Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Tja, det som då skulle göra mig misstänksam och börja tänka i termer av falsk tillvitelse hade ju varit om målsägande plötsligt skulle säga "jag har teknisk bevisning" och lämnar in inspelning som styrker våldtäkt, men där det är uppenbart att det är "klippt och klistrat" i inspelningen. Mixtrat med teknisk bevisning helt enkelt. Och dessutom har en historik av att vara manipulativ.
Men något sådant har inte skett i detta fallet. Inget mixter med teknisk bevisning.
Ok. Så ingenting utanför att mixtra med teknisk gör dig misstänksam? En kvinna kan ha agerat hur som helst i ett sånt här fall och du säger "cirkulera, inget att se här"?
Citat:
Målsägande låter dessutom i domen som en vanlig ung kvinna.
Nej. Verkligen inte.
Citat:
Hennes pojkvän beskriver att hon inte skulle ljuga. Och han om någon borde ju ha koll.
No shit, en pojkvän som håller med? Vad skulle han säga? "Jo, men hon brukar ljuga om våldtäkter och annat smått o gott".
Citat:
Jag får inga vibbar av en manipulativ kaninkokerska när jag läser domen.
Det får jag. Kan du nämna en enda negativ sak hon tar ansvar för i domen? En enda sak? Det är alltid nån annans fel, hon vill alltid bara väl, saker bara händer.
Citat:
Nej, hon har inte mixtrat med teknisk bevisning.
Iaf inte såvitt vi vet. Men det skrev jag ju?
Citat:
Att hon inte berättade under polisförhör att hon satt på honom under en kortare del av den 2 timmars långa våldtäkten kan ju ha rätt många rimliga förklaringar... Behöver ju inte alls handla om att hon undanhållit den informationen med flit.
Japp.
KAN ha. Hur kommer det sig att du därefter alltid drar slutsatsen som är bäst för henne?
Citat:
I de första polisförhören verkar hon mer sagt att hon blev våldtagen "i olika positioner".
Medans hon vid (senare polisförhör? och) huvudförhandlingen berättar mer detaljerat om vilka positioner det var. Kanske för att hon blir mer utfrågad vid huvudförhandlingen. Vi vet ju inte, vi har ju inte läst FUP. Men i domen står det ju:
"I sina första förhör sa hon att han bett henne om olika positioner men berättade
kanske inte specifikt att hon hade suttit på honom vid något tillfälle"
Dvs.: hon har ju berättat övergripande om att det rörde sig om olika positioner, även vid polisförhör.
Enligt henne ja. Då är min fråga, varför går domen inte in djupare i frågan? Varför hörs inget annat perspektiv? Vore inte det högst rimligt innan man låser in nån i 3 år?
Om vi får tag på FUP och vi ser att hon konkret pratade om andra positioner i de första förhören, men inte specifikt denna, vad skulle du säga då?
Citat:
Målsägande är ung student som har ett distansförhållande med sin kärlek. Friktionen i deras förhållande tycks ju vara just detta med distansen. Men känslorna dör ju inte ut för det... Även om hon gjorde slut och försökte leva ett vanligt student-singel-liv. Så. Jag skulle vilja påstå att hon är som vilken annan ung student som helst.
Så du tror att flesta studenter inom loppet av ett par månader dumpar sin kille, omedelbart ligger med andra, dejtar, bjuder in snubbar hon inte känner och inte vill ha hem att sova över mitt i natten och sen blir tillsammans med killen igen?
Är du på riktigt? Vilka känner du som beter sig så? Det där beteendet är utanför normen.
Citat:
- Nej, för mig är det tydligt att hon inte är intresserad av Vi*king:
1. finns bevis för det via henens konversation med sin väninna.
Och Putin messade Lavrov att han inte alls startat krig med Ukraina. Så då så.
Citat:
2. Och de båda säger ju att han får ligga på täcket med kläderna på.
Nej. Han säger att han "la sig i sängen med alla sina kläder på sig". Där nämns inget om att hon krävt det.
Citat:
Vem gör så om de är intresserade av någon?
