2024-01-29, 19:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilka upprepade lögner? Du får allt börja visa vart du ser dessa. För jag ser då inga.

Jag har nämnt mängder av dem och ställt frågor till dig om dem som fortfarande väntar på svar.

Citat:
Undanhållande av information? Du menar det att hon var on top? Spelar ingen större roll.

Bland annat. Och jo, det spelar självklart stor roll.

Citat:
Allt hon gjorde, gjorde hon av rädsla att annars bli skadad.

Och återigen accepterar du blint HENNES ORD som sanning.
Citera
2024-01-29, 19:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Hur skulle det gå till? Ha honom bankandes på porten mitt i natten och härjandes i hennes telefon? För att sedan väl tillbaka i skolan upptäcka att man tilldelats rollen som psychobitch, när GM vitt och brett skildrat hur han lovats sovplats men blivit blåst utan ett ord eller anledning. Stämplad och skämmas för en hel studietid, bara för att man blev hispig över något så futtigt som att låta en studiekamrat som missat bussen sova över.

Du kan inte mena allvar : lol:

Ok, det här avgör saken, du är ett troll.
Citera
2024-01-29, 19:16
Medlem
Det är rätt talande att skribenterna som vill måla upp den åtalade som våldtäktsman ständigt måste förvanska vad det står i FUP och domen och ljuga om hur det hela gick till. Man hade förstås inte behövt ljuga och förvanska om det fanns tydliga bevis och argument för att våldtäkt har begåtts. Finns det någon i tråden som tagit ställning mot den åtalade som inte är skyldig till att upprepade gånger ljuga till MÄ:s favör? Jag tror inte det.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-29 kl. 19:29.
Citera
2024-01-29, 19:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Lägg ner dina missriktade personangrepp och bete dig som folk.

Hon var rädd när våldtäkten inleddes.
Hon var ångestladdad när Vi*king skulle sova över, för hon ville inte ha honom där.
Förstår du skillnaden? Och har du ens läst våra inlägg? FUP? Dom?
Nattlinne är en bruklig klädsel när en kvinna ska sova på natten. Detta var natt. Nattlinnet är långt, blått och hon brukar använda det.

Målsägande var uppenbarligen fortfarandra kär i sitt ex och ville hellre att hennes nära vän Oli*ver/Kingen skulle sova över, hellre än Vi*king. Hon var av FUP att läsa, inte alls upplagd för rajjtantajjtan med Vi*king.

Men tveksamheten över dina inlägg är på riktigt. Jag undrar också om de är ärligt menande eftersom de verkar så överdrivna och verklighetsfrämmande, och sådant kan ju ibland bero på att vederbörande trollar, men jag antar att det är så att du verkligen ser världen på ett så begränsat sätt, där du saknar insikter i att vad folk säger ofta inte är vad egentligen menar och att det gäller även unga kvinnor, och även unga kvinnor som säger och uppträder som om de blivit våldtagna.

Som människor speglar våra känslor och sett att uppträda hur vi mår, men inte speciellt entydigt vad som objektivt sett hänt i yttervärlden.

Det är absolut mer troligt att målsägandens känslor är verkliga än att hon skulle spela dem. Men det betyder inte att de nödvändigtvis korresponderar till hur det hela utspelade sig.

Om målsäganden känner ångest inför att den tilltalade skall sova över och ändå bjuder in honom kan det spegla en ambivalens för situationen, snarare än att hon är glasklar över precis hur hon känner. Givet omständigheterna menar jag att det nog är väl så troligt.

Det är givetvis möjligt att tolka saker olika, men det är hur du inte tycks förstå hur komplexa och motstridiga människor kan vara och agera och känna som gör det svårt att tro att du kan vara uppriktig.
Citera
2024-01-29, 19:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, tror det är bäst för tråden att ignorera troll som TomatKingen m.fl. Det är bara att kika på användarens posthistorik så får man en inblick i vilken dåre vi har att göra med. Ingen koppling till verkligheten.

Helt korrekt. Det krävs en enorm kognitiv dissonans för att argumentera för att "BO" var rädd och samtidigt bjöd hem "GM" och öppnade i nattlinne och trosor. Det går uppenbarligen inte ihop rent logiskt.

Uppenbarligen såg hon fram emot hans besök och var redo för lite rajjtan-tajjtan. Vilket är helt ok. Trist att mannen i fråga har fått sitt liv förstört för all framtid för ett 2 timmars knull som båda var med på, såvida inte Hovrätten river upp domen med all rätta.

