2023-05-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoic
Ja är det fler som inte kommer in på archetyp?

Endast för din skull så stängde jag ner TOR helt och hållet, återöppnade den, tog en av mina mirrors, löste den nya CAPTCHA:n och testa logga in, och det gick helt utan problem.

Kortfattat, jag kommer in utan problem.
Citera
2023-05-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Endast för din skull så stängde jag ner TOR helt och hållet, återöppnade den, tog en av mina mirrors, löste den nya CAPTCHA:n och testa logga in, och det gick helt utan problem.

Kortfattat, jag kommer in utan problem.

Ja jag har inte någon mirror sparad utan försöker via archetyp.cc , inte kommit in på hela dagen.
Citera
2023-05-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoic
Ja jag har inte någon mirror sparad utan försöker via archetyp.cc , inte kommit in på hela dagen.

Stängde ner TOR igen, gick in på archetyp.cc, löste CAPTCHA:n och fick följande mirror:
http://arche37ar7sry6ywa3bx22zmhl6i4...fefojhyd.onion
Löste den NYA CAPTCHA:n (finns en på archetyp.cc, sen en när man går in på en ny mirror)

Kunde logga in utan problem...

Du får själv välja om du litar på den mirror jag precis gav dig ovan.
Citera
2023-05-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Stängde ner TOR igen, gick in på archetyp.cc, löste CAPTCHA:n och fick följande mirror:
http://arche37ar7sry6ywa3bx22zmhl6i4...fefojhyd.onion
Löste den NYA CAPTCHA:n (finns en på archetyp.cc, sen en när man går in på en ny mirror)

Kunde logga in utan problem...

Du får själv välja om du litar på den mirror jag precis gav dig ovan.

Jag testade precis igen och nu fungerar det igen! Antar att det låg nere en liten stund bara
Citera
2023-05-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Nej det är en ny som kom denna vecka! Orkar inte förklara men logga in får du se

Såg det, bra att dom uppdaterar och gör det säkrare och har inga problem att logga in med den nya inloggning.
Citera
2023-05-30, 11:27
Medlem
FelisMargaritas avatar
För mer än en månad sen gjorde jag en liten beställning från en relativt ny säljare, men brevet kom aldrig fram. Självklart blev jag nojig, men jag har inte hört något från polisen.. Jag är ingen expert, men det känns som att jag borde fått ett brev eller något vid det här laget om jag fått något beslagtaget.

Hade ni vågat lägga en ny beställning vid det här laget? Jag antar nästan att säljaren aldrig skickade mina grejer, men det är ju omöjligt att veta.
Citera
2023-05-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelisMargarita
För mer än en månad sen gjorde jag en liten beställning från en relativt ny säljare, men brevet kom aldrig fram. Självklart blev jag nojig, men jag har inte hört något från polisen.. Jag är ingen expert, men det känns som att jag borde fått ett brev eller något vid det här laget om jag fått något beslagtaget.

Hade ni vågat lägga en ny beställning vid det här laget? Jag antar nästan att säljaren aldrig skickade mina grejer, men det är ju omöjligt att veta.

Samma sak hände mig runt januari eller februari. Inget brev eller samtal från polisen än så jag antar att det bara var säljaren som inte skickade något. Har beställt efteråt och det har kommit fram utan problem.
Citera
2023-05-30, 13:05
Medlem
FelisMargaritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athymy
Samma sak hände mig runt januari eller februari. Inget brev eller samtal från polisen än så jag antar att det bara var säljaren som inte skickade något. Har beställt efteråt och det har kommit fram utan problem.

Skönt att höra! Då kanske jag vågar mig på en beställning snart
Citera
2023-05-30, 15:40
Medlem
Nr45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKY77
Märker ni av nya postlagen? Färre paket som kommer fram?

Nej har inte märkt av det ,allt har kommit fram.

Men beställer alltid av en vendor som jag känner mig säker med.
Alltid kommit på 2-3 postdagar. Gör en order som håller ett tag och inte 5 st i veckan.

Och ni som inte får brev som det står om och inte heller något från blå är säkert scammade. Det tar inte över 1 vecka i Sverige, om inget gått fel.

Varför skulle det funka för vissa hela tiden som håller sig till normal postgång och vissa får 2 av 3 brev tagna eller borta?

Tror många som testar nya vendors blir scammade hårt nu när de kan skyllas på en lag som typ likadan som innan.

Må väl
Citera
2023-05-30, 18:27
Medlem
FelisMargaritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Klart vissa säljare är kopplade till "gängen" men man märker rätt fort vilka dom är för dom brukar inte bli så långvariga och jag håller mig till 2-3 st att handla av och är rätt säker på att dom inte är några skjutglada gängmedlemmar men som sagt man ska vara noga vem man handlar av.

Gå bara in via archetyp.cc och så kan du spara add sen när du är inne på sidan, akta dig för andra stavningar på archetyp för då kommer du in på phishing sidor.

Köp Monero på Kraken.com, stabila och bäst pris: växlar du 1000kr så har kostar det nog inte mer än runt 60kr och sen skickar du det till din plånbok (Gui Wallet eller Cake) och sen till Archetyp och det kostar knappt något att skicka Monero. Man kan köpa via swish på localmonero men det är skitdyrt och det finns en säljare som informerar polisen har jag hört från flera håll.

Känner du dig bekväm med att berätta vilken tjomme på localmonero det gäller? Alternativt var jag kan finna den informationen.
Citera
2023-05-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelisMargarita

I början av 2023 hade jag 2st som aldrig kom fram, fick tillbaka cashen och la nya som kom fram. Det lustiga va att båda två hade jag köpt av ett antal gånger sedan tidigare, men nu knasar bägge två, samtidigt. Men..Inget från farbror blå heller!
Citera
2023-05-30, 23:31
Medlem
Har inte kunnat komma in på archetyp sedan igår, ser att fler har/har haft det problemet. Finns det sätt att lösa det eller får man helt enkelt vänta tills allt är återställt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in