2024-01-20, 19:16
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det är du som är barnet här, det är tydligt.

Och du har iallafall lyckats förklara ditt val av användarnamn på ett förtjänstfullt vis.

Jag nöjer mig med att konstatera att vi i vuxenvärlden är helt på det klara med att någonting är vanligt utifrån hur många gånger(ofta) det sker, alldeles oavsett vad man jämför det med.
Du kanske uppnår den åldern då du också begriper det, även om det är osannolikt att du lyckas mogna till den grad.

Ta din medicin nu.

Citat:
Det är du som är
Haha fan vad ironiskt att du kallar mig ett barn och sedan kör nej du är, nej du är!
Ännu en gång slänger du ur dig påståenden som du inte kan motivera, och för tusende gången i ordningen bemöter du inte ett enda av mina argument.
Hur du än vill förvränga detta är det så att vuxna människor kan se nyanser i saker och ting, något du uppenbarligen inte har förmågan att göra.
Precis som jag skrev flera gånger i föregående inlägg undviker du att svara på mina frågor därför att du helt enkelt inte kan!
Citera
2024-01-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är naturligtvis svårt att veta med säkerhet.

Citat:
När jag läste hela konversationen i FUP så tolkade jag det som att MÄ var stressad över att två killar var intresserade av henne men hon kände sig inte redo ännu för detta.

Då kan vi konstatera att det är felaktigt, eftersom det är din tolkning. Du har genomgående uppenbart feltolkat, fabuleratoch ljugit i den här tråden.

Och om man inte känner sig redo för det så stämmer man inte träff med dem. Vare sig date eller föreslår övernattning.

Citat:
I synnerhet inte som hennes ex inte kände sig färdig. Han berättar i förhör att han blev överraskad av att hon gjorde slut och han kände ett behov att prata mer om detta med MÄ.

För honom har hon ju respekterar så oerhört genom att gå på date med en annan snubbe och bjuda hem ytterligare en för övernattning…

Citat:
Utifrån egna erfarenheter tänker jag att det kan vara rätt jobbigt att ha tre killar i sin närhet som alla har förväntningar på en.

Gick du på date med dem då och bjöd hem dem att sova över…?

Citat:
Utifrån detta bedömer jag hennes berättelse som trovärdig på den här punkten.

Hur? Hur i hela helvete kan du göra den bedömningen…?

Citat:
Jag hade förväntat mig att MÄ eller hennes biträde skulle ha bett FU-ledaren att höra ”Kingen” i utredningen. Men det kanske blir möjligt att åberopa i hovrätten.

En kille som är romantiskt intresserad av henne blir ett trovärdigt vittne till…vad?
Citera
2024-01-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Haha fan vad ironiskt att du kallar mig ett barn och sedan kör nej du är, nej du är!
Ännu en gång slänger du ur dig påståenden som du inte kan motivera, och för tusende gången i ordningen bemöter du inte ett enda av mina argument.
Hur du än vill förvränga detta är det så att vuxna människor kan se nyanser i saker och ting, något du uppenbarligen inte har förmågan att göra.
Precis som jag skrev flera gånger i föregående inlägg undviker du att svara på mina frågor därför att du helt enkelt inte kan!

Jag har visst bemött dina ”argument”, och det vet du. För du är väl läskunnig…?

Jag är inte intresserad av din debila metadebatt där du försöker skriva om verkligheten.

Faktum kvarstår: Att någonting är vanligt mäts i hur ofta och många gånger det inträffar, alldeles oavsett vad man jämför med.
Whataboutism är ett argumentationsfel, återkom när du lärt dig att låta bli sådana.
Citera
2024-01-20, 19:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Hur gamla är de inblandade? Hur stora (längd/vikt) är de?

Varför tar hon av sig sitt nattlinne?
Runt 20 år, tror att hon är 19 och han 21, men är högst osäker.
Någon sade att hon har medaljer från Judo i 70 kilosklassen.
Båda är nog rätt vältränade, med tanke på hur de höll på.
Citera
2024-01-20, 20:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Har MÄ haft målsägarbiträde och fått tips på vad hon ska berätta eller inte? Att utelämna saker är inte att ljuga så hon kommer undan med att "glömma" att hon trots sitt påstått utsatte läge satt på topp, men frågas det explicit om detta har förekommit så blir det såklart en lögn att neka.

FuckVikings avokado har uppenbarligen gjort ett uruselt jobb om inte det som tas upp här i tråden ordentligt utretts under huvudförhandlingen.

Varför bjöd du hem honom?
Hur var du klädd?
Varför tog du inte fram madrassen?
Varför gick du inte och låste in dig på toan?
Varför ringde du ingen under tiden detta pågick?
Hur tänkte du när du red FV?
Kan dessa blåmärken uppkommit på något annat sätt?
Osv.

Klart är att den avokado som företrädde FuckViking inte vill bete sig som ett sedanligt advokat-as i denna typ av rättegång, men det är ju precis vad FuckViking behöver för att de rimliga tvivel som uppenbarligen finns ska ge honom frihet.
Varför markerade du inte ditt nej kraftigare?
Höjde du rösten? Reste dig upp ur sängen och sa att nu får du sova på golvet.
Om hon åberopar rädsla, kan advokaten fråga om det nej hon gav på morgonen.
Citera
2024-01-20, 20:18
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Varför skulle hon vara stressad om de bara var kompisar???

