2024-02-10, 00:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inga genier på Flashback kan ändra på det - men han har överklagat till Hovrätten, och deras bedömning har vi inte sett än.
Det kan ju bli så att de ändrar domen i positiv riktning för GM på ett eller annat sätt.
Jag personligen tror att de kommer ändra domen till fördel för GM - om inte annat så genom ändrad rubricering och kortare straff. Det tror jag av skäl som inte går att diskutera i tråden .. eftersom det hänger för mycket incel och gamungar här.

Ja, vi får se.
Citera
2024-02-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Fast han - fiffiniffi - utklassar dig med argument, medan allt du har att komma med är skruvade fantasier om hur du ska dubbelteama fiffiniffi med nån stor jävla homo, och hur livet alltid är kärare än "arselhålet". Kutym på FB är att citera delar av inlägg och svara på dessa, inte som du gör skriva stora jävla textsjok som ingen jävel har koll på vad de handlar om.

Kanske första intelligenta kommentaren från dig på snart 1000 inlägg i denna tråd. Säger en hel del.

Du går fett mycket på rundgång, mannen: du vet att hon troligen ångrade sig (det skriver du ju också själv) efter lite väl lössläppt sex med en kursare hon tydligen åtrådde men nog inte ville dejta. Vi vet också att hon inte haft några som helst skäl att vara rädd för V, och att hon heller inte varit det. V har ingen historia alls av våldsamt eller hotfullt beteende. Finns ingen som helst anledning att tro att V inte lagt ner sina försök att förföra henne om hon klart och tydligt signalerat ett nej. Istället red hon honom som en dalahäst i två timmar. Men när man fortfarande är emotionellt bunden vid pojkvännen är det klart man mår lite dåligt efter att man varit otrogen mot honom med en fuckboy. Hursomhelst har micro i princip förstört också denna tråd nu, så det är inte konstigt att fler och fler skribenter överger den.

Nope. Fiffiniffi målar upp ett romantiskt/erotiskt scenario av något som inte är det. Se sakligt på fallet. Läs FUP och dom sakligt. Fanns varken romantiska eller erotiska känslor för V. Målsägande ville inte ha honom.

Tyvärr visar den här tråden tydligt på att ändringarna i våldtäktslagen var bra och behövs... Eftersom det finns folk som helt enkelt inte förstår att skickade bilder på eventuella urringningar, låta någon sova över (på golvet), blå länga nattlinnen inte är inviter till sex.

Lagändringarna kring våldtäkt behövs för att en del helt enkelt är korkade. Eller skiter i vad en annan vill.

Brukar du anmäla den du haft sex med, för våldtäkt, om du av någon anledning ångrar sexet dagen efter?

Fuckboy är ett nedsättande epitet. Så är det med den saken.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-10 kl. 01:01.
Citera
2024-02-10, 07:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Fiffiniffi målar upp ett romantiskt/erotiskt scenario av något som inte är det. Se sakligt på fallet. Läs FUP och dom sakligt. Fanns varken romantiska eller erotiska känslor för V. Målsägande ville inte ha honom.

Fast nu har vi ju ett stort antal faktiska beslut och handlingar som tydligt bevisat motsatsen. Vem som helst kan se det. Och det enda du har att komma med är "det är sånt kompisar gör".

Det är sånt som gör att ingen tar dig på allvar. Det MINSTA du kunde göra är att erkänna att det ser illa ut. Men du kan inte ens göra DET, det är rent ut sagt skrattretande

Du kanske inte kan se det just nu, men jag försöker hjälpa dig här. Du kan liksom inte bete dig såhär om du har en faktisk önskan att övertala någon, ingen lyssnar på någon som inte kan erkänna ens uppenbara saker. Men du gör som du vill.
Citera
2024-02-10, 07:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är en totalt meningslös diskussion.

Mannen är dömd, och några juridikgenier kommer inte att ändra på det.

Det enda man kan lära sig är att se upp för vissa.

Är det i själva verket inte ditt inlägg som är meningslöst, mot bakgrund av den förestående hovrättsförhandlingen?
Citera
2024-02-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ok vad hade du funktion, vilken typ avdelning och vilka delegationer hade du`?

Det har du inte med att göra, och du ställer den frågan för att du vet att jag intr kommer att svara här och du tror att du kan använda det som något sorts ”bevis” på att det inte stämmer.
Du har fel.

Citat:
Du är en lögnare - inte bara i detta, utan du ljuger ofta om allt.

Nej, M. Det är du som är lögnaren. En av de största och värsta på Flashback.

Men berätta gärna vad jag ljugit om?

Citat:
Jag vet - baserat på dina påståenden - att du inte arbetat inom kriminalvården.

Då har du lika fel som du brukar ha när du ”vet” någonting.

Du har bara panik nu och blir ännu löjligare än du brukar vara.
Det vet nämligen att jag vet hur jävla lite juridisk utbildning du har och hur oerhört begränsade dina kunskaper om rättsväsendet är.
Inte för att det behöver bevisas mer än vad det gjort här i tråden men nu känner du att ditt luftslott runt din grandiosa självbild söndras samman ännu mer.

