2024-02-05, 17:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag anser att din åsikt i frågan är irrelevant - både för henne, och för lagstiftningen - och för domstolen.

Eftersom jag, till skillnad från dig, kan ett och annat om juridik, så är min åsikt i frågan bra mycket mer relevant än dina retoriska tramsfrågor om machetes och styckning av kroppar.

Faktum kvarstår, hon kunde gjort massvis med saker både före och under sexakten. Och du känner väl så klart inte till det heller, men rätten skall se till helheten i situationer som dessa, för att kunna avgöra saken. Så det spelar absolut roll vad som skett före och under akten.
Citera
2024-02-05, 17:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
För att hon säger det

Och då köper du det?

Citat:
Nej, inte per automatik.
Om det finns skäl att revidera min uppfattning i någon del eller gällande allt går ju inte att ta ställning till förrän jag ser hur Hovrätten i så fall motiverar en ändring.

Ok men samtidigt verkar du ha en övertro på att tingsrätten dragit rätt slutsatser i det aktuella fallet.

Citat:
Jag har inte sagt att jag håller med om alla domar. Långt därifrån.

Det låter bra men i det aktuella fallet verkar du köpa hennes version med hull och hår? Hur kommer det sig? Är det för att det är en kvinna vs man?
Citera
2024-02-05, 17:47
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Domstolen finner ingen anledning för kvinnan att ljuga om händelsen därför talar hon sannolikt sanning.

Det var faktiskt en väldigt bra sammanfattning av TR:s resonemang

Inte konstigt med den inställningen att de då begär av V att han i princip måste bevisa falsk tillvitelse för att bli friad.

En riktig Kalle Anka-dom som har noll chans att stå sig i HR. Utöver det obligatoriska kravet till JK om ersättning för häktestid bör V definitivt överväga en JO-anmälan mot polis och åklagare, för det här skulle helt uppenbart aldrig ha gått till åtal och borde, om något, ha styrts om till en förundersökning om falsk tillvitelse istället. Därutöver bör han anmäla sitt skämt till advokat till Advokatsamfundet.

Nån jävla ordning får det vara.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-02-05 kl. 18:05.
Citera
2024-02-05, 17:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det var faktiskt en väldigt bra sammanfattning av TR:s resonemang

Inte konstigt med den inställningen att de då begär av V att han i princip måste bevisa falsk tillvitelse för att bli friad.

En riktig Kalle Anka-dom som har noll chans att stå sig i HR. Utöver det obligatoriska kravet till JK om ersättning för häktestid bör V definitivt överväga en JO-anmälan mot polis och åklagare, för det här skulle helt uppenbart aldrig ha gått till åtal och borde, om något, ha styrts om till en förundersökking om falsk tillvitelse istället. Därutöver bör han anmäla sitt skämt till advokat till Advokatsamfundet.

Nån jävla ordning får det vara.

Nedkokat är det just så domstolen har resonerat.

Förundersökningsledaren har inte heller bemödat sig med att undersöka om det kan ha funnits motiv för kvinnnan att faktiskt anklaga mannen för brott utan grund.

Det går inte att utesluta att kvinnan kan ha ett motiv för att anmäla mannen för brott, ett inte långsökt motiv är det ekonomiska.
Citera
2024-02-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
På vilket vis är "herrn" ett nedsättande epitet?

Du är ju helt sanslös…
”Det behagar inte herrn” är givetvis nedsättande. Förnekar du det så är du fan dummare än tåget.

Citat:
Jag har inte skrivit att ni kallar målsägande nedsättande epitet. Jag har skrivit att vissa av er förtalar henne när ni kallar henne falsk tillvitare, vilket ni gör utan några som helst belägg dessutom.

Det har du visst det.

Har jag kallat henne ”falsk tillvitare”?
Mig veteligen är det en fantasiord som du har hittat på. Ingen använder den termen förutom du och när du citeras.

Citat:
Och det är absolut inget förtal att skriva "det behagade inte herrn", ska man få det till förtal, så måste man vara en extra extremt känslig liten snöflinga.

”Förtal”? Varför börjar du jollra om förtal?

Citat:
Jag måste inte svara på frågor.

Det här är en diskussion. I diskussioner svarar man på motpartens frågor.
Du undviker vanemässigt att höra det när du inte kan svara på dem utan att framstå som en ännu större idiot än du redan gör.

Citat:
Och ignorerar en del. Varför? För att jag inte ids lägga en massa energi på vissa av er, då ni dels för en ohederlig debatt.

För att du inte kan svara utan att framstå som en ännu större idiot än du redan gör.

Citat:
Och dels för att ni redan har bestämt er för att se målsägande som en falsk tillvitare (trots att hon inte ens står åtalad för detta brott och trots att Vi*king är dömd för våldtäkt) och mig och andra som "lögnare".

Du är ju dock en lögnare. Bevisligen.

Och du menar som du har bestämt dig för att se den tilltalade som våldtäktsman, trots att du inte vet att han är det?