(Det fetade)

Ingen kvinna öppnar dörren för en man mitt i natten iförd nattlinne och trosor om hon inte ser fram emot hans besök. Det är knappast någon gängkriminell eller flerfaldigt dömd våldsman vi pratar om nu utan en kurskamrat som hon tillråga på allt bjudit in helt självmant.

Vi håller självklart tummarna för att den unge mannen får en rättvis prövning i hovrätten.
Citera
2024-01-29, 20:02
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du kan inte mena allvar : lol:.
Jodå. Givet att det är en relativt normal känsla att inte vilja bryta ett löfte och på grund av detta skapa problem för en medmänniska, så är det knappast en exceptionell ståndpunkt. Vilket gör din reaktion intressant.
Citera
2024-01-29, 20:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Jodå. Givet att det är en relativt normal känsla att inte vilja bryta ett löfte och på grund av detta skapa problem för en medmänniska, så är det knappast en exceptionell ståndpunkt. Vilket gör din reaktion intressant.

Det intressanta är din fåniga allt-eller-inget-mentalitet där det står mellan att antingen bjuda in "fuckboyen som varit på tjejer" eller att låta honom banka på porten och bli stämplad som en psychobitch till tidens ände.

Vad sägs om att t ex istället använda sina (minst) 46 minuter till att komma på och meddela V ett svepskäl? Vore helt okontroversiellt med tanke på att båda säger att han hade gott om andra alternativ.

Bara ett troll skulle resonera som du, det är liksom för korkat att ta på allvar.
Citera
2024-01-29, 20:17
Medlem
Citat:
För våldtäkten:
Målsägande vill (enligt teknisk bevisning i from av skriftlig konversation) inte ha Vi*king övernattandes hos sig.

Nu ljuger du igen. Det finns ingrn sådan bevisning. Tvärt om så bjöd hon självmant in honom, det hade hon inte behövt.

Citat:
Hon har ångest över detta. och vännen Z. är oroad över detsamma.

Ytterligare lögner.
Hon kan lika gärna ha ångest över att hon jonglerar tre killar.
Du fultolkar och fabulerar.

Citat:
Målsägande hade hellre velat ha Oli*ver sovandes hos sig. Finns alltså inget intresse hos målsägande att ha Vik*ing sovandes hos sig, men han an få sova på golvet på en madrass i nödfall. Läs FUP.

Enligt fupen ljuger du, igen.

Citat:
Vid våldtäkten:
Målsägande säger nej och visar på olika sätt att hon inte vill ha sex med Vi*king, men han kör på ändå och hon är rädd att skadas och gör som hon blir tillsagd.

Lögn igen. Det är endast hennes ord.

Citat:
Dagen efter när Vi*king är nykter har han inga problem att lyssna på hennes motstånd.

Vilket de är överens om och talar för att han också skulle gjort det även natten innan. Det här begriper t o m du men du är för ohederlig för att erkänna det.

Citat:
Efter våldtäkten:
Målsägande kontaktar sina vänner när Vi*king är ute ur hennes hem.

Och inte polisen eller en granne som är mycket närmare. Det hade varit mycket rimligare om hon varit så traumatiserad som du påstår.

Citat:
Uppenbart traumatiserad (både vännen A. samt kuratorn hon träffar några dagar senare beskriver en klart traumatiserad målsägande) och berättar om våldtäkten.

Nej. De beskriver lika gärna någon som ljuger om att de blivit våldtagna.
Kuratorn säger aldrig ”uppenbart traumatiserad”.
Du ljuger.

Citat:
Det är tydligt att hon inte ville ha Vi*king sovandes hos sig.

Lögn, igen. Hon bjöd hem honom.

Citat:
Inte ville ha sex med honom.

Ändå hade hon det.

Citat:
Och att han faktiskt våldtog henne.

Nej, lögn igen. Det finns inga som helst bevis för det.

Citat:
Nu tänker jag dock att han eventuellt inte uppfattade fullt ut att hon inte ville där på natten, pga. fylla och kåtslag.

Det där är också någonting du hittat på. Ingenting talar för att han skulle vara så berusad att han blev döv och plötsligt inte förstod kroppsspråk.

Citat:
Men när han var nykter på morgonen, så hade han lättare att uppfatta detta och avbröt då. så jag misstänker att detta av HR kommer ses som en grovt oaktsam våldtäkt. Och att Vi*king kommer få straffsänkning.

Vilket talar för att han hade respekterat ett nej även på natten.

Citat:
Lägg ner de extremt missriktade personangreppen. Du gör dig själv till åtlöje genom att skriva dessa.

