2024-02-15, 16:02
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Ja det förstår jag, jag har aldrig vågat skicka den summan på darknet (än)... så grymt vågat. Jag tycker 2.5 XMR är svettigt

Jadu... man får puls kan jag säga
Oftast ligger jag som dig, runt ett par XMR.

Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Skaffa ett konto på Kraken, köp Monero och för över till din Wallet och sedan till Arch, inte svårare än så?
Betalar du direkt med ditt bankkort då eller hur menar du?
Senast redigerad av Smittorisk 2024-02-15 kl. 16:08.
Citera
2024-02-15, 16:07
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Ah, nytt konto pga bortforslade inloggningsuppgifter?

Kom på nu att jag hade ju satt i mig en redig bomb som hade mig i sin värld i sisådär 48h när jag gav mig på det. Tanken och minnet var inte på min sida när jag beklagade hur mycket tid det hade tagit mig att få AT up and running, men tur att det inte tar den tid jag behövde. Kommer ihåg att jag tänkte nån gång när jag var nära målgång att det var en jävla lång och komplicerad process att gå igenom, hur dom tänkt att en massa knarkare ska lyckas med det... Blev att jag tänkte ur mitt eget perspektiv av hur lång tid allt tog eftersom jag hade en känsla av Sonic The Hedgehog vilket fick allt jag gjorde på skärmen att kännas långsamt. Med tanke på det så kan det eventuellt ha tagit ännu längre tid än jag tror mig minns av mitt tillstånd i det läget har en tendens att få längre tid att kännas kort.

Hände att mitt hokus pokus fokus bytte riktning några gånger också och började pyssla andra grejer plus säkert en timmes osammanhängande paus från huvuduppgiften efter lite resonerande med mig själv där jag kom fram till att det behövs ju!

Jag kommer fan inte ihåg vad jag hette på mitt gamla, skapad 2010ish och har legat i webläsaren sen dess. Men efter en krasch så försvann det. Inte en enda gång har tanken slagit mig att jag skulle glömma mina inloggningsuppgifter. Men till slut så händer det.

Som jag sa tidigare, för att göra allt så enkelt som möjligt så handla nykter. Det är en regel som jag har och jag har aldrig råkat ut för några fula länkar. Första gången jag handlade var kakor av nån Alex på Silkroad... det var ett tag sen så jag har några paket under vingarna.

Men det lät som att du allt hade lite roligt när du ändå satt där och skulle fixa allt. Hoppas du fick till det också.
Citera
2024-02-15, 16:14
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jadu... man får puls kan jag säga
Oftast ligger jag som dig, runt ett par XMR.

Betalar du direkt med ditt bankkort då eller hur menar du?

Japp.
Citera
2024-02-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Från den ursprungliga metod jag tipsade om så skrev jag faktiskt att helst ta sig så långt man orkar åka och lägga brevet på lådan på annan ort, alternativt be en vän som bor på annan ort ifall vännen har lust att skicka ett brev till en.

Blir lite svårt att rationalisera/förklara som ger en trovärdigt orsak som inte känns sus i den mån det är något som man inte vill sprida runt till folk i onödan.

Annars kan man ta och beställa lite olika billiga grejer från webshoppar som fyndiq eller liknande där man kan förvänta sig att paketet kan bli cleant paketerat, vilket inte gör något med tanke på att det ändå har potential att ge ett suspekt intryck av posten.

De vendors som är de man generellt bör/ska handla av (proffsiga med kvalitet som är värd de extra kronor det kostar) tar sin stealth på största allvar vilket får deras försändelser att se ut att ha skickats av en vanligt seriös webbshop med laglig verksamhet.

Bor i medelstor stad och min adress var inte flaggad 3 månader efter beslag iaf. Gissar på att den aldrig var flaggad menmen. Min gissning är att det beror på huruvida brevbäraren har lite koll eller ej. Nu när lagstöd finns kan de ju öppna brev lite på måfå känns det som. Skulle de ha öppnat de breven jag fått hem med toppstealth skulle jag bli lite kränkt men skulle inte ens förvåna mig. Jag tror jag skulle kunna identifiera en del knarkbrev med toppstealth så då borde ju postnord kunna göra det. Dock kommer dom behöva öppna en hel del brev som inte innehåller något för att ta breven med sådan stealth. Det hindrade dom inte sist så vem vet vad som händer nästa riktade insats? Känns som jag gör polisens jobb nu, är själv ledsen över utvecklingen men det är bäst att inse att köpa knark på nätet kommer med mycket risker idag. Undantaget är om du aldrig torskat, inte erkänt tidigare bruk för snut (som jag 🤡 ), vet att du nekar in i döden och är ren emellan beställningarna imo.

Det skulle vara intressant att skapa en sida där man kan rapportera in beslag, förhör, husrannsakan och vart man bor för att få lite hum vilka poliskontor som gör vad men den skulle snabbt bli saboterad med fejkrapporter av troll och kanske polisen själv
Senast redigerad av bongx 2024-02-15 kl. 16:55.
Citera
2024-02-15, 16:30
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag kommer fan inte ihåg vad jag hette på mitt gamla, skapad 2010ish och har legat i webläsaren sen dess. Men efter en krasch så försvann det. Inte en enda gång har tanken slagit mig att jag skulle glömma mina inloggningsuppgifter. Men till slut så händer det.