Citat:
Ni har bestämt er för detta. Så jag svarar på det som kanske kan ge mer klarhet för de som läser tråden.

Precis som du har bestämt dig, i motsatt riktning dit fakta och logik pekar.

Du ger ingen som helst klarhet till tråden. Du smutsar ner och perverterar den med dina lögner, fabuleringar och djupa okunskap.
Citera
2024-02-05, 18:09
Medlem
Citat:
Det är klart att SMS:et handlade om att tysta henne.
Det första han själv gjorde var ju att sladdra till en gemensam bekant om att de hade "legat".
Så att vara tyst om det hade han ju inga planer på -- trots att han tydligen hade ångest för det han gjort och inte ville gå in på det närmare än att "det blev inte bra".
Nej-tro fan det, det är inte så bra att ha våldtagit någon när han nyktrar till och inser att hon kanske anmäler.

Ja, V gör ju faktiskt bort sig lite genom att skicka detta sms. Hade det varit så frivilligt sex med skratt och ömsesidighet som V beskriver det så hade ett första sms till en klasskompis varit något i stil med: "Stort tack för sängplats, var nog lite för trött och full, men hoppas vi kan ses igen".
Nu låter det snarare som ett förtäckt hot, vilket jag är helt övertygad om tingsrätten såg som besvärande för V
Citera
2024-02-05, 18:18
Medlem
Helt uppenbart ett fall av "ånger efter sex". Tjejen bröt upp med sin kille, hade ett ONS med en kille som hon i alla fall var småintresserad av, fick världens ågren efteråt, och så blev det "våldtäkt" av det hela istället. Att en Chalmerstjej (nolla?) skulle bjuda hem en två år äldre kille (nån slags fadder?) som hon (enligt egen utsaga) inte var särskilt intresserad av bara "för att vara schysst", och sen föreslå att de bara skulle sova i samma säng är så totalt verklighetsfrånvänt att det bara inte finns på kartan.
Citera
2024-02-05, 18:19
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, V gör ju faktiskt bort sig lite genom att skicka detta sms. Hade det varit så frivilligt sex med skratt och ömsesidighet som V beskriver det så hade ett första sms till en klasskompis varit något i stil med: "Stort tack för sängplats, var nog lite för trött och full, men hoppas vi kan ses igen".
Nu låter det snarare som ett förtäckt hot, vilket jag är helt övertygad om tingsrätten såg som besvärande för V

Den nya sortens kommunikation:

"Vill du att vi håller det här mellan oss?" = "Om du yppar ett ord är du död, hora!"

*skicka urringad bild och bjuda in mitt i natten i nattlinne och trosor* = "hej på dig min platoniske vän"

Clownshowen rullar vidare
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-02-05 kl. 18:28.
Citera
2024-02-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Den nya sortens kommunikation:

"Vill du att vi håller det här mellan oss?" = "Om du yppar ett ord är du död, hora!"

*skicka urringad bild och bjuda in mitt i natten i nattlinne och trosor* = "hej på dig min platoniske vän"

Clownshowen rullar vidare
Haha det är fanimej en fascinerande idiotisk nivå..
Citera
2024-02-05, 18:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Eftersom jag, till skillnad från dig, kan ett och annat om juridik, så är min åsikt i frågan bra mycket mer relevant än dina retoriska tramsfrågor om machetes och styckning av kroppar.

Faktum kvarstår, hon kunde gjort massvis med saker både före och under sexakten. Och du känner väl så klart inte till det heller, men rätten skall se till helheten i situationer som dessa, för att kunna avgöra saken. Så det spelar absolut roll vad som skett före och under akten.
Det du visat prov på hittills visar att du inte ens har en ringa kunskap.

Rätten har sett till helheten och finner henne trovärdig - inte honom.
Jag delar den åsikten.
Citera
2024-02-05, 18:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koggen
Helt uppenbart ett fall av "ånger efter sex". Tjejen bröt upp med sin kille, hade ett ONS med en kille som hon i alla fall var småintresserad av, fick världens ågren efteråt, och så blev det "våldtäkt" av det hela istället. Att en Chalmerstjej (nolla?) skulle bjuda hem en två år äldre kille (nån slags fadder?) som hon (enligt egen utsaga) inte var särskilt intresserad av bara "för att vara schysst", och sen föreslå att de bara skulle sova i samma säng är så totalt verklighetsfrånvänt att det bara inte finns på kartan.

Just därför är det intressant vilka domstolens ledamöter var, vilka nämndemän är såpass verklighetsfrånvända som använder sannolikhetsbedömning lite som det behagar.
Citera
2024-02-05, 18:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag instämmer.
Precis som han borde varit lite mer detaljerad när han pratat med E .. om det var skryta han ville.
Nu sa han att han legat och det inte blev bra.. Nej, det blir nog inte så bra när man har ågren och rädsla för att bli anmäld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in