Citat:
Målsägande har ånger-känslor över at ha erbjudit Vi*king att sova på hennes golv. Hon är fortfarande kär i sitt dåvarande ex, men märker av att två killar visar intresse för henne. Hon tycker saker går för fort och vill inte ha Vi*king hos sig. Men kan inte backa pga. artighet. Även tydligt i FUP.
och säg mig en sak: om nu målsägande skulle vara intresserad av Vi*king. Hade det då inte varit mer logiskt att hon gick på den där festen som han bjöd in henne till? Fundera du lite på det.
och säg mig en sak: om nu målsägande skulle vara intresserad av Vi*king. Hade det då inte varit mer logiskt att hon gick på den där festen som han bjöd in henne till? Fundera du lite på det.
V. uppger själv i förhör att det är han som är intresserad av MÄ och han tror att hon är intresserad eftersom hon tittat tillbaka när han tittade på henne och att hon har skämtat med honom. På direkt fråga om han upplever att hon varit flörtig så svarar han ”inte direkt”. Han bekräftar alltså att han inte vet om hon var intresserad.
Vad gäller selfien som MÄ skickat, och som V. påstår var olämplig (vilket då ska förstås som sexuellt utmanande), så bekräftas detta inte av hans tjejkompis som han själv hade bett att polisen skulle förhöra.
Det har inte pratats särskilt mycket om att V. själv nyligen hade avslutat en relation, och han tog initiativ att meddela detta till MÄ.
Det betyder att han hade en flickvän samtidigt som han limmade på MÄ tidigare under terminen.
V. har också medgett att det var han som ville att MÄ skulle följa med på festen i fadergruppen och det var han som drev kontakten med henne under kvällen samt att han, från Burger King på Järntorget, meddelade MÄ att han missat sista bussen hem.
Var och en får dra sina egna slutsatser av detta.
Jag har i vart fall min bild klar av en kille som har svårt att tolka signaler från tjejer och som inte är så lyhörd för om hans intresse är besvarat eller inte.
Jag tycker också lite synd om killen när jag läser hans egenhändiga överklagande.
Han skriver att den 27 december blev han släppt på fri fot utan telefon och utan pengar, och hans familj var bortrest. Advokaten hjälpte honom inte heller (det framgår inte heller om han sökte henne.)
Alldeles ensam och övergiven mitt på Skånegatan i centrala Göteborg.
Nog hade han fått låna telefon på häktet för att ringa föräldrarna eller en kompis?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-20 kl. 08:20.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-20 kl. 08:20.