Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Jag vidhåller att det med mycket stor sannolikhet var Kjell-Åke som vittnena såg vid Torpahallen 2012. Det skedde vid två olika tillfällen. Det var totalt tre vittnen och ett av dessa kom att se "Cykelmannen" båda gångerna. Dessa tre vittnen hade aldrig träffat honom personligen men däremot hans far, mor, äldre bror, syster och yngre bror.
Detta är ju väldigt tunt. Tre personer som inte har träffat K-Å personligen anser sig se honom utanför en mataffär och "beviset" på att de vet att det var K-Å är att de träffat hans mor, far, syster och yngre bror.
Det går inte att dra några som helst slutsatser av detta. Det måste finnas hundratals personer som liknar varandra utan att vara släkt. Och att det skedde vid två tillfällen är ju helt irrelevant. Bevisningen blir ju inte starkare bara för att de sett personen två gånger. Inte ens om dessa personer hade träffat K-Å i hans ungdom, skulle det vara säkert att de kände igen honom när han blivit gammal. Folk kan förändras mycket till utseendet från unga år till äldre år; det har vi nog alla erfarenheter av.
Nej, detta är tunt, ja tunnare, än händelserna med "linköpingsvittnet" och "lisebergsvittnet". Gå gärna tillbaka i tråden och läs mina teorier om dessa bägge händelser.
Jag hävdar fortfarande: Vi VET inte något med SÄKERHET. Resonemangen i tråden KAN ligga nära sanningen, men det finns mycket; menar jag; som är tveksamt. T ex ska de ha försvunnit åkandes iväg i Volvon. Inte ens det vi med säkerhet; ingen har väl sett dem åka iväg, eller?
Ett annat problem är att det finns personer som säger sig veta vad som hände och varför; men de vägrar att öppna munnen. Var ligger logiken i det? "Jag vet men jag säger inget". Det naturliga vore väl att hålla tyst helt och hållet, och när man får frågor hävda att man inget vet. Och de personer som hävdar att de har kunskap är ju nära släkt med K-Å´s son. Han hävdar att han inget alls vet. Varför har man inte berättat för honom? Eller han man det, men han är klok nog att säga att han inget vet.
Det är spännande att spekulera, men det blir fel att göra sina spekulationer till sanningar.