2024-01-21, 16:27
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Fast det här är väl ett program som går ut på att bli kär i insidan först.
När ska folk lära dig att utsidan inte är viktig i det stora hela. Stora delar av den Svenska befolkningen är inte speciellt snygga och är rätt normala.
De är förlovade och gifta ändå.
Det är endast en liten klick människor som är så utseende fixerade och kommenterar andras utseende. De är sällan de hittar rätt partner för de tittar och uppskattar fel saker hos en person.
Catja är en sådan människa.
Hon säger inte mycket utan sitter där och tittar. Ganska tråkig människa och hon blir chockad när de åker bil på isen.
Har inte varit med om så mycket i livet.

Sergio och Amanda är perfekta för varandra och otroligt fina.

Äsch utseendet är viktigt. För det första går det i arv och man vill ju helst ha vackra barn. Att vara vacker är en stor fördel i livet, t.ex. blir man bättre behandlad av andra om man ser bra ut.
Citera
2024-01-21, 16:34
Medlem
aaerligs avatar
Nu har jag bara sett tre avsnitt och inte läst hela tråden (vill ej spoila) men situationen med Sergios beteende mot Amanda är oroväckande. Han har helt solklart narcissistisk personlighetsstörning. Grandios självbild. Hans beteende fullkomligt skriker narcissist. Manipulativt beteende, nedvärderande, anklagande, vänder på situationer, ljuger och sedan förlåter han plötsligt hennes påhittade "fel". Samma tillvägagångssätt i varje konversation, om och om igen.

Han är så obehaglig att det är etiskt fel av SVT att låta situationen fortgå. Hon är en fin och uppenbart naiv tjej som vill tro det bästa om andra.

Skamligt av SVT att inte stoppa detta. En relation med den personen kommer leda till psykisk och eventuellt fysisk misshandel.
Citera
2024-01-21, 16:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Nu har jag bara sett tre avsnitt och inte läst hela tråden (vill ej spoila) men situationen med Sergios beteende mot Amanda är oroväckande. Han har helt solklart narcissistisk personlighetsstörning. Grandios självbild. Hans beteende fullkomligt skriker narcissist. Manipulativt beteende, nedvärderande, anklagande, vänder på situationer, ljuger och sedan förlåter han plötsligt hennes påhittade "fel". Samma tillvägagångssätt i varje konversation, om och om igen.

Han är så obehaglig att det är etiskt fel av SVT att låta situationen fortgå. Hon är en fin och uppenbart naiv tjej som vill tro det bästa om andra.

Skamligt av SVT att inte stoppa detta. En relation med den personen kommer leda till psykisk och eventuellt fysisk misshandel.
Din avatar tolkar ditt inlägg mycket bra, intressant!
Citera
2024-01-21, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Tycker faktiskt att det är väldigt få som ser bra ut. Det är typ bara Catja och Oskar som ser hyfsade ut och de två är inte några tiopoängare heller.

Amanda är ju typ lite mullig. Tycker inte att hon ser ut att vara mullig när hon har kläder på sig men någon på Flashback hade postat en bild när hon hade bikini på sig och där syns det bättre. Så Amanda går inte riktigt hem hos mig.

Hade Amanda varit lite smalare så hade hon varit en 10/10. Hennes ansikte är verkligen en skönhet, och hela utstrålningen. Men som du säger, lite för mullig.
Citera
2024-01-21, 16:39
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Vem tycker ni ser bäst ut, av killarna samt tjejerna?

Jag tycker att Catja ser bäst ut av tjejerna och Oskar ser bäst ut av killarna.

Lukas ser definitivt bäst ut av killarna.
Av tjejerna skulle jag säga Amanda som helhet. Hon är lite för mullig men mycket annat som väger upp, som ansiktet etc.
Citera
2024-01-21, 16:42
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Äsch utseendet är viktigt. För det första går det i arv och man vill ju helst ha vackra barn. Att vara vacker är en stor fördel i livet, t.ex. blir man bättre behandlad av andra om man ser bra ut.

Absolut inte.
Allt handlar om personlighet och social kompetens.
Har du inte ett driv kommer du ingenstans.

Det är inte många vackra människor som går långt för de är så ointressanta.
Snygga att se på men inte så mycket mer.
Tycker nog de som är rikast i världen inte är speciellt snygga
Inte heller världens politiker eller makthavare.
Sveriges företagsledare - Nope!
Snygga människor är inte heller intressanta i filmer då de inte speglar verkligheten.
De flesta skådisar och artister är rätt normala.
Så jag håller inte alls med dig

Jag vet inte vilja du syftar på faktiskt.
Kardashians? Influensers?
Senast redigerad av Krickedixan 2024-01-21 kl. 16:48.
Citera
2024-01-21, 16:47
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

Du kommer få en annan bild senare i programmen.
Citera
2024-01-21, 16:47
Citat:

Fattar din poäng. Men serien har väl inget att göra med SVT. Den är från Netflix.
Citera
2024-01-21, 16:53
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Han har varit fotbollstränare i Barcelona i några år
.

Men herregud, jag har ju redan redogjort för att Sergio bara vara varit tränare på ett par läger för barn och ungdomar i staden Barcelona, och inte hos FC Barcelona. Men han använder detta som raggreplik för att få det är låta som att han varit en avlönad tränare hos FC Barcelona.
Citera
2024-01-21, 16:54
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Du kommer få en annan bild senare i programmen.

Aight, vi får se vad som sker framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av naradon11
Fattar din poäng. Men serien har väl inget att göra med SVT. Den är från Netflix.

Haha du har en mycket bra poäng där. Jag var helt säker på att jag satt och kikade på SVT play.

Jag beskyller härmed Netflix enligt tidigare inlägg istället
Citera
2024-01-21, 17:00
Medlem
timpanis avatar
Johan sa i kapslarna att han jobbat lite som modell. Det är möjligt att han blivit fotograferad i sponsorsammanhang på grund av att han är elitbasketspelare.

Han har kanske även har figurerat i reklam för något lokalt gym tack var sina biffiga kropp.

Men att han skulle ha varit en seriös fotomodell? Inte en chans med hans högst ordinära ansikte, trötta obefintliga utstrålning och Homer Simpson-frisyr.

Dock försökte han manipulera tjejerna i kapslarna att tro att det satt en Marcus Schenkenberg-typ på andra sidan väggen.
Citera
2024-01-21, 17:04
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Johan sa i kapslarna att han jobbat lite som modell. Det är möjligt att han blivit fotograferad i sponsorsammanhang på grund av att han är elitbasketspelare.

Han har kanske även har figurerat i reklam för något lokalt gym tack var sina biffiga kropp.

Men att han skulle ha varit en seriös fotomodell? Inte en chans med hans högst ordinära ansikte, trötta obefintliga utstrålning och Homer Simpson-frisyr.

Dock försökte han manipulera tjejerna i kapslarna att tro att det satt en Marcus Schenkenberg-typ på andra sidan väggen.
Är nog inte så seriöst och bilderna är säkerligen ett decennium gamla. https://www.modelmayhem.com/johanmelin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in