2024-02-13, 10:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Som du säger så säger ju inte sådan teknisk bevisning inte något mer än att det har hänt. Inte hur.

Jag ville att du skulle tänka själv lite kring siffrorna.
Jag tänker själv kring det du länkat till.
När det gäller fallen av olaga hot så vet man inte ens att något hänt - nekar personen helt så finns inga belägg för hot.
När det gäller våldtäkt så vet man ATT något hänt, eftersom det vanligen inte är sexuell kontakt som förnekas, utan händelsen erkänns men inte att det var våldtäkt.
Det är stor skillnad på de utgångspunkterna - och den skillnaden bortser man helt ifrån i resonemanget.

Gällande våldtäkt fanns för övrigt larmsamtal med som en "muntlig källa" - tycker du att det är konstigt att larmsamtal ingår som stödbevisning?
Citera
2024-02-13, 10:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
" En annan förklaring i samma riktning skulle kunna vara att bevisvärdering i våldtäktsmål får betydligt mer uppmärksamhet i den allmänna debatten än bevisvärdering vid olaga hot. Det uppmärksammas ofta att bevisläget i våldtäktsmål är svagt eftersom ord står mot ord och att detta riskerar att leda till att alltför många skyldiga frias. En motsvarande situation finns inte när det gäller olaga hot. En möjlig förklaring till diskrepansen kan därför vara att domare påverkas av den allmänna debatten, medvetet eller omedvetet, och därför är mer benägna att fälla i våldtäktsmål."

Här tror jag vi närmar oss anledningen.
Självklart eftersom den passar dig - men det är inget som undersökningen visar.
Det är ett resonemang som baseras mer på ideologi än deras egna fynd.
Citera
2024-02-13, 10:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Har MÄ anledning till att anta detta? Hade MGM uppfört sig på sådant sätt tidigare att detta antagande är grundat?
Ja eftersom han fortsätter pressa sig på henne trots att hon säger nej och försöker putta bort honom.
Citera
2024-02-13, 10:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nej det är nog ett resonemang som ligger verkligheten nära.
Citera
2024-02-13, 11:37
Medlem
Citat:

Jösses.

”Ideologi”.
Eller deras erfarenhet och kunskap som proffessor och tingsnotarie kanske…
Citera
2024-02-13, 11:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2

Lögn.
I judo använder man sin egen styrka och teknik i mycket större utsträckning. Du har blandat ihop judo och aikido.
Dessutom är en stor del av judo även mattkamp där man ligger ner och håller fast sin motståndare och tar sig loss ur grepp.
Du kan ingenting om kampsport eller hur?

Och varför reste hon sig inte ur sängen då, hon låg ju längst ut?
Eller när hon red av honom?
Då hade de ju stått upp.

Du är en riktigt, riktigt vidrig lögnare.

Med vilja, tanke och teknik utnyttjar du i judo motståndarens rörelser och kraft för att kasta och hålla fast. Det spelar ingen roll om du är lång eller kort, tung eller lätt, stark eller svag; alla kan finna sin egen stil. Det är det som gör judo till en sport för alla!
https://sakurajudo.se/trana-judo/

Du får ringa och berätta det för utövare av sporten - och i synnerhet då instruktörerna, för de tycks ha missat din djupa kunskap och fattar nog inte vad de gör där på mattan.
Senast redigerad av micro113 2024-02-13 kl. 12:25.
Citera
2024-02-13, 11:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jösses.

”Ideologi”.
Eller deras erfarenhet och kunskap som proffessor och tingsnotarie kanske…
Vad är det för erfarenheter som ger kompetens att dra slutsatser utanför vad undersökningen visar?
Det blir lite filmjölk, lågkonjunktur och minikjolar av det hela.
Citera
2024-02-13, 12:03
Medlem
Citat:
Med vilja, tanke och teknik utnyttjar du i judo motståndarens rörelser och kraft för att kasta och hålla fast. Det spelar ingen roll om du är lång eller kort, tung eller lätt, stark eller svag; alla kan finna sin egen stil. Det är det som gör judo till en sport för alla!
https://sakurajudo.se/trana-judo/

Du får ringa och berätta de för utövare av sporten - och i synnerhet då instruktörerna, för de tycks ha missat din djupa kunskap och fattar nog inte vad de gör där på mattan.

Men ditt jävla spån!
Har du tränat judo någon gång? Nä, givetvis inte.
Du är okunnig gällande precis allt förutom vanföreställningar och du tror att googla är detsamma som att ha kunskap om någonting.

Din framgooglade text är en försäljningstext till nya medlemmar som är osäkra på om de vågar börja träna judo. De vill vända sig till alla.
Eller menar du att tävlingarna är indelade i viktklasser och åldersklasser för att det inte spelar någon roll om man är lång eller kort, tung eller lätt, stark eller svag?
Och man håller alltså fast någon med deras egen kraft? Förklara hur man gör det? Ingår hypnos i judons tekniker, man får dem att hålla fast sig själva?
Din förljugna krake.

Givetvis utnyttjar man motståndarens rörelser i judo, det gör man i alla kampsporter och självförsvarsmetoder, det betyder inte på något vis att man inte behöver väldigt mycket av egen styrka för det.

