2024-01-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Om du har FUP kan du väll länka ut den?

Han kommer inte lägga upp FUP eftersom den visar att domen är helt uppåt väggarna och han gått snett i sitt ställningstagande för den överkåta judotjejen. När Viking är på ingång benämns han som "FUCKBOY" i chatt mellan MÄ och Zuzanna. Kan sätta en miljon på att Vikingen blir frikänd i HR.
Citera
2024-01-18, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Han kommer inte lägga upp FUP eftersom den visar att domen är helt uppåt väggarna och han gått snett i sitt ställningstagande för den överkåta judotjejen. När Viking är på ingång benämns han som "FUCKBOY" i chatt mellan MÄ och Zuzanna. Kan sätta en miljon på att Vikingen blir frikänd i HR.

Jamen lägg upp den du då, jag vill ju läsa själv och inte lita på hörsägnen
Citera
2024-01-18, 16:45
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Om du har FUP kan du väll länka ut den?

Har ingen lust att länka den publikt därför att vissa skribenter är så förbannat otrevliga i denna tråd och tar genast till personangrepp och invektiv när man tycker annorlunda.
Det är totalt respektlöst och ren sandlådenivå.
Har sällan varit med om ett så hätskt tonläge.
Citera
2024-01-18, 16:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Varför är du så förbannat otrevlig hela tiden?

Det är du som är otrevlig! Du bär dig åt som ett barn och klarar du inte av att bli ifrågasatt. Patetiskt faktiskt.

Citat:
Det du skriver ovan är ju till stor del omtvistat i det aktuella fallet och parterna lämnar motstridiga berättelser på dessa punkter.

Nej, det gör dom inte, de är samstämmiga i det mesta i dessa delar.
Varför håller du på och hittar på sådana lögner hela tiden?

Citat:
Det framgår tydligt av både FUP och dom.
Dina påståenden ovan är alltså objektivt sett inte bevisade.

Du får tycka vad du vill om vad som är "objektivt bevisat" och inte, jag utgår ifrån det som framkommer i domen, det är vad domstolen har utgått ifrån.

Men en sak är helt säkert, det är inte på något vis "objektivt bevisat" att det förekommit någon våldtäkt.
Citera
2024-01-18, 16:52
Avslutad
Citat:
Har ingen lust att länka den publikt därför att vissa skribenter är så förbannat otrevliga i denna tråd och tar genast till personangrepp och invektiv när man tycker annorlunda.

well, välkommen till Flashback. Personangreppens mecka och det lokala vattenhålet för alla idioter som äger ett tangentbord av något slag. Länka den till mig i PM då, för som det är nu framstår du ju bara som ett troll som inte ens har läst FUP'en.
Citera
2024-01-18, 16:54
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Vid närmare reflektion framstår detta fall närmast som ett fall av tjatsex, vilket är omdiskuterat men kan aldrig bli våldtäkt. Jag tror att hon var egentligen inte kåt, men pallade inte med tjatet och sedan när hon inser vad hon har gjort blir ångesten för stor och hon kan inte hantera den. Kanske ett fall av "post-nut-clarity" som slagit hårt.

Ja, det förefaller vara så i detta fallet.
Citera
2024-01-18, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är du som är otrevlig! Du bär dig åt som ett barn och klarar du inte av att bli ifrågasatt. Patetiskt faktiskt.

Nej, det gör dom inte, de är samstämmiga i det mesta i dessa delar.
Varför håller du på och hittar på sådana lögner hela tiden?

Du får tycka vad du vill om vad som är "objektivt bevisat" och inte, jag utgår ifrån det som framkommer i domen, det är vad domstolen har utgått ifrån.

Men en sak är helt säkert, det är inte på något vis "objektivt bevisat" att det förekommit någon våldtäkt.

Jag håller helt med dig. Jag tycker inte heller att det är "objektivt bevisat". Vilket inte heller är något krav utan det ska vara ställt bortom rimligt tvivel. Sexualbrott som art är ju otroligt svårbevisade. Att bevisa att ett samlag har ägt rum är alla rörande överens om. Tycker fortfarande att det är mer "tjatsex" än våldtäkt. Jag menar, när hon vänder sig om och "spelar med" blir det ju som ett "okej då". Så jag förstår att man med en promille i kroppen tänkte att "score, det funkade på den här bruden också" och sedan körde hela programmet.
Citera
2024-01-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs nedan beskrivningar från FUP.
Tycker du det låter som en kvinna som är intresserad av en man? Jag tycker inte det.
Hon ångrar att hon bjudit honom hem at sova hos sig. Det finns bevis för denna konversation.

Varför kallar MÄ honom för FUCKBOY?
Citera
2024-01-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Varför kallar MÄ honom för FUCKBOY?
Det stärker inte hennes försvar vad gäller inbjudan att sova över hos henne. Visste hon att han är en fuckboy så har hon sig själv att skylla. Hon förväntade sig säkert kuk och det var därför hon bjöd in denne fuckboy. Sen ångrade hon sig. Frågan är varför. Ville hon åt pengar? Kolla hennes ekonomi! Ville hon tillbaka till exet men han skulle inte acceptera att hon knullat en av hans polare så hon var tvungen att skrika våldtäkt?
Citera
2024-01-18, 17:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag håller helt med dig. Jag tycker inte heller att det är "objektivt bevisat". Vilket inte heller är något krav utan det ska vara ställt bortom rimligt tvivel. Sexualbrott som art är ju otroligt svårbevisade. Att bevisa att ett samlag har ägt rum är alla rörande överens om. Tycker fortfarande att det är mer "tjatsex" än våldtäkt. Jag menar, när hon vänder sig om och "spelar med" blir det ju som ett "okej då". Så jag förstår att man med en promille i kroppen tänkte att "score, det funkade på den här bruden också" och sedan körde hela programmet.

Ja, det är precis så jag får intrycket att det är i detta fallet.

Visst är det synd om tjejen ifall hon egentligen inte ville ha sex. Men det är inte killens fel att hon ger vika för alla önskemål han har. Han ville sova över. Hon ville inte det men han fick ändå. Hon ville han skulle sova på golvet men sa inte ens det utan frågade, och då sa han att han inte ville och då slapp han. Hon ville inte han skulle sova i sängen, men det ville han och då fick han. Hon ville inte ha sex men det vill han och då fick han. Hon har inte vid något tillfälle under dessa två timmar försökt avbryta det hela.

Det finns ett tydligt mönster här. Hon vill inte, han vill, hon accepterar hans vilja.

Howlongisnow will inte lägga upp FUPen, för då avslöjas väl bara ännu fler av hens lögner och förvridningar. Observera dock att domstolen som dömt har INTE läst FUP.
Citera
2024-01-18, 17:12
Medlem
Citat:
Strypgreppet, de hårda tagen runt höfterna (nog för att ge henne blåmärken) tyder ju på att han är något av en sadist.
Det finns väldigt många sadister i så fall. Kolla in vad som sägs i länken:

https://www.svtplay.se/video/KVk3aRX/uppdrag-granskning-hart-sex/1-strypgrepp-ar-typ-normen

Uppdrag granskning: Hårt sex
1. "Strypgrepp är typ normen" • 24 min
Citera
2024-01-18, 17:21
Medlem
Citat:

Men skärp dig nu…
Det är inte för att du tycker annorlunda som någon är ”otrevlig” mot dig, det är för att du är ohederlig och inte vidare trevlig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in