Nej. Du ÄR en skamlös lögnare och förtjänar att höra det.
Du är den som gör dig själv till åtlöje genom din ständiga förnekelse av sanning och verklighet.
Citera
2024-01-29, 21:15
Medlem
Citat:
För våldtäkten:
Målsägande vill (enligt teknisk bevisning i from av skriftlig konversation) inte ha Vi*king övernattandes hos sig. Hon har ångest över detta. och vännen Z. är oroad över detsamma. Målsägande hade hellre velat ha Oli*ver sovandes hos sig. Finns alltså inget intresse hos målsägande att ha Vik*ing sovandes hos sig, men han an få sova på golvet på en madrass i nödfall. Läs FUP.

Vid våldtäkten:
Målsägande säger nej och visar på olika sätt att hon inte vill ha sex med Vi*king, men han kör på ändå och hon är rädd att skadas och gör som hon blir tillsagd. Dagen efter när Vi*king är nykter har han inga problem att lyssna på hennes motstånd.

Efter våldtäkten:
Målsägande kontaktar sina vänner när Vi*king är ute ur hennes hem. Uppenbart traumatiserad (både vännen A. samt kuratorn hon träffar några dagar senare beskriver en klart traumatiserad målsägande) och berättar om våldtäkten.

Det är tydligt att hon inte ville ha Vi*king sovandes hos sig. Inte ville ha sex med honom. Och att han faktiskt våldtog henne. Nu tänker jag dock att han eventuellt inte uppfattade fullt ut att hon inte ville där på natten, pga. fylla och kåtslag. Men när han var nykter på morgonen, så hade han lättare att uppfatta detta och avbröt då. så jag misstänker att detta av HR kommer ses som en grovt oaktsam våldtäkt. Och att Vi*king kommer få straffsänkning.

Lägg ner de extremt missriktade personangreppen. Du gör dig själv till åtlöje genom att skriva dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nu ljuger du igen. Det finns ingrn sådan bevisning. Tvärt om så bjöd hon självmant in honom, det hade hon inte behövt.

Ytterligare lögner.
Hon kan lika gärna ha ångest över att hon jonglerar tre killar.
Du fultolkar och fabulerar.

Enligt fupen ljuger du, igen.

Lögn igen. Det är endast hennes ord.

Vilket de är överens om och talar för att han också skulle gjort det även natten innan. Det här begriper t o m du men du är för ohederlig för att erkänna det.

Och inte polisen eller en granne som är mycket närmare. Det hade varit mycket rimligare om hon varit så traumatiserad som du påstår.

Nej. De beskriver lika gärna någon som ljuger om att de blivit våldtagna.
Kuratorn säger aldrig ”uppenbart traumatiserad”.
Du ljuger.

Lögn, igen. Hon bjöd hem honom.

Ändå hade hon det.

Nej, lögn igen. Det finns inga som helst bevis för det.

Det där är också någonting du hittat på. Ingenting talar för att han skulle vara så berusad att han blev döv och plötsligt inte förstod kroppsspråk.

Vilket talar för att han hade respekterat ett nej även på natten.

Nej. Du ÄR en skamlös lögnare och förtjänar att höra det.
Du är den som gör dig själv till åtlöje genom din ständiga förnekelse av sanning och verklighet.

Då ser vi över vad som står i FUP sida 166

: Hjälp
Source: Snapchat kl. 00:56 26/10.
Z: Sjukaste
Source: Snapchat kl. 00:57 26/10
MÄ: Vi*king han i min faddergrupp
Source: Snapchat kl. 01.08 26/10
MÄ: Ja asså en annan kille. Det är inte Kingen.
Source: Snapchat kl. 01.15 26/10
Z: Vad händer. Nej. GUD. OMG.
Source: Snapchat kl. 01.15 26/10
MÄ: Han e en fuckboy
Source: Snapchat kl. 01.16 26/10
MÄ: Help
Source: Snapchat kl. 01.16 26/10 .
Z: Trodde d va Kingen
Source: Snapchat kl. 01.16 26/10
Z: Nä stackarn
Source: Snapchat kl. 01.17 26/10
Z: *vne kan ringa låtsas va din mamma eller nåt
Source: Snapchat kl. 01.19 26/10

Och här kommer det ännu mer intressanta, snapkonversation mellan målsägande och Z, FUP, sida 303, se i synnerhet det fetade.:

Zu: MEN INTE FUCKBOY
: Nejjj
I know
Help
Zu: Nah Fuck det
Okej gud
Trodde d va kingen
Okej vet du va
Mä: Until this moment i wish, önska det var kingen
Zu: Och jag trodde det var kingen o därför jag bara oh my god.
Mä: Han kommer få ligga på golvet. For real. Jag bara, jag har ett
golv jag kan erbjuda.