Som jag sa tidigare, för att göra allt så enkelt som möjligt så handla nykter. Det är en regel som jag har och jag har aldrig råkat ut för några fula länkar. Första gången jag handlade var kakor av nån Alex på Silkroad... det var ett tag sen så jag har några paket under vingarna.

Men det lät som att du allt hade lite roligt när du ändå satt där och skulle fixa allt. Hoppas du fick till det också.

Ah, förstår... Måste ha varit nåt random användarnamn utan direkt anknytning till något du känner till med andra ord?

Ja, det är i stort sett regel nummer 1 man bör sätta som krav på sig själv. Jag började inte handla direkt efter jag blivit klart med setupen av AT dock. Då var det andra saker som blev intressanta istället att pyssla med och jag det var rolig kväll! Förutom när jag blev lite frustrerad över PGP nycklar, för enligt mig så var instruktionerna högst oklara. Sen när jag gav på det nykter så var det inte problem alls
Citera
2024-02-15, 16:59
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Japp.

Se på fan. Och din bank har inget att säga om detta?
Frågar nämligen för att jag hade Icabanken för några år sedan och dom blev jäkligt griniga när jag köpte Bitcoin. För tydligen får man inte det enligt deras avtal. Löjligt och bakåtsträvande. Jag avslutade allt jag hade hos dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Ah, förstår... Måste ha varit nåt random användarnamn utan direkt anknytning till något du känner till med andra ord?

Ja, det är i stort sett regel nummer 1 man bör sätta som krav på sig själv. Jag började inte handla direkt efter jag blivit klart med setupen av AT dock. Då var det andra saker som blev intressanta istället att pyssla med och jag det var rolig kväll! Förutom när jag blev lite frustrerad över PGP nycklar, för enligt mig så var instruktionerna högst oklara. Sen när jag gav på det nykter så var det inte problem alls

Det spelar ingen roll egentligen heller, jag hade typ 12 inlägg. Utöver det så hade jag en 10 minuters mail registrerad eftersom när jag reggade mig var det mycket snack om att Researchgruppen hade hackat Flashback. Vilda tider
Citera
2024-02-15, 17:01
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Bor i medelstor stad och min adress var inte flaggad 3 månader efter beslag iaf. Gissar på att den aldrig var flaggad menmen. Min gissning är att det beror på huruvida brevbäraren har lite koll eller ej. Nu när lagstöd finns kan de ju öppna brev lite på måfå känns det som. Skulle de ha öppnat de breven jag fått hem med toppstealth skulle jag bli lite kränkt men skulle inte ens förvåna mig. Jag tror jag skulle kunna identifiera en del knarkbrev med toppstealth så då borde ju postnord kunna göra det. Dock kommer dom behöva öppna en hel del brev som inte innehåller något för att ta breven med sådan stealth. Det hindrade dom inte sist så vem vet vad som händer nästa riktade insats? Känns som jag gör polisens jobb nu, är själv ledsen över utvecklingen men det är bäst att inse att köpa knark på nätet kommer med mycket risker idag. Undantaget är om du aldrig torskat, inte erkänt tidigare bruk för snut (som jag 🤡 ), vet att du nekar in i döden och är ren emellan beställningarna imo.

Det skulle vara intressant att skapa en sida där man kan rapportera in beslag, förhör, husrannsakan och vart man bor för att få lite hum vilka poliskontor som gör vad men dom skulle snabbt bli saboterade med fejkrapporter av troll och kanske polisen själv

Själva brevbärarna har ingen rätt att bestämma vilka brev som ska delas ut eller inte eller ta post i beslag.

Det är när posten kommer in till sorteringsterminal dit all post går först som dom sorterar breven kan lägga suspekta brev åt sidan.

Den post som sorterats och skickats ut till brevbärare, den posten är godkänd för utdelning, och brevbäraren som delar ut post hade begått brott på postlagen om hen tog ett paket i beslag på eget bevåg.
Citera
2024-02-15, 17:05
Medlem
Citat:
Själva brevbärarna har ingen rätt att bestämma vilka brev som ska delas ut eller inte eller ta post i beslag.

Det är när posten kommer in till sorteringsterminal dit all post går först som dom sorterar breven kan lägga suspekta brev åt sidan.

Den post som sorterats och skickats ut till brevbärare, den posten är godkänd för utdelning, och brevbäraren som delar ut post hade begått brott på postlagen om hen tog ett paket i beslag på eget bevåg.

