2024-01-28, 12:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
För kanske hundrade gången: Det är inte visat samtycke, men det är (tillsammans med deras konversationer och skickandet av urringade bilder) klara indikationer på intresse från hennes sida. Och faktumet att hon förnekar detta intresse säger ganska mycket om tillförlitligheten till hennes övriga historia.

Ingen kvinna skickar urringade bilder till en kurskamrat om hon inte är intresserad av honom. Tänk att det ska vara så svårt att få in i skallen för somliga.
Citera
2024-01-28, 12:27
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hade jag varit en "kapten klänning"-typ så hade jag snarare velat ha Vi*king friad och även skrivit ut det under anonymiteten. Så. Det är väl snarare de som vill se Vi*king fri som har skev sexualitet. Som anser att en kvinnas nej är bara att köra över, om hon har ett blått långt nattlinne på sig. Eller som tror att alla kvinnor som anmäler våldtäkt, gör det falskt.

Är man anonym kan man ju uttrycka vad man innerst tänker. Och jag och HowLongIsNow har i en jädra massa inlägg visat tydligt vart vi står i frågan. Innerst inne.

Så du kanske borde vara mer oroad över deras sexualitet, som anser att Vi*king är oskyldig och målsägande skyldig. Och som ser hennes långa blåa nattlinne som en invit till sex.

Seså. Börja tänk över detta nu.

Du förefaller en smula fixerad och uppvisar även tecken på identitets-diffusion med de påtagliga försvarsmekanismer som följer av patologin, detta indikeras tydligt av påfallande diskrepans mellan interna och externa objekt. Vad du skulle eller inte skulle göra är avhängigt av vilket identitet-fragment som är aktivit, geografisk plats är irrelevant - däremot kan förhöjd stressnivå påverka ditt beteende.

Även i andra stycket påvisar du tydliga indikationer på identitets-störning då externa objekt approprieras samt projiceras för att introjektet ska regulera lågt själv-värde. Vidare kan du förklara vilka kriterier du har använt för att beräkna sannolikheten för att du och det projicerade introjektet hypotetiskt skulle utföra en specifik handling.

I tredje stycket försöker du febrilt externalisera den skam och skuld du upplever trots att du bara skriver på ett anonymt forum, att avslöjas för vad man är kan vara obehagligt men även nödvändigt för att kunna utvecklas till en mer hel och fungerande individ.

Om det på något vis har undgått dig så sublimeras ditt kvinnoförakt via mekanism av reaktionsbildning till en manifestation av motsatsen. Tydliga indikationer ges genom den kompensatoriska idealiseringen av objektet, en kompensation som söker höja sig över objektet då objektet framkallar kastreringsångest.

Din mamma gjorde ett riktigt ordentlig jobb med dig! 😋
Citera
2024-01-28, 12:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ingen kvinna skickar urringade bilder till en kurskamrat om hon inte är intresserad av honom. Tänk att det ska vara så svårt att få in i skallen för somliga.

Och att hon förnekar kännedom om bilden är signalröd flagga. Vem gör så?
Citera
2024-01-28, 12:36
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.

Har du någon egen tanke om några frågeställningar i det här målet, eller är du bara här för att recensera och diagnosticera andra anonyma skribenter?

Psykodynamiken, såväl den intra- samt inter-personnella, i händelseförlopp som detta finns väl dokumenterad och formaliserad. Nedan kan du se precis vad som har ägt rum under den ödesdigra natten. Det är ytterst viktigt att förstå att det är dynamik och patologisk kompabilitet som får den här formen av exposition att uppstå.
Thesis. This is a game played between a man and a woman which might more politely be called, in the milder forms at least, ‘Kiss Off’ or ‘Indignation’. It may be played with varying degrees of intensity.

1. First-Degree ‘Rapo’, or ‘Kiss Off’, is popular at social gatherings and consists essentially of mild flirtation. White signals that she is available and gets her pleasure from the man’s pursuit. As soon as he has committed himself, the game is over. If she is polite, she may say quite frankly ‘I appreciate your compliments and thank you very much’, and move on to the next conquest. If she is less generous, she may simply leave him. A skillful player can make this game last for a long time at a large social gathering by moving around frequently, so that the man has to carry out complicated maneuvers in order to follow her without being too obvious.

2. In Second-Degree ‘Rapo’, or ‘Indignation’, White gets only secondary satisfaction from Black’s advances. Her primary gratification codes from rejecting him, so that this game is also colloquially known as ‘Buzz Off, Buster’. She leads Black into a much more serious commitment than the mild flirtation of First-Degree ‘Rapo’ and enjoys watching his discomfiture when she repulses him. Black, of course, is not as helpless as he seems, and may have gone to considerable trouble to get himself involved. Usually he is playing some variation of ‘Kick Me’.

