2024-02-03, 18:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Nu är väl du pensionär och har inte koll på vad begreppen betyder, men jo, både jag och tjejerna som använder begreppet vet innebörden.

Men hon hade ju redan berättat att V var hemma hos henne, så då skulle hon behöva ljuga om att de hade haft sex. Och då skulle det kunna komma fram ändå och förtroendet med vänninann hade potentiellt skadats. Det är så man förlorar vänner. Så jag håller med C när jag tror att hon skulle ha svårt för att hålla det hemligt, i alla fall utan att ljuga för vänner. Något som bara bipolära eller annars skadade människor gör.
De berättar i FUP vad det står för -så uppenbarligen har du inte koll.
Citera
2024-02-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De berättar i FUP vad det står för -så uppenbarligen har du inte koll.

Jag har läst och förstått, menar du att en fuckboy inte får ligga? Eller att tjejer inte vill ligga med en sån? Och i så fall, varför får de ligga?
Citera
2024-02-03, 18:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag trodde att F sa något om det i sitt vittnesmål - när du bad om referens så kollade jag upp det och såg att jag hade fel - därför kan jag inte hänvisa.
Om uppgiften kommer från någon av de andras förhör eller om det bara var ett rent minnesfel vet jag inte eftersom jag inte läst igenom deras igen.

Kan du inte bara erkänna att det inte stämmer?

Varför i hela friden skulle ens någon annan prata om att Felix visste om att MÄ dejtade någon under de få dagarna mellan uppbrottet och "våldtäkten"? Låter märkligt att det skulle kunna komma på tal.
Citera
2024-02-03, 18:19
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nu har ovanstående våld ingen juridisk påverkan vad jag förstår, men det styrker säkerligen bedömningen att det inte fanns frivillighet från BOs sida. Våldtäkten påbörjas redan när han inte respekterar hennes tydliga NEJ i ord och handling där i början.

Det hade faktiskt juridisk påverkan då det gav 3 månader längre straff i tingsrätten.
Citera
2024-02-03, 18:23
Medlem
Citat:
Visst finns det olika nivåer av våldtäkter

Om detta räknas som en våldtäkt, så måste det vara topp en procent sett till hur mild en våldtäkt kan vara.

Citat:
Det finns också rätt brutala gruppvåldtäkter som inte lett till fällande dom av olika anledningar.

Ja, och det är sånt som är förjävligt. Detta är så långt ifrån såna fall som du nämner att såna offer förnedras genom att ens nämnas som brottsoffer i samma kategori som C.

Citat:
BO är nu så rädd/otrygg att hon hoppat av den fina utbildning hon kämpat för i 3 år.

Jag minns inte någon motivering till avhoppet och flytten, har vi delgetts det?
Citera
2024-02-03, 18:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Om detta räknas som en våldtäkt, så måste det vara topp en procent sett till hur mild en våldtäkt kan vara.

Ja, och det är sånt som är förjävligt. Detta är så långt ifrån såna fall som du nämner att såna offer förnedras genom att ens nämnas som brottsoffer i samma kategori som C.

Någon flytt känner inte jag till, men enligt domen har hon sagt att hon hoppade av utbildningen för att det var jobbigt att träffa människor som kände mannen.
Och det är klart, om man falskeligen anklagar någon på detta vis, då blir det jobbigt att träffa de som känner honom.

Men om hon hoppat av utbildningen är det väl rimligt att anta att hon flyttat tillbaka till Stockholm.

Man kan undra hur hennes studier gick. Ingen som kollat upp hennes tentaresultat. Har hon kört sina tentor kan man ju ana andra orsaker till såväl avhopp och flytt, som lite av varje.
Citera
2024-02-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det hade faktiskt juridisk påverkan då det gav 3 månader längre straff i tingsrätten.

Tack för inspel, du har rätt. Hazaarerna och MENA-människorna håller inte med dock. Dom hoppas på friande dom i HR och stening för kvinnan som uppenbart ljuger....
Citera
2024-02-03, 19:29
Medlem
Citat:

Du visar återigen brister i hur då läst FUP/dom. Ja, det är bekräftat att BO lämnat Gbg av rädsla/obehag av flera skäl
Citera
2024-02-03, 19:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du visar återigen brister i hur då läst FUP/dom. Ja, det är bekräftat att BO lämnat Gbg av rädsla/obehag av flera skäl

Enligt henne
Citera
2024-02-03, 19:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Din definition av fuckboy är uppenbarligen inte samma som deras - vilket framgår om du läser FUP.

Alternativt så kanske de faktiskt har samma definition som alla vi andra men ljuger för polisen för att det talar emot hennes berättelse?
Citera
2024-02-03, 19:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hennes ex visste redan att hon träffade andra - Kingen - och en av de första hon vänder sig till är exet.

Men visste exet att hon bjöd in andra killar mitt i natten iförd nattlinne och trosor?

Citat:
Ville hon inte att han skulle veta att hon bara kunnat vara tyst och inte berätta om det.

Skvaller kan färdas långt ibland. Kanske var hon rädd för exets reaktion om han fick veta att hon hade andra killar på "besök" över natten?

Hon ville väl dessutom ha tillbaka sitt ex? Det var kanske dålig tajming att bjuda in kurskamraten på en nattlig visit ?
Citera
2024-02-03, 20:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Visst finns det olika nivåer av våldtäkter, men denna kommer med stor sannolikhet leda till fällande dom även i HR.

Då vet du ytterst lite om straffrätt

Det är helt otroligt hur förblindade ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in