Citat:

Ursprungligen postat av 
Lawnmoverman2011

Du och ett par stackars förvirrade själar till utgör en minoritet i tråden.

Det tror jag säkert. Kvinnohatet på Flashback - och i synnerhet i såna här trådar - är helt klart mer massivt än människor som faktiskt försöker bilda sig en uppfattning om vad som hänt.
I det här fallet har vi som du kallar för förvirrade samma uppfattning som åklagare och Tingsrätt - Hon är den som är trovärdig.
	Citat:

Samtidigt är det trist att du gång på gång diskvalificerar pojkens berättelse trots att det finns omständigheter som talar i positiv riktning för honom.

Nej, det finns inget mer än hans eget orerande och försök att undfly ansvar.
	Citat:

Du måste faktiskt hålla med om fallet i stora drag utgörs av en sk ord mot ord historia, eller hur? 

Nej, tvärtom så finns ganska god stödbevisning både i form av vittnen och rättsintyg - och TR har bedömt att den stödbevisningen är trovärdig och ger stöd för flickans version.
	Citat:

Bevisningen känns obefintlig,  det känns som om TR har satt ribban för lågt här. Finns det tvivel så ska man väl hellre fria än fälla? 

Du måste sluta försöka "känna dig" fram och istället ta del av vad som framförs och vilken värdering rätten gör av det.
	Citat:

Tack men som jag påpekade tidigare så har inte "vittnena" sett något av händelseförloppet. 

Som jag påpekat tidigare finns i princip aldrig vittnen till våldtäkt. 
	Citat:

Det går inte väl heller att utesluta att blåmärkena kan ha funnits där tidigare pga sportaktiviteter eller liknande? I teorin så borde det väl finnas en sådan möjlighet? 

Jo, det går det. Han har inte sett några märken på henne - de har alltså inte uppkommit innan.
	Citat:

Att den unga kvinnan sen varit nedstämd kan ju i teorin ha berott på att det var slut med exet? Ett kraschat förhållande kan väl göra vem som helst ångestfylld och nedstämd, eller hur? 

Fast det finns inget i domen som är baserat på att hon var "nedstämd". Det som har betydelse för hennes trovärdighet är hennes reaktioner i direkt anslutning till brottet .. De är dock inte avgörande - men styrker att hon gått igenom något jobbigt och oönskat - traumatiskt.
.