3. Third-Degree ‘Rapo’ is a vicious game which ends in murder, suicide or the courtroom. Here White leads Black into compromising physical contact and then claims that he has made a criminal assault or has done her irreparable damage. In its most cynical form White may actually allow him to complete the sexual act so that she gets that enjoyment before confronting him. The confrontation may be immediate, as in the illegitimate cry of rape, or it may be long delayed, as in suicide or homicide following a prolonged love affair. If she chooses to play it as a criminal assault, she may have no difficulty in finding mercenary or morbidly interested allies, such as the press, the police, counselors and relatives. Sometimes, however, these outsiders may cynically turn on her, so that she loses the initiative and becomes a tool in their games.

In some cases outsiders perform a different function. They force the game on an unwilling White because they want to play ‘Let’s You and Him Fight‘. They put her in such a position that in order to save her face or her reputation she has to cry rape. This is particularly apt to happen with girls under the legal age of consent; they may be quite willing to continue a liaison, but because it is discovered or made an issue of, they feel constrained to turn the romance into a game of Third-Degree ‘Rapo’.

Nu kan du ju själv se vilka utfall dynamiken kan få. Jag förklarar gärna vidare om något är oklart för dig!
Citera
2024-01-28, 12:40
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Eftersom vissa i tråden har svårt att förstå vad samtycke till sex är och tror att en kvinna samtycker till sex genom att vara klädd i blått långt nattlinne och låta en kursare som missat bussen hem sova över. Så ville jag visa hur riktigt samtycke till sex ser ut. Så att inte vissa av skribenterna i tråden (eller unga människor som läser tråden) hamnar i våldtäktsanklagelser av någon random kvinna som bar långt blått nattlinne och dessa skribenter (eller unga människor som läser tråden) därmed trodde att det var "fritt fram". Sexualundervisningen i skolan har mer att hämta, om man tror att långa blåa nattlinnen är sexuell invit...

Mitt inlägg var även en näsknäpp över hur dumt jag anser att det är att tro att övernattning och nattlinnen är inviter till sex... Urbota dumt.

Målsägande skulle sova. Klart hon bär nattlinnet hon brukar bära. Och hon var sjysst och erbjöd sovplats till en kursare som missat bussen hem. Inget av detta är invit till sex.

The following analysis refers to Third-Degree ‘Rapo’ because there the
elements of the game are more dramatically illustrated.
Aim: Malicious revenge.
Roles: Seductress, Wolf.
Dynamics (Third Degree): Penis envy, oral violence. ‘Kiss Off’ is
phallic, while ‘Indignation’ has strong anal elements.
Examples: (1) I’ll tell on you, you dirty little boy. (2) Wronged woman.
Social Paradigm: Adult-Adult.
Adult (male): ‘I’m sorry if I went further than you intended me to.’
Adult (female): ‘You have violated me and must pay the full penalty.’
Psychological Paradigm: Child-Child.
Child (male): ‘See how irresistible I am.’
Child (female): ‘Now I’ve got you, you son of a bitch.’
Moves: (1) Female: seduction; Male: counter-seduction. (2) Female:
surrender; Male: victory. (3) Female: confrontation; Male: collapse.
Advantages: (1) Internal Psychological – expression of hatred and
projection of guilt. (2) External Psychological – avoidance of emotional
sexual intimacy. (3) Internal Social – ‘Now I’ve Got You, You Son of a
Bitch’. (4) External Social – ‘Ain’t It Awful’, ‘Courtroom’, ‘Let’s You and
Him Fight’. (5) Biological – sexual and belligerent exchanges. (6) Existential
– I am blameless.

Det är fullkomligt överflödigt att du producerar åsikter eller attityder gällande något som har vetenskapliga förklaringar.
Citera
2024-01-28, 12:45
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
1. Vad jag menar är att om tex. Kim ljuger om att Nini har våldtagit Kim och det går så långt som till fällande dom. Så måste kim fortsätta ljuga om att Nini våldtagit Kim. Resten av sitt liv. Och Kim kommer av vissa ses som någon skör "tycka synd om"-porslinsdocka och andra kommer ifrågasätta Kim (se bara hur det ser ut här i tråden). Det blir helt enkelt ett jobbigt och onormalt liv för Kim. Och det kanske skulle vara ok för Kim om Kim fick 10 miljoner på kontot för det. Men inte för pluttsumman 300 000.... Det är det inte värt. Därav är pengar absolut inte ett troligt motiv till att ljuga om våldtäkt, inte för den pluttsumman. Därav kan vi direkt utesluta att målsägande är ute efter att få pengar, då det rör sig om så pass lite pengar, för det enorma elände det blir.