Därför att hon visste att de var intresserade av henne mer än bara kompisar.
De är unga människor med mycket känslor och inte helt färdigutvecklade frontallober (den är klar först vid ca 25 hos de flesta).
De är inte logikstyrda robotar.
Har du aldrig varit ung och mellan relationer?
Citera
2024-01-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg

Sen har fupen bevisat att alla vi hade rätt som påpekade att nattlinnets sexuella signalvärde var av kontextuell natur. Hon själv var väl medveten om vilka signaler hon sände genom att ha det på sig. QED. Schack matt. Slut på diskussionen. Du hade fel och vi hade rätt. Du verkar tro att du kan "vinna" argument genom att mala på i evigheter och dränka alla som inte tänker som du i laviner av inlägg. Du har väl nära 300 inlägg snart i tråden, vilket är trådförstörande, medan alla andra enbart har en liten fraktion av det. Du är själva sinnebilden för kvantitet före kvalitet.

Vilken sida? (Ordet du hävdar hon använde var alltså "kompisdejt".) Eller sitter du och hittar på igen?

Finns fupen i tråden? har endast sett domen...
Citera
2024-01-20, 20:19
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det är naturligtvis svårt att veta med säkerhet.
När jag läste hela konversationen i FUP så tolkade jag det som att MÄ var stressad över att två killar var intresserade av henne men hon kände sig inte redo ännu för detta.
I synnerhet inte som hennes ex inte kände sig färdig. Han berättar i förhör att han blev överraskad av att hon gjorde slut och han kände ett behov att prata mer om detta med MÄ.
Utifrån egna erfarenheter tänker jag att det kan vara rätt jobbigt att ha tre killar i sin närhet som alla har förväntningar på en.
Utifrån detta bedömer jag hennes berättelse som trovärdig på den här punkten.

Om den här sortens pratiga tjejsnacks-retorik letat sig in i juridiken, så ska jag be att få utträdda ur samhällskroppen snarast möjligt, för då vill inte jag vara med.
Citera
2024-01-20, 20:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Därför att hon visste att de var intresserade av henne mer än bara kompisar.

I så fall ljög hon för polisen igen. Hon sa ingenting om det. Tackar.

Btw: om deg var få stressande, varför ens träffa honom en dag som hon är ledsen över sitt förra förhållande.

MÄ har uppenbarligen ett löst förhållande med sanningen...
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-01-20 kl. 20:25.
Citera
2024-01-20, 20:32
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om den här sortens pratiga tjejsnacks-retorik letat sig in i juridiken, så ska jag be att få utträdda ur samhällskroppen snarast möjligt, för då vill inte jag vara med.

Alltså, det är inte jag som är fixerad vid målsägandes kärleks- och vänskapsrelationer med tredje man .
Inte tingsrätten heller.
Det är ett antal skribenter i tråden som går på ”repeat one” i denna ointressanta fråga. (Och som tvångsmässigt måste kalla mig för nedsättande epitet.)
Men gör för Guds skull inget oöverlagt.

Själv är jag mer intresserad av att diskutera vad som händer härnäst i målet, och hur de dubbla överklagandena kommer att hanteras. Hade hoppats att någon som är insatt i processrätt kunde utveckla detta.

1) Vilken rättsverkan har V.s egenhändiga överklagande (som ej är undertecknat), när advokaten skickade ett nytt överklagande dagen därpå? Vilket gäller?

2) Är advokaten fortfarande behörig att företräda honom när han meddelat att han saknar förtroende? Eller saknar han i praktiken ombud just nu? Advokaten är inte utbytt enligt dagboksbladet.

3) V har inte åberopat någon bevisning i sitt eget överklagande utan verkar hävda något slags rättegångsfel (advokaten har inte företrätt honom enligt god advokatsed.) Kan det innebära att hovrätten istället återförvisar målet till tingsrätten (förutsatt att hans överklagande har rättsverkan)?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-20 kl. 20:39.
Citera
2024-01-20, 20:39
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
I så fall ljög hon för polisen igen. Hon sa ingenting om det. Tackar.

Btw: om deg var få stressande, varför ens träffa honom en dag som hon är ledsen över sitt förra förhållande.

MÄ har uppenbarligen ett löst förhållande med sanningen...

Alltså, uppgifterna om de olika männens intresse för MÄ kommer från förhören med MÄ. Så hon har absolut berättat det för polisen.
Du bör läsa förhören med MÄ igen om du inte tror mig.

Gällande trovärdigheten hos MÄ kring hennes relationer så har du din uppfattning och jag har min.
Jag är inte MÄs psykolog och det tror jag inte du är heller (för då hade du inte fått lov att diskutera din klient här.)
Jag lämnar denna diskussion nu.

Vill hellre diskutera nästa steg i processen.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-20 kl. 20:42.
Citera
2024-01-20, 20:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Alltså, uppgifterna om de olika männens intresse för MÄ kommer från förhören med MÄ. Så hon har absolut berättat det för polisen.
Du bör läsa förhören med MÄ igen om du inte tror mig.

Gällande trovärdigheten hos MÄ kring hennes relationer så har du din uppfattning och jag har min.
Jag är inte MÄs psykolog och det tror jag inte du är heller (för då hade du inte fått lov att diskutera din klient här.)
Jag lämnar denna diskussion nu.

Vill hellre diskutera nästa steg i processen.

Vad sägs om att svarar på mitt inlägg huruvida hon hann byta om eller inte, innan du lämnar? Det är väl inte så att du undviker det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in