Mä: Aa
Han e hemma hos mig nu
Hjälp
Zu: Ong
OMG
: Vrf
Asså Vrf
Gör jag såhär mot mig själv
Zu: Good luck girl
Asså
E han skum
: Lite
Zu: Är han typ full
: Nja
Han har druckit massa vet jag
Han var på nån Fadderortsgatan innan
Zu: Uughhhh

Handen på hjärtat. Låter detta som en tjej som vill ha dit en kille? Hon vill inte ha honom hos sig. Hon har ångest över det. Och hennes vän Z är orolig över det. Målsägande vill hellre ha Kingen/Oli*ver hos sig. Och Vi*king kommer "for real" få ligga på golvet.
Citera
2024-01-29, 21:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Handen på hjärtat. Låter detta som en tjej som vill ha dit en kille? Hon vill inte ha honom hos sig. Hon har ångest över det. Och hennes vän Z är orolig över det. Målsägande vill hellre ha Kingen/Oli*ver hos sig. Och Vi*king kommer "for real" få ligga på golvet.

Om nån du känner sa till dig att han fullkomligt hatade skaldjur och inte förstår hur nån kan äta skiten, men sen samma dag ser du honom käka skaldjursbuffé i smyg tills han spyr, skulle du då tro på att han hatar skaldjur?
Citera
2024-01-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men tveksamheten över dina inlägg är på riktigt. Jag undrar också om de är ärligt menande eftersom de verkar så överdrivna och verklighetsfrämmande, och sådant kan ju ibland bero på att vederbörande trollar, men jag antar att det är så att du verkligen ser världen på ett så begränsat sätt, där du saknar insikter i att vad folk säger ofta inte är vad egentligen menar och att det gäller även unga kvinnor, och även unga kvinnor som säger och uppträder som om de blivit våldtagna.

Som människor speglar våra känslor och sett att uppträda hur vi mår, men inte speciellt entydigt vad som objektivt sett hänt i yttervärlden.

Det är absolut mer troligt att målsägandens känslor är verkliga än att hon skulle spela dem. Men det betyder inte att de nödvändigtvis korresponderar till hur det hela utspelade sig.

Om målsäganden känner ångest inför att den tilltalade skall sova över och ändå bjuder in honom kan det spegla en ambivalens för situationen, snarare än att hon är glasklar över precis hur hon känner. Givet omständigheterna menar jag att det nog är väl så troligt.

Det är givetvis möjligt att tolka saker olika, men det är hur du inte tycks förstå hur komplexa och motstridiga människor kan vara och agera och känna som gör det svårt att tro att du kan vara uppriktig.

Målsägande vill inte ha dit Vi*king. Hon vill inte ligga med honom. Han våldtar henne och hon är traumatiserad över det. Den röda tråden finns i FUP och dom. Det är inte verklighetsfrånvänt att se den röda tråden. Vad som däremot är verklighetsfrånvänt är att tro att ett blått långt nattlinne och ett erbjudande om att få sova på någons golv = sexuell invit, som vissa i tråden hävdar.

Här ser du teknisk bevisning (i form av snapkonversation mellan målsägande och hennes vän Z. på natten innan Vi*king kommer till målsägande. "Kingen" = Oli*ver, en nära vän till målsägande.

: Nejjj
I know
Help
Zu: Nah Fuck det
Okej gud
Trodde d va kingen
Okej vet du va
: Until this moment i wish, önska det var kingen
Zu: Och jag trodde det var kingen o därför jag bara oh my god.
: Han kommer få ligga på golvet. For real. Jag bara, jag har ett
golv jag kan erbjuda.

Tycker du att detta ser ut som en tjej som vill ligga med killen som ska komma hem till henne? det tycker då inte jag. Hon hade hellre velat ha dit Kingen och hon tänker att Vi*king ska få sova på hennes golv.

Vännen Z. erbjuder tom. målsägande att ringa målsägande och låtsas vara målsägandes mamma.

Det är övertydligt att målsägande inte vill ha Vi*king där. Men känner sig tvungen då hon erbjudit honom att sova över när han missat bussen och han tackade ja...
Citera
2024-01-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om nån du känner sa till dig att han fullkomligt hatade skaldjur och inte förstår hur nån kan äta skiten, men sen samma dag ser du honom käka skaldjursbuffé i smyg tills han spyr, skulle du då tro på att han hatar skaldjur?

Du missar den detaljen att om min vän säger sig hata skaldjur och sedan blir tvingad mot sin vilja att äta skaldjur och då äter skaldjur så att han spyr. Så hade jag absolut trott på att han hatar skaldjur. Mer än innan tom....

Den röda tråden visar på våldtäkt. Att du/vissa andra inte ser det är bara att beklaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in