2. Jaså, har du ens källa på det påståendet? Dvs.: att många otrogna kvinnor bevisligen har anklagat någon falskt för våldtäkt? Låter mer som hörsägen om du frågar mig. Och vad rör det ens fallet? Målsägande var inte otrogen mot någon. Och det var på sina vänners inrådan hon kontaktade sitt ex och berättade om våldtäkten. Då var hon redan på väg till polisen för att polisanmäla den, vilket också var på vännernas inrådan. I övrigt används våldtäkter i krig, varför? Jo: för att man vet att man därmed förstör familjen. Så, nej: en våldtäkt förstör snarare förhållanden än kittar ihop dem. Så vi kan även utesluta att målsägande har anmält Vi*king för våldtäkt i syfte att få tillbaka exet. Det är alldeles för långsökt och inte alls förankrat i verkligheten.

3. Du fattade väl ändå vad jag menar? Målsägande kommer (vare sig våldtäkten är sann eller falsk) bli ifrågasatt personligen, inte bara på internet. Det är ingen rolig situation att vara i. Så varför tror du att målsäganden frivilligt skulle vilja försätta sig i den situationen (utan att ha blivit våldtagen)? Våldtagna brukar dra sig för att anmäla pga. stigmatiseringen det kommer innebära för den våldtagna bland vissa inskränkta personer. Dvs.: det finns ingen anledning för målsägande att falskt tillvita Vi*king för våldtäkt.

Och ja. Det finns en och annan person som blivit dömd för falsk tillvitelse kring våldtäkt.
2015 dömdes en 15-årig flicka för falsk tillvitelse (rörande våldtäkt), hennes väninna informerade om att samlaget varit frivilligt mellan flickan och två killar. Dvs.: hon dömdes enligt "Hörsägen". Men även en chattkonversation stärkte bilden.
2016 dömdes en 20-årig kvinna för falsk tillvitelse (rörande våldtäkt). Hon hade även ljugit om att mannen tagit hennes bankomatkort, vilket det fanns filmbevis kring inte stämde.
Fick lätt fram dessa två fall genom enkel googling.

Men varför i hela friden tror du att just målsägande är en falsk tillvitare? Jag ser inget i vare FUP eller dom som talar för det. Men jag ser saker i framförallt FUP som absolut talar för att Vi*king är lurig och förmodligen inte för första gången varit gränslös mot en kvinna.

1. Okej, så jag ska alltså ta dig på orden att summan måste vara minst 10M SEK för att det ska vara värt en falsk anmälan om våldtäkt? Trots att vi har fall i Sverige där kvinnor systematiskt anmält män för våldtäkt p.g.a. ekonomiska incitament. Som nämnt: Lambertz-kvinnan.

2. Här är några efter en snabb googling: https://toofab.com/2023/08/28/renee-...fter-cheating/

https://m.startribune.com/rape-claim...lege/12613126/

Här är en studie på ämnet: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5775371/

Citat:
Kanin posited that complainants file a false allegation out of revenge, to produce an alibi or to get sympathy. A new list of motives is proposed in which gain is the predominant factor. In the proposed list, complainants file a false allegation out of material gain, emotional gain, or a disturbed mental state. The list can be subdivided into eight different categories: material gain, alibi, revenge, sympathy, attention, a disturbed mental state, relabeling, or regret.

Citat:
Most false allegations were used to cover up other behavior such as adultery or skipping school.

Det är ju helt uppenbart att du inte har en aning om vad du pratar om. Så varför fortsätter du ens svamla?

Nu hade ju BO väldigt nyligen gjort slut med sin kille, och numera är de ihop igen. Då är det givetvis ohederligt att både rida och suga en annan kuk i flera timmar. Det tror jag t.o.m. du begriper?

3. Nej, det gör jag inte. Sen när blir kvinnor ifrågasatta för något i Sverige? Vi lever i ett matriarkat där en kvinnas ord är mer värt än en mans. Vilket denna dom med all tydlighet visar.

Det är helt uppenbart att de haft helt frivilligt sex. Sen när skulle en kvinna som blivit våldtagen rida och suga av sin GM i flera timmar? Helt utan några tecken på fysiskt motstånd? Det finns inte på världskartan.

Tycker du inte själv att det är oerhört obehagligt att en man kan bli fängslad, få sitt liv förstört för all framtid och få betala kraftiga skadestånd enbart p.g.a. en kvinnas ord? Tänk om det vore din pappa, bror eller son som blir utsatt - hur hade du upplevt det?
Citera
2024-01-28, 12:54
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och att hon förnekar kännedom om bilden är signalröd flagga. Vem gör så?

