser.
2024-04-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Så skönt att det narcissistiska hästansiktet Charlotta ska äntligen lämna, djävla loser.

Varför vara med om de vill hem så fort det tryter. Mesar.
2024-04-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Det är hyfsat komiskt att nu se hur Fredrik och Robble bäddade sin grav i början av säsongen och hur nu karmat bitit dem i baken. Fredrik är ute och Robble har insett vilket skitlag nord är. De kom in till lag syd och från början handlade allt om att pakta och lägga sig i matcher för att få ut de andra ut samma lag, istället för att försöka bygga upp ett starkt lag. När Marcus bytte bort dem i förhandlingen skrattade de högt, för att inte visa skammen att ha blivit uteslutna ur gruppen, vilket varit helt självvalt. Sen hamnar de i Nord och det går bara utför medan lag syd är helt sjukt starka och har oerhört fin stämning i laget. If you snooze you loose.

Håller med. Allt började med att de la sig och ville hamna i öråd för att kunna rösta bort Markus. För sega i pallet för att förstå att för jaget är laget nyckeln. "Spela spelet" gick sådär va, när dom inte ens fattade det.

Hoppas verkligen inte att de blandar lagen, tycker att ett starkt lag ska fortsätta ha fördelar och inte slås sönder pga att man önskar mer drama. Lag Nord bjuder på tillräckligt mycket tjafs, bråk och tjuvnyp för att roa mig.
2024-04-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det är tyvärr 0,00% chans att Zayera vinner då TV4 kör en finalvecka med fysiska tävlingar av någon outgrundlig anledning där hon är helt chanslös. Annars hade det kunnat vara kul med en udda fågel som vinner lite då och då istället för att det ska vara samma profil på vinnaren hela tiden. Nu är hon castad för att vara ett svart får helt enkelt men det är mest slöseri med tid.

Tjocka kocken vann ju för några år sedan, kanske hon kan göra samma, fast han var ju snäll
2024-04-18, 15:38
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny

Kunde inte sagt det bättre själv, väldigt tillfredställande att se Rooble för var förlust få lite mer självinsikt. Deras storhetsvansinne i början (nån önskedröm om att dom kontrollerade allt som hände) var sannerligen ett luftslott
2024-04-18, 15:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
V verkar veta mycket om droger mm. Så troligen använder V det själv.
Önskar man kunde blocka .

Min tanke också både om droger och blockering fast "det är som det är" bara att strunta i dessa inlägg egentligen!

Robinsontävlingen idag gav oss alla kvitto på vilket lag som verkligen kan det med kommunikation emellan sina deltagare fast de inte hade kunskap om paddling mer än vilken ovan campare som helst, medan laget som hade kunskaper om paddling vägrade att ens öva/testa sin flotte och inte ens heller vilja lyssna på den enda riktigt kunniga i laget om tekniken i HUR man paddlar. Sedan skyller de andra deltagarna i det förlorande laget på att Z är för dominant och mästrande när hon pratar när de som paddlade hela tiden paddlade efter eget huvud. Till och med Rooble fick krypa till korset för sitt agerande vilket han uttryckligen sa högt efter tävlingen. Den enda i det Lag Nord som verkar förstå och se hur illa de behandlar Z är numera Olivia vad hon säger i synken.

I Gränslandet blev det läggmatch och det känns ju inte roligt för det blev ju manfall nummer två på kort tid. Nu får de i Gränslandet ännu en person från Lag Nord som blir utröstad i Örådet. Undrar om den personen kommer att dra hem också via någon läggmatch framöver? Det verkar vara en teknik för att slippa framstå som dålig i framtida tävlingar och få komma hem snabbare. Patetiskt.

Önskar sååå att Robinson inför en 3e Ö liknande Utposten som fanns med i säsongen för år 2019 som ingen av lagen får veta om förrän kanske sista veckan innan finalen i Robinson.

**Jag använder inte spoiler i detta inlägg då avsnitten finns ute redan på TV4 Play.**
2024-04-18, 15:40
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Verkligen. Prissumman har varit 500 000 sedan 1990-talet (!)
Kan minnas fel eller blanda ihop med något annat program men brukade inte prissumman vara 1 miljon när det gick på SVT? Kan ju ha halverats då det numera är två säsonger per år men ja, känns snålt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in