2024-02-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Äsch alla såg ju inte så bra ut?

Var inte direkt några rejält feta, rejält finniga, funktionsnedsatta, gamla mm.

Och nog såg nästan alla normala+ ut. De var ungefär i samma klass de flesta.

Då menar jag normal+ och klass i vad en majoritet av människor tycker. Alla tycker ju som tur är inte lika.

Fanns inga förutsättningar att skönheten och odjuret skulle mötas när väggarna öppnades. Det är ju då det blir ett riktigt test om kärleken är blind.
Citera
2024-02-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna

Då menar jag normal+ och klass i vad en majoritet av människor tycker. Alla tycker ju som tur är inte lika.

Fanns inga förutsättningar att skönheten och odjuret skulle mötas när väggarna öppnades. Det är ju då det blir ett riktigt test om kärleken är blind.
Då hade vi nog kunnat konstatera att kärleken inte är blind. Men jag kan ge ett exempel på när den var blind, i ett annat lands upplaga ville en kille ha en tjej fast hon saknade en hand och var tjock.
Senast redigerad av Liljor 2024-02-06 kl. 23:21.
Citera
2024-02-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Då hade vi nog kunnat konstatera att kärleken inte är blind. Men jag kan ge ett exempel på när den var blind, i ett annat lands upplaga ville en kille ha en tjej fast hon saknade en hand och var tjock.

Sånt gillar vi.
Citera
2024-02-07, 00:48
Medlem
Citat:

nä, precis. Borde vara brottsligt och kalla det ett experiment. Det upprepas hela tiden i programmet att de ska tas reda på om kärleken är blind.

Dessutom menas med att kärleken är blind att man inte ser några brister alls i sin partner. Sådana som egentligen är uppenbara för de flesta. Sker oftast vid nyförälskelse såklart

Här var deltagarna ordentligt castade. Inte alls någon represenation av befolkningen i stort.

Nästan pinsamt.
Citera
2024-02-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lirium
Christoffer??
Nej Sergio.
Citera
2024-02-07, 04:35
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Du syftar på Love is Blind Brasilien säsong 3. Paret är Jarbas och Bianca, vars vänsterhand är deformerad, som synes på denna bild. Men​ hon kan hålla ett glas med handen, vilket syns på denna bild på paret.

Dom separerade bara härom veckan.
Citera
2024-02-07, 09:53
Medlem
Citat:

Min känsla var att kimia som själv är rätt ful tyckte Johan var väldigt ful och efter meira fick se Johan sa hon direkt jag är så kär i Oskar haha antagligen för meira tyckte samma sak, tjejer i Sverige tror jag är mer utseendefixerade faktiskt och jag tror både kimia och meira tyckte Johan var 0% attraktiv
Citera
2024-02-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Du syftar på Love is Blind Brasilien säsong 3. Paret är Jarbas och Bianca, vars vänsterhand är deformerad, som synes på denna bild. Men​ hon kan hålla ett glas med handen, vilket syns på denna bild på paret.

Dom separerade bara härom veckan.

Jag hade lätt knullat med henne
Citera
2024-02-07, 09:56
Medlem
Citat:

Emilia var inte särskilt snygg men hon har potential
Citera
2024-02-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Jag förstår ärligt talat inte vad hon ser i honom eller hur de är kompatibla överhuvudtaget. Mentalt och intellektuellt verkar de ligga mils skillnad ifrån varandra och då återstår väl egentligen bara en fråga om personlighet och värderingar. Men även där har de ju egentligen ingenting gemensamt? Nog för att kärleken gör en blind men Amanda är trots allt trettiofyra år fyllda med fullgod erfarenhet av livet?

En annan sak som slog mig (efter att jag lyssnade på podden du länkade) är att Amanda talar om Sergio på ett observant men frånvarande sätt. Hon observerar men verkar inte aktivt reflektera över hans handlingar. Jag finner det jättemärkligt. Ser hon honom som en jättebebis vars beteende man bara ska skratta bort, och varför har hon då valt att skaffa barn med honom?

Sergio är tillräckligt för att hon ska bli småintresserad egentligen men hon e desperat
Citera
2024-02-07, 10:07
Utan att ha sett enda avsnitt av skiten så tror jag att programmet ger folk en falsk bild om vad tror att de tycker är viktigt. Vilka nöffnöff huvuden vill fullfölja relationen och gifta sig.
Det är nog som alla andra program, dvs producerat för att passa in till en svenskamerikansk medelklass som aldrig varit utanför Södermalm och har hela sin världsbild skapad innanför tullarna.
Och som inte kan förstå någonting utanför. Bland annat Aftonbladet sitter där och är duktiga på att förstå sig själva.
Citera
2024-02-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Har du lyssnat på avsnitten? - Jag lyssnade igenom dem nu, men snabbspolade när tjejerna pratade allmänt om dejtande (helt sjukt hur de resonerar om män). Det var intressant att höra vad Kimia inte får berätta om: Hon får inte tala om hur de sover under inspelningen (man undrar om de ligger i en sovsal eller har hotellrum med bevakning någonstans), får inte berätta om de får betalt för att medverka, vilket hade varit intressant att få veta eftersom det skvallras på reddit och instagram att de får böta 50 000 om de inte går till altaret. Kimia får inte heller berätta om det bildats kärlekspar bland de som inte filmats efter förlovning och giftermål. Det hade ju varit kul att veta.

Kimia låter bitter på Meira som klev in och avrådde henne från att gå vidare med förlovning med Johan, Kimia tror att hon och Johan skulle ha gift sig.

Vad för avsnitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in