2024-02-05, 15:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du får nog lov att läsa på om lagstiftningen kring våldtäkt. Så inser du att Tingsrätten gjort rätt i detta fall.

Men nu har väl TR gått på kvinnans version? Fallet ska väl dessutom upp i hovrätten så det är väl inte alls säkert att TR har gjort rätt bedömning? Det finns ju helt uppenbart tvivel här i tråden?!

Den unge mannen bestrider dessutom brott, han menar att kvinnan genom ord, kroppsspråk och handlade visat att hon ville delta i de sexuella handlingarna? Detta står i domen som du verkar ha struntat i att läsa?
Citera
2024-02-05, 15:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ok. Du har hybris med andra ord. Tack för svar på frågan.

Han är dömd. Domen är dock överklagad. och kommer med stor sannolikhet fastställas.

Frågan är varför du förtalar målsägande i fallet.

Jösses vad du slingrar dig. Du förtalar den misstänkta i inlägg efter inlägg efter inlägg. Du kan knappt skriva ett enda inlägg utan att förtala honom. Varför håller du på så?

Vet du ens vad förtal är? Det verkar inte så!

Tingsrätten har avkunnat en dom, men den har inte vunnit laga kraft och är överklagad. Mannen är ännu inte dömd, utan fortsatt misstänkt. Han är dessutom försatt på fri fot.

Hur ska det se ut med allt ditt förtal av mannen, den dagen han frias helt från alla misstankar?!
Kommer du då att vara lika ivrig på att basunera ut hans oskuld, som du nu är på att förtala honom?

Så frågan kvarstår, varför håller du på med detta ständiga grova förtal av mannen?
Citera
2024-02-05, 15:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Märkligt då att Tingsrätten anser något annat än dig. Du kanske anser dig vara mer kompetent än dem? Hybris?

En fråga:
Om jag säger att omständigheterna uppenbarligen innebär att V frias och Hovrätten sedan friar V, så borde väl det per definition innebära att jag är mer kompetent än tingsrätten? Inte sant?

För då kan vi ju bordlägga kompetensfrågan och återuppta den i samband Hovrättens dom, varpå antingen jag erkänner att Tingsrätten är mer kompetent än mig (i händelse av att V fälls), eller att du erkänner att jag är mer kompetent än Tingsrätten (i händelse av att V frias).

Låter det som en deal?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-02-05 kl. 15:53.
Citera
2024-02-05, 15:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför tror du att hon var så villig att erbjuda honom sovplats mitt i natten?
Det var hon inte.
Hon erbjöd i nödfall eftersom han missat bussen.
Citera
2024-02-05, 15:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, så klart, du vill inte ha några svar. Du vill ställa frågorna och diktera svaren och om det inte är ett alternativ att hon hugger ner honom med en machete och styckar kroppen, så kan det inte finnas några andra.

Om du nu anser att det är helt irrelevant vad hon kunde ha gjort, så är ju din retoriska fråga än mer irrelevant än mitt svar. Varför hålla på med retoriska frågor kring saker du menar är helt irrelevanta?

Nej, jag anser att din åsikt i frågan är irrelevant - både för henne, och för lagstiftningen - och för domstolen.
Citera
2024-02-05, 15:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var hon inte.

Vadå "inte villig"? Det var ju hon som gjorde det på eget bevåg
Citera
2024-02-05, 16:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det var hon inte.

Om hon erbjuder sovplats mitt i natten och skickar 20+ sms med vägbeskrivning så borde väl det indikera att hon var intresserad av att få ett "nattligt besök"?

Speciellt med tanke på att de hade haft kontakt tidigare där hon bla hade berättat om sina problem med exet och att hon tänkte göra slut? Den urringade bilden som hon skickade är också intressant, varför skickar hon en sån bild om hon inte ville väcka den unge mannens intresse?

Hur man än vrider och vänder på det hela så klarnar bilden alltmer man tänker efter. Hon har helt uppenbart haft någon typ av intresse för den unge mannen trots att du och en skribent till försöker hjärntvätta tråden med att hävda motsatsen. Ni går bara på hennes version och ignorerar helt den unge mannens berättelse.

Kan inte du berätta hur du har uteslutit att han kan tala sanning?
Citera
2024-02-05, 16:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Om hon erbjuder sovplats mitt i natten och skickar 20+ sms med vägbeskrivning så borde väl det indikera att hon var intresserad av att få ett "nattligt besök"?
Nej, det säger att hon erbjuder en sovplats för att han missat bussen.
Det handlar om att vara schysst och inte om att vilja ha besök.

Citat:
Kan inte du berätta hur du har uteslutit att han kan tala sanning?
Jag gör samma bedömning som Tingsrätten. Hon är trovärdig han är inte det.
Citera
2024-02-05, 16:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det handlar om att vara schysst och inte om att vilja ha besök.

Ja, vem har inte bjudit in en ångestframkallande "fuckboy som är på tjejer" kl 01.30 och välkomnat denne i nattlinne och trosor bara för att vara schysst?
Citera
2024-02-05, 17:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det handlar om att vara schysst och inte om att vilja ha besök..

Hur vet du att hon bara försökte vara schysst samtidigt som hon inte ville ha besök? 🤔

Citat:
Jag gör samma bedömning som Tingsrätten. Hon är trovärdig han är inte det.

Så om hovrätten friar honom då ändrar du helt plötsligt uppfattning?

Kan inte du tänka själv förresten? Ingen människa kan ju hålla med om att alla domar som avkunnas i tingsrätten känns rimliga och rättssäkra?

Det händer ju trots allt att hovrätten drar helt andra slutsatser från tid till annan, inte sant? Du måste ha enorma problem med att byta åsikt helt plötsligt? 😁
Citera
2024-02-05, 17:16
Moderator
OYs avatar
Är det känt vilka nämndemännen som dömde är?

Domstolen finner ingen anledning för kvinnan att ljuga om händelsen därför talar hon sannolikt sanning.
Citera
2024-02-05, 17:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hur vet du att hon bara försökte vara schysst samtidigt som hon inte ville ha besök? 🤔
För att hon säger det - och för att det får stöd i att han också anger den missade bussen som skäl.

Citat:
Så om hovrätten friar honom då ändrar du helt plötsligt uppfattning?
Nej, inte per automatik.
Om det finns skäl att revidera min uppfattning i någon del eller gällande allt går ju inte att ta ställning till förrän jag ser hur Hovrätten i så fall motiverar en ändring.

Citat:
Kan inte du tänka själv förresten? Ingen människa kan ju hålla med om att alla domar som avkunnas i tingsrätten känns rimliga och rättssäkra?

Jag har inte sagt att jag håller med om alla domar. Långt därifrån. Så sluta sitta och hitta på lögner.

Citat:
Det händer ju trots allt att hovrätten drar helt andra slutsatser från tid till annan, inte sant? Du måste ha enorma problem med att byta åsikt helt plötsligt? 😁
Ingen har sagt att skulle byta åsikt så sluta fantisera ihop lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in