Men härligt att du nu börjar att argumentera för att det inte spelar någon roll hur stor och stark V är, eftersom målsägaren är svensk mästare i judo.
”Vilja, tanke och teknik” är alltså de främsta egenskaperna i judo…
Men en judomästarinna ger upp så fort någon tar på henne…?
Där rök det ”argumentet”. Bra jobbat!
Senast redigerad av Thyrsos2 2024-02-13 kl. 12:11.
Citera
2024-02-13, 12:08
Medlem
Citat:
Vad är det för erfarenheter som ger kompetens att dra slutsatser utanför vad undersökningen visar?
Det blir lite filmjölk, lågkonjunktur och minikjolar av det hela.

Frågar du på allvar vad för egenskaper och kompetens en professor i juridik, vars expertområde är bevisvärdering i brottsmål, och en tingsnotarie har gällande hur det resoneras, argumenteras och diskuteras i domstolar…?
Citera
2024-02-13, 12:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men ditt jävla spån!
Har du tränat judo någon gång? Nä, givetvis inte.
Du är okunnig gällande precis allt förutom vanföreställningar och du tror att googla är detsamma som att ha kunskap om någonting.
Ja, jag har också en morbror som satt i styrelsen för SSBK - som dessutom utövat sporten både i Sverige och internationellt, samt tränat i Japan.

Det innebär inte att jag kan allt om sporten - det gör jag inte - för så länge höll jag inte på och så intresserad var jag inte.
Därför länkade jag till en aktuell sida om Judo - där utövare av sporten beskriver den.

Citat:
Din framgooglade text är en försäljningstext till nya medlemmar som är osäkra på om de vågar börja träna judo. De vill vända sig till alla.
Eller menar du att tävlingarna är indelade i viktklasser och åldersklasser för att det inte spelar någon roll om man är lång eller kort, tung eller lätt, stark eller svag?
Och man håller alltså fast någon med deras egen kraft? Förklara hur man gör det? Ingår hypnos i judons tekniker, man får dem att hålla fast sig själva?
Din förljugna krake.
Jag säger ju det. De stackarna vet inte vad de sysslar med - du bör kontakta dem och se till att de rättar till både texten och korrigerar hur de utövar sporten.
Det är ju förjäkligt att de lurar folk på det där viset när DIN kunskap finns att tillgå och kan vägleda dem.

Citat:
Men härligt att du nu börjar att argumentera för att det inte spelar någon roll hur stor och stark V är, eftersom målsägaren är svensk mästare i judo.
Där rök det ”argumentet”. Bra jobbat!
Det argumentet har jag aldrig framfört. Jag har sagt tvärtom - att hon tränar och tävlar Judo gör henne inte till superkvinna och att V som också utövar kampsport knappast är en liten rädd klenät som hon lätt kunde dänga upp.

Du kan för övrigt roa dig med att googla runt lite på Judo-utövare så får du se vilka rejäla muskelberg det är frågan om -- i synnerhet kvinnorna ... uj uj uj.
Citera
2024-02-13, 12:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Frågar du på allvar vad för egenskaper och kompetens en professor i juridik, vars expertområde är bevisvärdering i brottsmål, och en tingsnotarie har gällande hur det resoneras, argumenteras och diskuteras i domstolar…?
Jag frågar på fullt allvar vilken kompetens de har som gör att de kan dra slutsatser som inte har stöd i rapporten.
Har de den kompetensen så är frågan givetvis varför de ens hänvisar till rapporten - det är i så fall en meningslös rekvisita, och det tyder ju inte på någon högre kompetens att luta sig mot det.
Citera
2024-02-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ja, jag har också en morbror som var satt i styrelsen för SSBK - som dessutom utövat sporten både i Sverige och internationellt, samt tränat i Japan.

Lögner, naturligtvis.
Då hade du vetat hur mycket styrka det krävs.

Citat:
Det innebär inte att jag kan allt om sporten - det gör jag inte - för så länge höll jag inte på och så intresserad var jag inte.
Därför länkade jag till en aktuell sida om Judo - där utövare av sporten beskriver den.

Och hur motsäger den det jag påstod?
Påstod jag att man inte utnyttjar motståndarens rörelse alls?
Det här är ytterligare ett bevis på din förljugenhet och dina vanföreställningar. Du försöker få frågor att handla om någonting annat än de gör och svarar på någonting annat eftersom du inte kan svara rakt och ärligt.

Citat:
Jag säger ju det. De stackarna vet inte vad de sysslar med - du bör kontakta dem och se till att de rättar till både texten och korrigerar hur de utövar sporten.
Det är ju förjäkligt att de lurar folk på det där viset när DIN kunskap finns att tillgå och kan vägleda dem.

Varför då? De motsäger inte varandra.

Citat:
Det argumentet har jag aldrig framfört. Jag har sagt tvärtom - att hon tränar och tävlar Judo gör henne inte till superkvinna och att V som också utövar kampsport knappast är en liten rädd klenät som hon lätt kunde dänga upp.

Det har du visst gjort. Genomgående. Både du och tomaten.

Vad V är vet du inte ett skit om, så ytterligare en uppenbar lögn från dig.

Citat:
Du kan för övrigt roa dig med att googla runt lite på Judo-utövare så får du se vilka rejäla muskelberg det är frågan om -- i synnerhet kvinnorna ... uj uj uj.

Det behövs inte, jag träffar dem regelbundet.
Och du tror alltså att muskelberg är synonymt med styrka. Det säger ju en del om din whitetrash-viktväktar-kunskap om träning. Lycka till med bantningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in