Faktum kvarstår: Många kvinnor söker sig till ”badboys” och som en användare här exemplifierade så bevisas det tydligt med att brottslingar får beundrarskaror även när de sitter i fängelse.
Det här är obestridlig fakta som du försöker, i din ohederlighet, förneka och kalla för ”myt”.
Du brukar försöka kalla obestridlig fakta för myter när du ljuger och fabulerar. Läs bara min profiltext som är några av dina lögner för några år sedan som du beslogs med, de också.

Gör som du blir tillsagd nu och ta din medicin, det är ett gott råd.
Citera
2024-02-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ok.. du har avslöjat mig.
Så då får jag tala för män istället.
Man tror inte att bara för nån är intresserad så är det fritt fram.
Man kollar alltid av om man har samtycke ..

Nej. Du kan få tala för lögnaktiga träsktroll. Ingen annan.

Citat:
Och om jag tänder lyset och ser på någon som rider mig så finns inte en suck i helvete att jag inte skulle se så stora blåmärken på hennes kropp.
Nöjd.

Trams.
Så länge du inte vet ett jävla skit om vad det är för lampa och vad den belyser så kan du inte fastställa det, ditt lögnaktiga vider.
Citera
2024-02-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej. Du kan få tala för lögnaktiga träsktroll. Ingen annan.

Trams.
Så länge du inte vet ett jävla skit om vad det är för lampa och vad den belyser så kan du inte fastställa det, ditt lögnaktiga vider.

lampan måste vi veta vad det är för någon? Den måste vi ha sett för at kunna uttala oss om huruvida han kan ha sett de stora blåmärkena på hennes höfter eller inte (som förmodligen inte ens var där vid den påstådda våldtäkten, utan hon fick dem förmodligen vid den påstådda våldtäkten)? Det kräver du.

Men vi behöver, enligt dig, inte ha sett den där bilden som V påstår att målsägande skickade. Utan vi kan, enligt dig, ändå veta att det var en sexig invit till V. V kan inte ens redogöra för vilken bild det är. Emm*ie verkar inte se bilden som särskilt speciell. Och ingen av oss har sett den. Ändå ser du den som oerhört viktig i sammanhanget...

Men lampan, nej, den måste vi ha sett.

Du ser hur vinklad du är i saker och ting va?

Och aldrig ifrågasatte du Fiffiniffi och kompani när de var övertygade om att målsägandes nattlinne var en invit till sex. Trots att ingen av oss har sett nattlinnet.

Men lampan som sagt... Den måste vi ju se, enligt dig.

Vinklad som sagt.

Blåmärken syns även i halvdunkel. I synnerhet stora sådana.

Och bilder som skickas/hur man är klädd, är inte inviter till sex. Inviter till sex är snarare smekningar, kyssar, att man säger att man vill ligga.

Du har en vinklad syn på saker och ting. Inte konstigt att du anser att det sitter oskyldigt dömda för våldtäkt i fängelserna. Du har skygglapparna på och kan inte se att flertalet med stor sannolikhet har begått våldtäkt och sitter där de ska.
Citera
2024-02-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Fast nu har vi ju ett stort antal faktiska beslut och handlingar som tydligt bevisat motsatsen. Vem som helst kan se det. Och det enda du har att komma med är "det är sånt kompisar gör".

Det är sånt som gör att ingen tar dig på allvar. Det MINSTA du kunde göra är att erkänna att det ser illa ut. Men du kan inte ens göra DET, det är rent ut sagt skrattretande

Du kanske inte kan se det just nu, men jag försöker hjälpa dig här. Du kan liksom inte bete dig såhär om du har en faktisk önskan att övertala någon, ingen lyssnar på någon som inte kan erkänna ens uppenbara saker. Men du gör som du vill.

V var en bekant till målsägande. Inte en kompis. Och målsägande var med stor säkerhet fortfarande kär i sitt ex. och allt hon sagt om V/skrivit om V innan han kommer till henne talar sitt tydliga språk = hon ville inte ha V.

Sedan att han tolkar allt helt galet är en annan femma. Du verkar ha samma problem med tolkningar som han har.
Citera
2024-02-10, 09:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
V var en bekant till målsägande. Inte en kompis.

Ja men då så

Citat:
Och målsägande var med stor säkerhet fortfarande kär i sitt ex.

Då tackar jag för erkännandet att hon hade ett motiv att ljuga om våldtäkten.

Citat:
och allt hon sagt om V/skrivit om V innan han kommer till henne talar sitt tydliga språk = hon ville inte ha V.

"Sagt" och "skrivit".....vad sägs om att titta på vad hon GJORT istället, din lilla clown?

Citat:
Sedan att han tolkar allt helt galet är en annan femma. Du verkar ha samma problem med tolkningar som han har.

