2024-02-03, 20:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men visste exet att hon bjöd in andra killar mitt i natten iförd nattlinne och trosor?

Skvaller kan färdas långt ibland. Kanske var hon rädd för exets reaktion om han fick veta att hon hade andra killar på "besök" över natten?

Hon ville väl dessutom ha tillbaka sitt ex? Det var kanske dålig tajming att bjuda in kurskamraten på en nattlig visit ?
Långsökt trams.
Citera
2024-02-03, 20:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du visar återigen brister i hur då läst FUP/dom. Ja, det är bekräftat att BO lämnat Gbg av rädsla/obehag av flera skäl

Varför tror du på hennes version?
Citera
2024-02-03, 20:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Långsökt trams.

Inte alls, svara nu på frågan.

Visste exet att hon bjöd in andra killar mitt natten iförd nattlinne och trosor?
Citera
2024-02-03, 20:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte alls, svara nu på frågan.

Visste exet att hon bjöd in andra killar mitt natten iförd nattlinne och trosor?
Vad har det med saken att göra?
Oavsett vad exet visste eller inte så ägde inte Viking rätten att våldta henne - och det är det som fallet handlar om, Vikings våldtäkt.
Citera
2024-02-03, 20:25
Medlem
Citat:
Du visar återigen brister i hur då läst FUP/dom. Ja, det är bekräftat att BO lämnat Gbg av rädsla/obehag av flera skäl

Var står det att hon har lämnat Göteborg?

Hon är fortfarande skriven på adressen och har nyligen gått med i en göteborgsk armbrytningsklubb.
Citera
2024-02-03, 20:29
Medlem
Citat:
Varför tror du på hennes version?

Varför tror du på en uppenbart full Vikings version som inte kan få utlösning efter 2 timmars juckande?

Har du någonsin trott på en kvinnas version?
Citera
2024-02-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Någon flytt känner inte jag till, men enligt domen har hon sagt att hon hoppade av utbildningen för att det var jobbigt att träffa människor som kände mannen.
Och det är klart, om man falskeligen anklagar någon på detta vis, då blir det jobbigt att träffa de som känner honom.

Men om hon hoppat av utbildningen är det väl rimligt att anta att hon flyttat tillbaka till Stockholm.

Man kan undra hur hennes studier gick. Ingen som kollat upp hennes tentaresultat. Har hon kört sina tentor kan man ju ana andra orsaker till såväl avhopp och flytt, som lite av varje.
Detta borde den anklagade ta reda på. Kommer det fram att studierna inte gick bra så kommer det att dra ner henne.

Finner det märkligt att hon spelar svag under tiden som hon tränar kampsport, börjar med armbrytning och har haft åtminstone en pojkvän. Handlar inte om en duvunge. I övrigt har hon kompisar så varför stöttar de inte henne när hon är i skolan och träffar Vikings polare?!
Citera
2024-02-03, 20:46
Medlem
Citat:
Du visar återigen brister i hur då läst FUP/dom.

Jaså, är det något som jag har missat? Jag satt på mobilen och hade inte tillgång till den, jag vet ju att folk har skrivit om det i tråden men minns inte att jag läst om det i den 328 långa sidor PDF:en... men jag ska läsa igenom i stället för att fråga nästa gång.

Citat:
Ja, det är bekräftat att BO lämnat Gbg av rädsla/obehag av flera skäl

Ett skäl kanske vore, på grund av gemensamma bekantas tankar kring händelseförloppet, kanske? Våldtäktsoffer får sällan skit vad jag vet, men att falskt anklaga en oskyldig man och få honom dömd - det kan inte vara populärt bland deras gemensamma vänner.
Citera
2024-02-03, 21:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har det med saken att göra?
Oavsett vad exet visste eller inte så ägde inte Viking rätten att våldta henne - och det är det som fallet handlar om, Vikings våldtäkt.

Det har med dina ord här att göra;

Citat:
Nej det tror jag inte.
Hennes ex visste redan att hon träffade andra - Kingen - och en av de första hon vänder sig till är exet.
Ville hon inte att han skulle veta att hon bara kunnat vara tyst och inte berätta om det.

Du kunde inte styrka ditt påstående och har nu erkänt att du babblat rakt ut i luften utan att ha täckning för ditt påstående.

Spela inte bort korten, frågan handlar om att du postat osanning, det kan du inte släta ut genom att övergå till att argumentera för att det inte är rätt att våldta någon.

Ingen i den här tråden har såvitt jag känner till ansett att det är rätt att våldta.
Citera
2024-02-03, 21:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Detta borde den anklagade ta reda på. Kommer det fram att studierna inte gick bra så kommer det att dra ner henne.

Finner det märkligt att hon spelar svag under tiden som hon tränar kampsport, börjar med armbrytning och har haft åtminstone en pojkvän. Handlar inte om en duvunge. I övrigt har hon kompisar så varför stöttar de inte henne när hon är i skolan och träffar Vikings polare?!

Ja, det där är en märklig kommentar från henne, gick de i samma faddergrupp är de studiekamrater och i sådana här sammanhang är alla helt nya vänner och de är alla gemensamma vänner, det är inte precis ett kompisgäng som börjar ett program på chalmers, och inga har känt varandra mer än några månader. Alla där var bägges studiekamrater hennes lika mycket som hans. Visst hade han säkert knutit an mer till några av studiekamraterna och hon också till några. Men så starka relationer och gruppindelningar uppstår inte så snabbt i den miljön och har man kommit in på en sådan utbildning och är kompetent nog för den så är det inget man hoppar av för att några tittar snett. Jag är övertygad om att det ligger annat/mer bakom hennes avhopp. De är väl som regel runt 20% avhopp på de programmen under första tiden.
Citera
2024-02-03, 21:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför tror du på en uppenbart full Vikings version som inte kan få utlösning efter 2 timmars juckande?

Har du någonsin trott på en kvinnas version?

Du antar att V inte minns rätt därför att han var för full, att han inte fick utlösning intecknar du för att han var såpass full att hans ord inte går att lita på, så tolkar jag dig.

Fäster du öht någon vikt vid att V påstår att han inte kunde komma för att de hade olika "hastighet", att han troligen inte blev tillfredsställd optimalt?
Citera
2024-02-03, 21:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja, det är bekräftat att BO lämnat Gbg av rädsla/obehag av flera skäl

Bekräftat av vem då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto