2024-01-12, 16:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det fallet som åsyftas gäller en kvinna som stoppade upp ett finger analt på sin sovande pojkvän. Hon är med all rätta dömd för våldtäkten:

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...a-sin-pojkvan/

Straffet skärptes även av Hovrätten.

Finns kanske även något annat fall där en kvinna våldtagit en man med dildo och blivit dömd. Inget jag har hört talas om iaf. Men inte osannolikt.

Nu var det ju jag som drog upp fallet.

Citat:
Varför gör du dina egna tolkningar? Den dömde trodde att hon tyckte det var besvärligt att ta fram madrass. Målsägande säger att han ville sova i sängen. Ingen av dem säger att hon "ville mysa lite". Så, lägg ner din egen tolkning.

Ville hon inte ha honom i sängen hade hon tagit fram madrassen, så jävla enkelt är det ju.
Mina egna tolkningar? Vad händer i små sängar? Vad händer när någon kommer hem till någon mitt på natten? Jag skall inte varje gång behöva förklara att ni aspies är unikum här som inte vet hur sex faktiskt går till.

Citat:
Nope. Det är endast cirka 5% av alla våldtäktsanmälningar som går till fällande dom. Så du har helt fel i dina "99%".

99% av dom som döms av samtyckeslagen är män. Du kan sluta ljuga och förvilla nu.

Citat:
Nope. Hon har inte gjort något samtycke alls. Hon har rentav visat och sagt att hon misstycker. Med din inställning till vad samtycke till sex är, så du får nog börja rannsaka dig själv lite och inse att du haft en jävla tur som inte åkt dit för våldtäkt, med den syn du har på samtycke (när inget samtycke finns).

Hon har givit 100 samtycken under kvällen och det är hon som tar dit honom och inte tvärtom. Suga kuk och rida är mer än samtycke du förstår det va? Att suga kuk och rida någon utan samtycke de facto är våldtäkt? Du ljuger ju bara för dig själv.

Som vi alla vet så är det inte män som jag som döms för våldtäkt utan kapten klänningar typer som ni i tråden. Jag kan väl säga igen att min ångest för att dömas för våldtäkt är 0%. Jag är som sagt ingen naiv ung pojke så jag skulle inte sitta där och tro att polis och åklagare är mina vänner när vi har sinnessjuka rättsvidriga lagar som samtyckeslagen. Jag kan mycket enkelt få henne till att vara aggressorn i varje situation för jag vet ju exakt hur lagen nu tillämpas. Lagen är komplett tandlös mot sådana som mig så det är därför vi har dessa diskussioner för det som offras på nazifeministiska altaret är unga män. Din nazifeministiska våta dröm att alla män sitter och darrar kan du bara släppa direkt.

Citat:

Du läser mina inlägg som fan läser bibeln...

Vad jag skrev är att vi inte kan vara säkra på hennes tidsuppfattning. Det kan säkert kännas som "flera timmar" när man blir våldtagen. Även fast det bara går några minuter.

Så ljuger hon om tiden eller inte? Är det 30 minuter eller +2 timmar? Din fultolkning här är extrem tom för dig.
Citera
2024-01-12, 16:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vadå, ja precis? Den tilltalade nekar ju några strypgrepp och menar att hela samlaget var frivilligt och föregicks av frivilligt hångel.

Att målsäganden deltog så länge i sexet efter det som hon menade var en ofrivillig inledning talar starkt för att också inledningen var frivilligt liksom då resten av samlaget. Det är en rimlig bevisvärdering och inga juridiska principer säger att sådana faktorer som att målsägandens beteende är typiskt för ett frivilligt samlag skulle vara egala vid bevisvärdering.

Sedan är ju kritiker inklusive mig främst kritiska allmänt mot domstolarnas sätt att resonera och omdefiniera verkligheten till hemmasnickrad juridisk verklighet och speciellt att omdefiniera bortom rimligt tvivel till tvivel vi anser rimligt att ha om man skall kunna fälla då man önskar det medan man fortfarande låtsas att det är riktigt bortom rimligt tvivel man tar ställning till. Men det önskar du inte diskutera så du skall slippa.

Jag ser inte situationen på samma sätt.
Eftersom svensk domstolsprocess bygger på fri bevisprövning, omedelbarhetsprincipen och muntlighetsprincipen så handlar egentligen rättegången om att värdera olika berättelser mot varandra.

Berättelser tillmäts olika värde beroende på faktorer som jag inte kan redogöra för i detalj. HD har genom prejudikat gett vägledning för hur berättelser ska värderas i sexualbrottsmål. Det står tydligt i domen att tingsrätten har följt dessa prejudikat och kommit fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att gärningsbeskrivningen faktiskt har ägt rum.
Tingsrättens bevisvärdering i detta mål

Målsäganden har på ett trovärdigt sätt berättat om händelseförloppet. Hennes berättelse är återhållsam men sammanhängande och relativt detaljrik, utan svårförklarliga inslag och konstansbrister. Hon har på frågor genomgående kunnat lämna rimliga förklaringar. Målsägandens berättelse uppfyller de av Högsta domstolen högt ställda kraven på vad som kännetecknar en alltigenom trovärdig berättelse (se t.ex. NJA 2009 s. 447 I och II samt NJA 2017 s. 316 I och II.)
Föreslår att du läser dessa domar och funderar på om tingsrätten har följt HDs vägledning.

https://lagen.nu/dom/nja/2009s447
https://lagen.nu/dom/nja/2017s316

Om tingsrätten inte dömt i enlighet med prejudikaten så är ju det i så fall en anledning att överklaga.
Citera
2024-01-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det där säger väl inget om huruvida hon hade på sig det tidigare? Jag tolkar det som att nattlinnet var på redan innan, men går inte att veta säkert.

Det kanske stod i FUPen. Jag har inte läst den.

Det var ju sent så det är väl iofs fullt möjligt hon öppnade dörren i nattlinne.
Citera
2024-01-12, 16:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det kanske stod i FUPen. Jag har inte läst den.

Det var ju sent så det är väl iofs fullt möjligt hon öppnade dörren i nattlinne.

Så då kanske du är en av dem som "hittar på" saker? Värt att tänkas på.
Citera
2024-01-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nu var det ju jag som drog upp fallet.

Ville hon inte ha honom i sängen hade hon tagit fram madrassen, så jävla enkelt är det ju.
Mina egna tolkningar? Vad händer i små sängar? Vad händer när någon kommer hem till någon mitt på natten? Jag skall inte varje gång behöva förklara att ni aspies är unikum här som inte vet hur sex faktiskt går till.

99% av dom som döms av samtyckeslagen är män. Du kan sluta ljuga och förvilla nu.

Hon har givit 100 samtycken under kvällen och det är hon som tar dit honom och inte tvärtom. Suga kuk och rida är mer än samtycke du förstår det va? Att suga kuk och rida någon utan samtycke de facto är våldtäkt? Du ljuger ju bara för dig själv.

Som vi alla vet så är det inte män som jag som döms för våldtäkt utan kapten klänningar typer som ni i tråden. Jag kan väl säga igen att min ångest för att dömas för våldtäkt är 0%. Jag är som sagt ingen naiv ung pojke så jag skulle inte sitta där och tro att polis och åklagare är mina vänner när vi har sinnessjuka rättsvidriga lagar som samtyckeslagen. Jag kan mycket enkelt få henne till att vara aggressorn i varje situation för jag vet ju exakt hur lagen nu tillämpas. Lagen är komplett tandlös mot sådana som mig så det är därför vi har dessa diskussioner för det som offras på nazifeministiska altaret är unga män. Din nazifeministiska våta dröm att alla män sitter och darrar kan du bara släppa direkt.

Så ljuger hon om tiden eller inte? Är det 30 minuter eller +2 timmar? Din fultolkning här är extrem tom för dig.

Du gör alltså egna tolkningar. Både att hon ville mysa och att sängen var liten. Det kan likaväl varit en dubbelsäng. Och ingen av de två sa att hon ville mysa. Ge dig.

Ja, det är inte så konstigt att 99% av de som döms för oaktsam våldtäkt är män, eftersom de allra flesta som våldtar är män. Det är helt enkelt ovanligare att kvinnor våldtar.

Nej, det har hon inte gjort. Enligt sin egen version har hon sagt "nej", puttat bort Vi*king, hållit ihop sina ben och vänt sig om. Finns inget samtycke alls i det, utan snarare tvärtom. Och att låta någon sova över i ens säng med kläderna på är inte heller samtycke till sex, tror du det så kommer du själv snart skaka galler.

Jag vill att de män och kvinnor och ungdomar som våldtar andra blir frihetsberövade för det. För deras offers skull och för att de inte ska kunna begå våldtäkter mot andra. Svårare än så är det inte. Men givetvis vill jag inte att oskyldiga ska sitta i fängelse. Det behövs bevis. Och det finns det i detta fallet.

Som sagt: du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Vid trauma kan det kännas som att traumat fortgår längre än det i själva verket gör. Detta är inte synonymt med "en lögn". Nu får du börja fatta vad jag skriver och sluta verka dum.
Citera
2024-01-12, 16:36
Medlem
sanchoos avatar
Tjejen sade alltså "Sluta!"
Detta bekräftade killen.

Är det konstigt att han blev dömd?
Citera
2024-01-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det där säger väl inget om huruvida hon hade på sig det tidigare? Jag tolkar det som att nattlinnet var på redan innan, men går inte att veta säkert.

Vet du ens vad "nattlinne" är? Det är ett tråkigt intetsägande plagg som ser ut som en slags blandning av tröja och klänning. Finns liksom inget erotiskt i det klädesplagget. Och det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. Det är som en kvinnlig motsvarighet till det osexiga klädesplagget pyjamas. Att hon bar nattlinne är verkligen raka motsatsen till samtycke. Hon visar ju tydligt "här ska det sovas med kläder på".

https://www.ellos.se/ellos-collectio...20group%20%231
Citera
2024-01-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej inte min tolkning, hon väljer medvetet under tiden hon väntar att inte plocka fram någon madrass eller filt och sen frågar hon honom om var han vill sova. Klassik kvinnogrej. Hon vill inte känna sig för enkel.

Alla samlag som är på +2 timmar är våldtäkt under samtyckeslagen. Alla kvinnor är våldtäktsmän och alla män är våldtäktsmän. Det hela handlar bara om att någon ändrar sig dagen efter för resten är komplett godtyckligt nonsens eftersom i detta fallet när hon gör sexuella handlaringar mot honom som kräver samtycke så ifrågasätter man aldrig ens henne. All kuksugnig utan samtycke är våldtäkt. All ridning utan samtycke är våldtäkt. Eller hur?

Enda gången ett nej sägs är dagen efter enligt båda och då lyssnar Viking direkt. Så det enda vi vet är att han lyssnar på nejn, resten är bara hennes nonsens.

Nej du är empatistörd och vill offra pojkar med en antidemokratisk och rättsvidrig lag som bara handlar om manshat. Sluta som sagt ljuga för dig själv nu eftersom vi vet vilka som 99% offras.

Antingen är det 30 minuter eller så är det 2 timmar. Att det inte är 30 minuter med alla dom ställningarna och allt det oralsexet förstår tydligen alla utom du. Men fortsätt du ljuga för målsägande om du vill, får er bara att se fullständigt desperata ut.

Det går inte att diskutera med dig. Du har bestämt dig hur allt gått till, trots att Tingsrätten motbevisar dig. Och du har bestämt dig vad jag har för åsikter om saker och ting, trots att du är helt jädra fel ute. Och eftersom det är som att diskutera med en vägg, när man diskuterar med dig, så blir det ointressant att diskutera vidare.
Citera
2024-01-12, 16:53
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Oj oj oj, vad ohederligt du nu skriver.

1. Rättsmedicinalverket styrker hennes version i hur blåmärkena på hennes höfter kommit till och när: dvs. vid tidpunkten för brottet och genom grepp om höfterna mot ett bord.
2. Att konversera på snap är något ungdomar gör. Ingen invit till sex.
3. Hon ångrar sig att hon erbjöd honom att sova över, hon har inget intresse av sex med honom och det är bevisat.

Lägg av att göra dian egna märkliga tolkningar. Läs domen istället och inse att Tingsrätten som har träffat och hört bägge parter har större koll än vad du har.

Det finns inga märken på halsen. Hon ljuger om strypgreppet. Ni försöker göra en poäng av det. Nu får du fan skärpa dig. Rättsmedicin är också väldigt väldigt tydliga med att inga skador finns som tyder på våldtäkt.

Citat:
Det går inte att diskutera med dig. Du har bestämt dig hur allt gått till, trots att Tingsrätten motbevisar dig. Och du har bestämt dig vad jag har för åsikter om saker och ting, trots att du är helt jädra fel ute. Och eftersom det är som att diskutera med en vägg, när man diskuterar med dig, så blir det ointressant att diskutera vidare.

Du orkar inte ljuga längre menar du? Bra, lämna då tråden för du är ändå bara skadlig här med ditt infantila trams. Det är faktiskt bara lustigt att ni inte förstår att vi alla ser er nazifeministers agenda i tråden och hur ni faktiskt inte vill ha en konversation på riktigt, ni vill plocka bort kontext och försöka göra något svårt enkelt. Ni låtsas vara dom största autister som någonsin funnits i Sverige när det passar men andra gånger förstår ni det komplexa i en kvinnans tankevärld när hon är rädd trots att ni aldrig pratat med sagda kvinna.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2024-01-12 kl. 16:57.
Citera
2024-01-12, 17:02
Medlem
Det är tragiskt att se hur vissa är så desperata och partiska i att föra fram sin feministiska agenda att man nu försöker påstå att nattlinnen skulle vara helt osexiga plagg som inte har något erotiskt alls över sig. Vissa har uppenbarligen ingen skam i kroppen och är beredda att ljuga hur mycket som helst.
Citera
2024-01-12, 17:32
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ok, jag visste inte att Viking drog en kniv. Varför står det inget om det i domen?
Hur vet du att Viking drog en kniv?

Du är alltså inte tillräckligt intelligent för att förstå vad tvång är för något, är det så vi skall uppfatta dig?
Du är inte tillräckligt intelligent för att förstå en liknelse, är det så vi ska uppfatta dig?

Att inte aktivt göra motstånd är inte samma sak som att ge samtycke ditt jävla mongo.
Citera
2024-01-12, 17:41
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är ju inte "ord mot ord". Utan bevis i form av blåmärken eller rodnad från just det lätt-bevisade brottet, man får direkt en rodnad på hals eller ansikte om det förkommer våld, så finns inte just det brottet och det är alltså påhittat.

Stämmer inte alls. Tvärtom är det vanligt att stryptag inte lämnar några spår alls.
Tror du mig inte så får du googla den saken själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in