Jag och resten av mänskligheten....
Citera
2024-02-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ja men då så

Då tackar jag för erkännandet att hon hade ett motiv att ljuga om våldtäkten.

"Sagt" och "skrivit".....vad sägs om att titta på vad hon GJORT istället, din lilla clown?

Jag och resten av mänskligheten....

Så om du är kär i någon, men har sex med någon annan, så anmäler du den du har haft sex med för våldtäkt? Eftersom du tror detta om andra människor, så måste ju du vara en sådan som gör detta. Annars förstår jag inte riktigt varför du så benfast tror att andra är kapabla att göra detta.

Att målsägande anmäler V för våldtäkt, beror med högsta sannolikhet på att hon har blivit våldtagen av V. Att hon är kär i sitt ex, talar ännu tydligare för att hon inte ville ha sex med V.
Citera
2024-02-10, 10:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så om du är kär i någon, men har sex med någon annan, så anmäler du den du har haft sex med för våldtäkt?

Det är ett uppenbart tänkbart motiv för MÄ.

Citat:
Eftersom du tror detta om andra människor, så måste ju du vara en sådan som gör detta.

Strålande logik

Som att jag skulle säga att du våldtar för att du säger att V våldtar

Citat:
Annars förstår jag inte riktigt varför du så benfast tror att andra är kapabla att göra detta.

Du tror inte att din oförmåga att förstå kan ha koppling till din utvecklingsstörning?
Citera
2024-02-10, 10:15
Medlem
Citat:
lampan måste vi veta vad det är för någon? Den måste vi ha sett för at kunna uttala oss om huruvida han kan ha sett de stora blåmärkena på hennes höfter eller inte (som förmodligen inte ens var där vid den påstådda våldtäkten, utan hon fick dem förmodligen vid den påstådda våldtäkten)? Det kräver du.

Nej, vi behöver inte ha sett den. Räcker det inte med argumentationsfel från dig nu?
Men ja, det allra lägst ställda kravet är att man vet vilken ljusstyrka lampan gav och vad den belös. Givetvis.

Citat:
Men vi behöver, enligt dig, inte ha sett den där bilden som V påstår att målsägande skickade. Utan vi kan, enligt dig, ändå veta att det var en sexig invit till V.

Den har beskrivits, ingående. Det har inte lampan och vad den belös.

Citat:
V kan inte ens redogöra för vilken bild det är.

Det kan han visst.
Du är fortfarande inte införstådd med hur snapchat fungerar…?

Citat:
Emm*ie verkar inte se bilden som särskilt speciell.

Jo, det gjorde hon visst. Nu ljuger du igen.

Citat:
Och ingen av oss har sett den. Ändå ser du den som oerhört viktig i sammanhanget...

Men den har, till skillnad från lampan, beskrivits.
Och den är naturligtvis mycket, mycket viktigare än någon jävla lampa som är en del av ett patetiskt halmstrå ni desperat greppar efter i ert fall.

Citat:
Men lampan, nej, den måste vi ha sett.

Nej, inte sett. Argumentationsfel.

Citat:
Du ser hur vinklad du är i saker och ting va?

Jag ser hur lögnaktiga och ohederliga ni är, och hur okunniga ni är gällande vad som är juridiskt gångbart.

Citat:
Och aldrig ifrågasatte du Fiffiniffi och kompani när de var övertygade om att målsägandes nattlinne var en invit till sex. Trots att ingen av oss har sett nattlinnet.

Varför skulle jag ifrågasätta det?
Nattlinnet har också beskrivits, till skillnad från lampan. Särskilt av dig, som försökt få nattlinnet till någon sorts gödselstinkande jutesäck.

Citat:
Men lampan som sagt... Den måste vi ju se, enligt dig.

Nej. Du är en lögnare.

Citat:
Vinklad som sagt.

Ja, jag utgår ju från vad jag ser och drar en slutsats därifrån. Den pekar, tveklöst, på att V blivit orättfärdigt dömd i tingsrätten.
Skillnaden är att du patologiskt vägrar ta till dig upoenbar fakta.

Citat:
Blåmärken syns även i halvdunkel. I synnerhet stora sådana.

Nej, det behöver de alls inte göra.

Citat:
Och bilder som skickas/hur man är klädd, är inte inviter till sex.

Det kan de visst vara.

Citat:
Inviter till sex är snarare smekningar, kyssar,

Ah, som när hon gjorde det på honom i sängen och på bordet…?

Citat:
att man säger att man vill ligga.

Eller visar det med kroppsspråk och handlingar…?

Citat:
Du har en vinklad syn på saker och ting. Inte konstigt att du anser att det sitter oskyldigt dömda för våldtäkt i fängelserna.

Menar du att det inte gör det?

Citat:
Du har skygglapparna på och kan inte se att flertalet med stor sannolikhet har begått våldtäkt och sitter där de ska.

”Stor sannolikhet”…?
Skämtar du?

Skyldiga våldtäktsmän ska sitta i fängelse. Oskyldiga ska det inte, även om du tycker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in