Den som existentiellt är skuld och skamfri, alltså barn under 5 års ålder. Med andra ord kan man fundera på vilken eller vilka störningar kvinnan lider av. Det är förövrigt borderline eller subkliniska personlighets-svårigheter motsvarande patologin i fråga hon lider av. Det nattliga äventyret är utfallet av konflikten med pojkvännen och syftar till att straffa honom såväl som henne själv, typiskt självskade-beteende gällande patologin i fråga. Som tydligt påvisas i snapchat-konversationen har kvinnan ett behov av att vara andra till lags och visar hög benägenhet till suggestibilitet - påverkas lätt av andra.
Citera
2024-01-28, 13:31
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nu hade ju BO väldigt nyligen gjort slut med sin kille, och numera är de ihop igen. Då är det givetvis ohederligt att både rida och suga en annan kuk i flera timmar. Det tror jag t.o.m. du begriper?
Om så var fallet, varför höll inte BO bara klaffen? Utan snacken med vänner före och efter så hade ingen vetat om något. GM:s första kontakt med BO efteråt var ett erbjudande/önskan/begäran om tystnad.
Citera
2024-01-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatlingGunnar
Den som existentiellt är skuld och skamfri, alltså barn under 5 års ålder. Med andra ord kan man fundera på vilken eller vilka störningar kvinnan lider av. Det är förövrigt borderline eller subkliniska personlighets-svårigheter motsvarande patologin i fråga hon lider av. Det nattliga äventyret är utfallet av konflikten med pojkvännen och syftar till att straffa honom såväl som henne själv, typiskt självskade-beteende gällande patologin i fråga. Som tydligt påvisas i snapchat-konversationen har kvinnan ett behov av att vara andra till lags och visar hög benägenhet till suggestibilitet - påverkas lätt av andra.

Precis som du skriver lider förmodligen BO av borderline som vill hjälpa en klasskompis i nöd med sängplats på golvet. Detta är ett utbrett fenomen bland dagens studenter har jag förstått, vilket är tragiskt.

Du verkar vara grym på att ställa diagnoser på distans. Vad tror du Viking eventuellt kan lida av för diagnos/störningar i detta fall? Du verkar ju ha stenkoll på BOs eventuella diagnoser/störningar
Senast redigerad av Neverever31 2024-01-28 kl. 13:58.
Citera
2024-01-28, 14:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Om så var fallet, varför höll inte BO bara klaffen? Utan snacken med vänner före och efter så hade ingen vetat om något. GM:s första kontakt med BO efteråt var ett erbjudande/önskan/begäran om tystnad.

Om du har problem med den logiken borde du ha betydligt större problem med att MÄ skulle skicka urringade bilder till en "fuckboy" som "varit på tjejer" och som hon har noll intresse för, och därefter frivilligt bjuda in denne att sova över mitt i natten efter en fest, fastän hon tycker det vore "skumt" om han tackade ja och absolut inte vill att han sover över, välkomna honom i nattlinne fastän hon själv otryckt att det är olämpligt och direkt gå med på dela säng med honom. Låter det som något hämtat ur verkligheten? Är det inte ungefär 458,6 ggr mer troligt att MÄ helt enkelt hade intresse för V?

Och notera att det här är MÄ:s egen beskrivning, förutom bilden som hon mot all rim och reson förnekar kännedom om.
Citera
2024-01-28, 14:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
vill hjälpa en klasskompis i nöd med sängplats på golvet.

Det var mig en generös beskrivning av en situtation där MÄ skickat urringade bilder till en "fuckboy" som "varit på tjejer" och som hon har noll intresse för, och därefter frivilligt bjudit in denne att sova över mitt i natten efter en fest, fastän hon tyckte det vore "skumt" om han tackade ja och absolut inte ville att han sov över, välkomnade honom i nattlinne fastän hon själv otryckt att det var olämpligt och direkt gick med på dela säng med honom.

Och notera att det här är MÄ:s egen beskrivning, förutom bilden som hon mot all rim och reson förnekar kännedom om.
Citera
2024-01-28, 14:36
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Precis som du skriver lider förmodligen BO av borderline som vill hjälpa en klasskompis i nöd med sängplats på golvet. Detta är ett utbrett fenomen bland dagens studenter har jag förstått, vilket är tragiskt.

Du verkar vara grym på att ställa diagnoser på distans. Vad tror du Viking eventuellt kan lida av för diagnos/störningar i detta fall? Du verkar ju ha stenkoll på BOs eventuella diagnoser/störningar

En provokation är alltid en inbjudan, som sådan kan den accepteras eller nekas. Expressiva känslo-diskussioner passar bättre när konst diskuteras. Då jag känner mig extra generös i dag har jag beslutat mig för att vara tillmötesgående. Naturligtvis har viking en självsäker / narcissistisk personlighetsstil, detta var underförstått i patologisk kompabilitet - ibland får man vara extra hjälpsam när läsförståelsen inte är på topp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in