2023-09-24, 11:29
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notreg89
Det bästa är du köper monero direkt utan att behöva växla.

Aha! Är binance eller kraken bästa alternativet eller vart köper ni? Är det inte mindre anonymt att inte köpa med btc?
Senast redigerad av Phobiazi 2023-09-24 kl. 11:51.
Citera
2023-09-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Aha! Är binance eller kraken bästa alternativet eller vart köper ni? Är det inte mindre anonymt att inte köpa med btc?

Jag köper på Kraken med cash deposit via bank och sen till min Cake men vill man ha sina Monero snabbt somfan finns det ju andra alternativ men blir dyrt i längden.

Jag växlar till euro gratis på Revolut då jag har något paket, vet inte vad det kostar annars.

Själva överföringen tar inte lång tid. Från start till finish kanske det tar några timmar.
Citera
2023-09-25, 09:14
Medlem
Citat:
Jag köper på Kraken med cash deposit via bank och sen till min Cake men vill man ha sina Monero snabbt somfan finns det ju andra alternativ men blir dyrt i längden.

Jag växlar till euro gratis på Revolut då jag har något paket, vet inte vad det kostar annars.

Själva överföringen tar inte lång tid. Från start till finish kanske det tar några timmar.

Ska också testa det med revolut nästa gång jag köper Monero, men köper man med sitt vanliga bankkort så kostar det inte så mycket, växlar du 1000kr så får du ca 950kr i Monero så ca 50kr i avgift.

Det tar 20 min innan du kan skicka vidare dom från din plånbok och sen ytterligare ca 20 min innan dom är framme på ditt konto på archetyp.cc så tar aldrig några timmar och jag använder inte snabbaste överföringshastighet, 1 timma max från köp på kraken - din wallet - Archetyp.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-09-25 kl. 09:16.
Citera
2023-09-25, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Kraken, köp Monero direkt istället för att hålla på med bitcoin och växla.
Citera
2023-09-25, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ska också testa det med revolut nästa gång jag köper Monero, men köper man med sitt vanliga bankkort så kostar det inte så mycket, växlar du 1000kr så får du ca 950kr i Monero så ca 50kr i avgift.

Det tar 20 min innan du kan skicka vidare dom från din plånbok och sen ytterligare ca 20 min innan dom är framme på ditt konto på archetyp.cc så tar aldrig några timmar och jag använder inte snabbaste överföringshastighet, 1 timma max från köp på kraken - din wallet - Archetyp.

Men första gången fick du en 72h cooldown, va?
Citera
2023-09-25, 09:32
Medlem
Citat:
Men första gången fick du en 72h cooldown, va?

Vet inte men har haft mitt konto i flera år men det ska tyvärr vara så första gången.
Citera
2023-09-25, 13:40
Medlem
Citat:
Vet inte men har haft mitt konto i flera år men det ska tyvärr vara så första gången.

Jag fick en cooldown på 72 timmar men det gör ju inget.
Nu undrar jJag hur fan jag ska få mina monero vidare till archetype?? Kan jag göra en withdraw direkt till min adress på arche??
Citera
2023-09-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dostojevskij22
Jag fick en cooldown på 72 timmar men det gör ju inget.
Nu undrar jJag hur fan jag ska få mina monero vidare till archetype?? Kan jag göra en withdraw direkt till min adress på arche??
Nej!
Eller ja, kan kan du nog, men du riskerar att bli av med alla cash + bannad på både arche och kraken.
Skaffa en egen wallet (typ cakewallet) som du för över ifrån kraken, sedan archetype.
Alltså:
Köp xmr - skicka från kraken till din egen wallet - för över från din wallet till archetype - börja handla
Citera
2023-09-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Nej!
Eller ja, kan kan du nog, men du riskerar att bli av med alla cash + bannad på både arche och kraken.
Skaffa en egen wallet (typ cakewallet) som du för över ifrån kraken, sedan archetype.
Alltså:
Köp xmr - skicka från kraken till din egen wallet - för över från din wallet till archetype - börja handla

Tack!!
Vilken av alla dessa plånböcker är lättast att hantera för en som är usel på allt vad datorer heter….
Citera
2023-09-25, 14:34
Medlem
Citat:
Tack!!
Vilken av alla dessa plånböcker är lättast att hantera för en som är usel på allt vad datorer heter….

Cake wallet är enkel men endast för mobil tror jag.
Citera
2023-09-25, 15:10
Medlem
Citat:
Cake wallet är enkel men endast för mobil tror jag.

Aha!
Om man vill ha på dator/windows, vilken plånbok bör man ha då?
Jätteschyst av er att svara
Citera
2023-09-25, 15:28
Medlem
Citat:
Tack!!

Tycker Blockchain är enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in