Någon som är involverad i en förföringsdans där man spelar lite svår för att inte vara en slampa, t.ex.? DET är däremot fullt normalt.
Citat:
3. Och det tydligaste: hon har ju uppenbart fortfarande känslor för sitt dåvarande ex. Hon pratar om honom och hon blir tillsammans med honom igen.
Precis, vilket är en anledning för henne att ångra vad hon gjorde med Viking.
Citat:
Att hon sitter på Vi*king är inte konstigt. Hon har ju redan då hamnat i ett läge att "göra som hon blir tillsagd". Och varför skulle den positionen vara konstigare än någon annan vid en våldtäkt?
Jo, det är konstigt. Om du skulle studera positioner som används vid våldtäkt så sätter jag mitt liv på att denna position är högst ovanlig. Det är en position som ger kvinnan kontroll.
En annan sak, hon säger att hon blir fasthållen i denna position. Låter det som hämtat ur verkligheten för dig? Har du testat att hålla fast någon i den positionen? För att inte tala om någon som tränar judo? Testa det och återkoppla till mig
Citat:
Hon sitter ju stilla passivt på honom.
Enligt henne.
Citat:
Då är väl även avsugningar konstiga i så fall?
De brukar förvisso föregås av hot, vilket inte var fallet här.
Men av någon anledning är hon livrädd trots att han aldrig hotat henne och trots att han vid något tillfälle enligt henne "lättat på trycket" när hon sa att det gjorde ont.
Citat:
Rädsla kan få folk att göra saker de inte vill.
Japp.
KAN. Hur kommer det sig att du därefter alltid drar slutsatsen som är bäst för henne?
Bara i förbifarten: Har du träffat tjejer som tränar kampsport? Skulle du säga att de är mer eller mindre benägna än andra att stå upp för sig själva?
Citat:
Vi*king kanske inte är så välutrustad? Och dessutom behöver ju målsägande suga av honom några gånger, saliv fuktar vaginan. Och vaginan kan rent mekaniskt bli blöt, även fast en kvinna inte är kåt, en rent biologisk mekanism.
Blöt i 2 h? Give me a break.
Citat:
I övrigt så är målsägandes vagina rodnad. Men de på gyn kunde inte avgöra om hon blivit det av våldtäkt eller ens vid tidpunkten för våldtäkten.
Rodnad, inte skadad. Rodnader är 100 % garanterade redan efter ett 2 h långt
frivilligt samlag. Handen på hjärtat, visst fan hade du förväntat dig värre skador utifrån hennes berättelse? Var ärlig.
Citat:
För det första: varför skulle hon ens ljuga för sina vänner om en sådan hör allvarlig sak?
Det här har vi redan vart igenom. Finns många anledningar som inte kan uteslutas.
Citat:
Det är rätt besynnerligt att ens tro det...
Människor gör frekvent besynnerliga saker. Det är besynnerligt att våldta också, varför säger du inte "varför skulle Viking våldta henne"?
Citat:
Men om en person ljuger om något sådant här. Så vet jag inte hur den skulle bete sig?
Vad sägs om ungefär så som MÄ beskrivs av vittnen? Kan det vara rimligt? Varför försvinner all din fantasi som genom ett trollslag när du ska spekulera kring hur en lögnare beter sig, när den är närmast oändlig när du ska spekulera kring hur ett våldtäktsoffer beter sig?
Sin utbildning. Du angav det som argument. Lek med tanken att hon ljuger. Är det särskilt förvånande att hon slutar sin utbildning då?
Citat:
Att behöva gå till kurator och fortsätta ljuga, måste vara skitjobbigt. Så det skulle med stor sannolikhet en lögnare tacka nej till.
Du vet inte vad de pratar om. Du vet inte ens om hon faktiskt gått eller fortfarande går. Du bara antar.
Och lek med tanken att hon ljuger. Är det särskilt förvånande att hon masar sig i väg till ett par möten då för att hålla skenet uppe?
Citat:
Den enda saken som talar emot är ju Vi*kings berättelse.
Sluta. Så du kan inte komma på EN ENDA omständighet som talar ens 1 % mot våldtäkt? INTE EN ENDA? Du vet att det inte är sant.