Ah okej, du har kanske rätt men vet du vart man kan läsa att det endast är sorteringspersonal som har rätt att öppna? Om det är så blir det nog väldigt svårt eller kanske omöjligt att identifera breven med bra stealth utan hundar. Det förutsätter att man har lite koll på vem mottagaren är och om denne tar emot många liknande brev eller har historik av beslag, brevbärare som kan sin runda dvs. Till och med då överskattar jag kanske brevbärarnas minne och vilja att leka poliser. Vill man stoppa knarkbreven bör man ju ge brevbärare de rättigheterna, lite incitament och se till att verkligen försöka lagföra de som får beslag. Dom har ju redan slagit in på vägen om en övervakningsstat så varför inte köra ända in i kaklet. Behövs mer personalstyrka hos polisen för detta kan man kanske sänka begåvningstesterna igen och strypa några bistånd? Hela vägen mot dödsknarket

Risken för mer riktade insatser föreligger ju fortfarande men vem vet om, vart och när en sådan kommer.
Senast redigerad av bongx 2024-02-15 kl. 17:20.
Citera
2024-02-15, 17:26
Medlem
Citat:

Sen om det är såhär det går till rent praktiskt kan man ju direkt kasta iden om att flaggning av adresser överhuvudtaget existerar. Hur många brev sorterar en person per pass? Ska dom jämföra varje brev med någon lista av hela postnumret? Om dom inte kan automatisera med scanning på något sätt är de ju kört. Förvånansvärt att de inte existerar än
Citera
2024-02-15, 17:28
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Ah okej, du har kanske rätt men vet du vart man kan läsa att det endast är sorteringspersonal som har rätt att öppna? Om det är så blir det nog väldigt svårt eller kanske omöjligt att identifera breven med bra stealth utan hundar. Det förutsätter att man har lite koll på vem mottagaren är och om denne tar emot många liknande brev eller har historik av beslag. Dvs brevbärare som kan sin runda.

Aww fuck jag hade fel... Tänkte utifrån gamla postlagen eftersom jag inte läst igenom den nya. Alla som jobbar inom postverksamhet har rätt att öppna misstänka brev.

"3.7 Postlag (2010:1045)11
Den 2 januari 2023 trädde ändringar i kraft gällande postlagens bestämmelser
om tystnadsplikt, i syfte att underlätta de brottsbekämpande myndigheternas
arbete och förhindra handel via post med illegala försändelser.
Medarbetare som arbetar hos företag inom postverksamhet har möjlighet att
under vissa förutsättningar på eget initiativ bryta tystnadsplikten, vilket leder till
ökade möjligheter för informationsdelning mellan brottsutredande myndigheter
och företag inom postverksamhet."

"Postlagens utformning medger en möjlighet för medarbetare hos företag inom
post- och paketverksamhet att kontakta polis men det finns inget ska-krav.
Därför är samverkan mellan aktörer en förutsättning för att öka medvetenheten
hos medarbetare inom post- och paketverksamhet om hur viktiga de är för att
polis och tull ska få information om pågående brottslighet. Informationsdelning
kan förhindra att stora mängder illegala föremål sprids i samhället. "
Citera
2024-02-15, 17:28
Medlem
många handlare utnyttjar nu läget. dom säger att dom skickat. det blir dispyt. ägarna på fs4 säger att allt är löst. säljaren säger att dom återbetalat. inget av det stämmer. du förlorar allt. oavsett så är fs4 i maskopi med säljarna.
Citera
2024-02-15, 17:36
Medlem
Citat:
Aww fuck jag hade fel... Tänkte utifrån gamla postlagen eftersom jag inte läst igenom den nya. Alla som jobbar inom postverksamhet har rätt att öppna misstänka brev.

"3.7 Postlag (2010:1045)11
Den 2 januari 2023 trädde ändringar i kraft gällande postlagens bestämmelser
om tystnadsplikt, i syfte att underlätta de brottsbekämpande myndigheternas
arbete och förhindra handel via post med illegala försändelser.
Medarbetare som arbetar hos företag inom postverksamhet har möjlighet att
under vissa förutsättningar på eget initiativ bryta tystnadsplikten, vilket leder till
ökade möjligheter för informationsdelning mellan brottsutredande myndigheter
och företag inom postverksamhet."

Mm då finns det tyvärr risk beroende på hur duktig brevbäraren känner för att vara och framför allt hur många av veckans dagar han eller hon levererar din post. Kanske kan en dum sak som hur unikt namn du har eller om du är första/sista brevlådan i huset spela roll. Fan vad jag spekulerar😅 Sen är det väl inget man tar lätt på att gå igenom någons post då man nog öppnar fel ibland och har man 3 raka felaktiga inspektioner kanske man inte är så kaxig men jag vet själv hur jag hade tänkt om jag hade försökt identifiera knarkare om jag var brevbärare. Jag hade dock levererat knarket med ett leende på läpparna 😍Har man aldrig sett olika knarkbrev är det kanske inte lätt även om det inte är avancerat men tänker inte ge någon Postis Per några tips här.

Att det finns lagstöd innebär inte att det är praxis förövrigt, brevbärare som försöker identifiera knarkbrev kanske inte ens är en grej nu. Skulle ju vara kul med lite skvaller här i tråden men ingen personal på postnord verkar existera här
Senast redigerad av bongx 2024-02-15 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in