Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-30, 16:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag tror att Pål rätt länge retat upp Mark och några av de andra deltagarna och att amulettletandet bara var droppen som fick bägaren att rinna över. Det var nog inte bara Påls amulettletande som var den egentliga orsaken till "utskällningen" men Mark kanske tyckte det räckte med det för att inte gå in mer personligt i "utskällandet".

Är övertygad om att Påls idioti är 24/7 och inte bara framför kamerorna.

Jo! Så uppfattar jag det oxå Till och med att jag föredrar Roobles lismande före Påls egotrippade sätt.
2024-04-30, 16:36
Medlem
Tänk om Mark misshandlar Pål när Mark kommer tillbaka från Alexlandet..förlåt Gränslandet,.
2024-04-30, 16:48
Medlem
Citat:
Jag tror att Pål rätt länge retat upp Mark och några av de andra deltagarna och att amulettletandet bara var droppen som fick bägaren att rinna över. Det var nog inte bara Påls amulettletande som var den egentliga orsaken till "utskällningen" men Mark kanske tyckte det räckte med det för att inte gå in mer personligt i "utskällandet".

Gör inte uppläxningen mindre patetiskt och det var bara pinsamt. Med all rätt skickade Pål ut fjollan vilket jag också hade gjort. Utbytet var faktiskt klockrent om man ska hårdra det hela. Helt plötsligt ser jag Pål som en vinnare. Övriga ser jag som patetiska varelser och fattar inte vad dom gör där.
2024-04-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Tänk om Mark misshandlar Pål när Mark kommer tillbaka från Alexlandet..förlåt Gränslandet,.
Nejdå. Fjollan är pedagogisk och kör med den uppfostringsmetoden. Hoppas att hjälten Pål skickar ut samtliga nallar.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-30 kl. 16:57.
2024-04-30, 16:56
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Att ogilla Zayera är ju inte så svårt, obehagligt storhetsvansinne som leker chef men egentligen är hon värdelös på allt.

Lika lätt är det att ogilla ufot Pål som har mer än en diagnos ( ändå starkt att vara med här med de problemen)

Karin (jag har biceps) och Ci (jag har varit med i Gladiatorerna) är svårälskade.

Pelle är otroligt äcklig med töntiga ögonbryn och vidrigt flin. Dock smart i det här gänget. Borde åka härnäst när hemliga amuletten är använd.

Olivia Maureen Robble kommer aldrig att vinna.

Alma Gustav och Simone är de enda genuint snälla människorna där. Att folk retar sig på Alma beror på att en tjej som är snäll klok och smart och t.o.m bygger bättre än alla gubbar är ett hot för vissa små människor. Gustav är verkligen helylle och Simone verkar jätteschysst.

Efter denna vecka kan ingen gilla Mark och Marcus men bra jobbat av båda hängandes på stocken.

Tycker Alex ska få betalt extra för sin gränslandetresa. Unikt att vara där så länge.

Hon va ju med och mobbade ut Ci i forna lag Nord. Hon va med och snodde Ci's hemliga immunitet. Hon säger att något ska vara på ett vis, precis som en dagisfröken, och då måste alla böja sig efter det. Hon bestämde att ingen fick leta efter hemliga immuniteter efter sammanslagningen. Hon springer runt och sammansvärjer som värsta syjuntekärringen. Nej, usch o fy.
2024-04-30, 17:06
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Nejdå. Fjollan är pedagogisk och kör med uppfostringsmetoden. Hoppas att hjälten Pål skickar ut samtliga nallar.
Alla får tycka. Jag ser hellre att brandmannen vinner än någon som gör allt för att bli ihågkommen som "den där dåren som var med i Robinson".
2024-04-30, 17:08
Medlem
Citat:

Spelar ingen roll. Alla pajasar sänkte sig själva och det drösar av knäppgökar i programmet. Då skulle fjollan Mark behöva ha kvartsamtal med var och en. Även min favorit Pelle sjönk som en gråsten efter detta larv.
2024-04-30, 17:17
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Förstår inte varför man skulle bli så arg. Det är produktionen som bestämmer reglerna. Om vissa av deltagarna bestämmer sig för att hoppa på ett ben för att en annan har skadat benet och de vill göra det rättvist är det upp till dem. Att en annan då inte vill handikappa sig själv gör inte den till en dålig människa.

Mark snackar om att Pål är självisk, vadå självisk? Sammanslagningen har varit, det tävlar individuellt från och med nu. Det är bara en som kan vinna.
Enda anledningen till att ge fördelar till andra är om man själv gynnas av det i framtiden.
De snackar om att det är girigt att Pål vill hitta en till immunitet när han redan har en när det såklart är bättre att ha fler än en immunitet och självklart ska man då hoarda immuniteter om man kan.
Håller helt med. Om deltagaren med det sämsta utgångsläget ska sätta ramen för alla andra så ska väl alla gå balans som Karin, springa som Zayera osv. Mark ska ta och lugna ner sig och fundera över vilka fördelar han själv har jämfört med flertalet av de andra och som han kan spela ut i varenda tävling. Hans självgoda moraliska utspel kan han ta och stoppa upp nånstans, dra åt helvete äckel känner jag och där hamnade han längst ner på min lista.
2024-04-30, 17:19
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har du någon källa, eller är det återigen bara konspiratoriskt dravel? Är det kanske uträknat på samma sätt som att produktionens favorit (enligt dig), Alex, fortfarande är kvar i Gränslandet, efter x-antal försök att ta sig in?
Mmm...lite dravel är det allt. Men jag ser vad jag ser. Inte svårt att dra slutsatser. Att Alex är kvar i gränslandet är ju helt naturligt eftersom prod. kommer låta han komma in i slutet och vinna hela skiten. Att du inte fattar det får stå för dej.
2024-04-30, 17:20
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det är ju sant! Jag tycker produktionen styr mer och mer vad utgången kan komma att bli
Ja, tyvärr.
2024-04-30, 17:21
Medlem
Citat:
Alla får tycka. Jag ser hellre att brandmannen vinner än någon som gör allt för att bli ihågkommen som "den där dåren som var med i Robinson".
Ser hellre en dåre som rör om i grytan än beiga personer som inte märks. Godhjärtade och rättvisa så att det blir innehållslöst. Som någon skrev, om en bryter benet ska alla hoppa på ett ben. Dessutom tror jag att Pål med sina diagnoser är smartare än vad han visar. Valet han gjorde var en fullträff.
2024-04-30, 17:22
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ungefär så ser jag också på saken. Mark gjorde faktiskt helt rätt som sov på saken innan "utskällningen" av Pål så att han inte sa för mycket.

Och så fick de andra upp ögonen för vad Pål egentligen är för en figur om de nu inte redan visste det. Kan tänka mig att Pål var vidrig att tvingas hänga med, det har nog hänt mer skit än det vi får se.

Hade det inte varit kameror närvarande hade nog Pål blivit 'kamratuppfostrad', som det så vackert heter.
Gott att veta att det inte bara är jag som förstår vad Pål håller på med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in