2020-12-05, 17:32
Medlem
Jag har åter fått pm i från Hansexfru. Han är död och begraven i den staden. Det ska finnas två döttrar och tre barnbarn. jag har inte relevans om det är sant. Exet ska vara i livet.
Citera
2020-12-05, 17:34
Medlem
Jag skrev fel. Jag fick pm i från hans dotter. Exet är död.
Citera
2020-12-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5

Citat:
Jag har åter fått pm i från Hansexfru. Han är död och begraven i den staden. Det ska finnas två döttrar och tre barnbarn. jag har inte relevans om det är sant. Exet ska vara i livet.
Hade du stad, kyrkogård och under vilket namn han begravdes?
Citera
2020-12-06, 14:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Rotterdam.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Hade du stad, kyrkogård och under vilket namn han begravdes?

Staden lär med den allra största sannolikhet ha varit Rotterdam.

Allt tyder på det. Detta har tidigare framkommit vid flera tillfällen av varandra oberoende UL och kan anses med största sannolikhet med sanningen överensstämmande. Även om det inte har blivit bekräftat.
Citera
2020-12-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Staden lär med den allra största sannolikhet ha varit Rotterdam.

Allt tyder på det. Detta har tidigare framkommit vid flera tillfällen av varandra oberoende UL och kan anses med största sannolikhet med sanningen överensstämmande. Även om det inte har blivit bekräftat.
Ett problem är att även om vi får bekräftat att ngn m det namn vi fått, ligger begravd där, hur ska vi kunna få reda på om det verkligen är Dahlsjö och inte ngn annan?
Citera
2020-12-07, 13:10
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag fick även om fler namn. Jahn Johansson, Jaan Johansson och Jahn Johansen. Hur säkra de är vet jag ej. Tror inte min källa är så tillförlitlig.
Det tror inte jag heller, inte ett skvatt (och ingen bör frestas att plocka "trovärdiga" godbitar ur denna).

Citat:
Är källan tillförlitlig nu? Vet dottern inte hur fadern stavade sitt förnamn eller har du flera källor? Jaan, Jahn, Janh?
Citera
2020-12-07, 14:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dahlsjös dotter skickar PM?

Citat:

Så det var hans ena dotter som du erhöll PM från när hon rättade dig. Hon är alltså medlem här på Flashback. Dottern måste ha skrivit ett antal inlägg för att kunna skicka PM här. Vad skrev hon på för språk?

Dahlsjö skulle ju också ha haft en son? Vad hände med honom?
Citera
2020-12-08, 14:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Janne Dahlsjö i Rotterdam.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Ett problem är att även om vi får bekräftat att ngn m det namn vi fått, ligger begravd där, hur ska vi kunna få reda på om det verkligen är Dahlsjö och inte ngn annan?

Du har tyvärr helt rätt i det du skriver.

Vi kan i a f vara ganska säkra på att Janne Dahlsjö flydde från Göteborg och slog sig ner i Rotterdam. Där blev han kvar och levde sitt liv. Sedan vet vi tyvärr ingenting om hur hans liv kom att se ut. Han verkar dock haft dålig ekonomi och att bröderna hemma i Göteborg fick skicka honom pengar ibland.
Citera
2020-12-20, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Uppdatering Wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det tror inte jag heller, inte ett skvatt (och ingen bör frestas att plocka "trovärdiga" godbitar ur denna).

Är källan tillförlitlig nu? Vet dottern inte hur fadern stavade sitt förnamn eller har du flera källor? Jaan, Jahn, Janh?

Så är det tyvärr.

Lär knappast vara en tillförlitlig källa. Tror inte heller att Dahlsjös ena dotter skulle vara medlem här på Flashback.

Uppdaterat 2020-12-20:

https://en.wikipedia.org/wiki/Evert_Lundquist

Citat:

"In 1965 the Lundquist's son Hübner disappeared without a trace on the way to either the Gerlesborg Art School or to visit a nearby artist's collective in Lysekil (reported accounts vary as to his intended destination).[73][74] He, like his father, experienced depression "and treated himself with a combination of Valium, psychotropic drugs and alcohol".[14] Hübner's disappearance on July, 29, remains unsolved and may be connected to three other young men (Gay Karlsson, 22, Jan Olof Dahlsjö, 21, and Kjell Åke Johansson, 16), who, out for a drive in a borrowed blue Volvo PV 444, went missing on the same day.[75] These disappearances remain the only unsolved case of a "mass disappearance" in Sweden.[76] Further complicating the case, was the possibility that the disappearances may have been connected to the oddest bank robbery in Gothenburg's history."
Citera
2020-12-20, 20:17
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Så är det tyvärr.

Lär knappast vara en tillförlitlig källa. Tror inte heller att Dahlsjös ena dotter skulle vara medlem här på Flashback.

Uppdaterat 2020-12-20:

https://en.wikipedia.org/wiki/Evert_Lundquist

Citat:

"In 1965 the Lundquist's son Hübner disappeared without a trace on the way to either the Gerlesborg Art School or to visit a nearby artist's collective in Lysekil (reported accounts vary as to his intended destination).[73][74] He, like his father, experienced depression "and treated himself with a combination of Valium, psychotropic drugs and alcohol".[14] Hübner's disappearance on July, 29, remains unsolved and may be connected to three other young men (Gay Karlsson, 22, Jan Olof Dahlsjö, 21, and Kjell Åke Johansson, 16), who, out for a drive in a borrowed blue Volvo PV 444, went missing on the same day.[75] These disappearances remain the only unsolved case of a "mass disappearance" in Sweden.[76] Further complicating the case, was the possibility that the disappearances may have been connected to the oddest bank robbery in Gothenburg's history."
Oj lever denna tråd ännu.?
Citera
2020-12-24, 20:55
Avslutad
Citat:
Ja, Kjell-Åke hade nog en huvudroll även om han bara var dryga 16 år..

Han var nog den av dessa tre som hade de vassaste knivarna. Att han däremot skulle ha tvingat Dahlsjö och Karlsson att hålla sig undan är jag övertygad om att han inte kunde ha gjort. Dahlsjö var säkerligen lika intresserad av att hålla sig undan. Gay Karlsson däremot behövde inte hålla sig undan eftersom han med den allra största sannolikhet mycket kort tid efter den 29 juli kom att avrättad. Dock ingen bekräftad uppgift.

Kjell-Åke talade en hel dom att "sticka ut till sjöss" när han var på Rio. Ibland hade han sagt "Nu sticker vi snart". Den unge mannen hade helt klart framtidsvyer. Nu stack han i o f s iväg men inte på det sättet som han hade tänkt sig.

Kjell-Åke visste mycket väl att massor av frågor skulle komma om han hade återvänt till sin familj. Ju längre tiden går desto svårare är det att återvända till de nära personer som han lämnade bakom sig 1965 och fortfarande är i livet. Dahlsjö skall ha avlidit, obekräftade uppgifter, i Rotterdam under 1990-talets andra hälft. Kjell-Åke kan mycket väl kunna vara i livet fortfarande. Han skulle då var 71 år fyllda.

Om du läser i tråden så har det framkommit en hel del intressanta uppgifter från februari-mars i år vad som var orsaken att två av dem var tvungna att gå under och sedan försvinna.

Hittar inte dom uppgifterna från feb-mars?
Citera
2020-12-25, 21:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Februari - april 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av President89
Hittar inte dom uppgifterna från feb-mars?

Du kan börja med att läsa inlägg #6066 postat 2020-02-06 och fortsätta t. o. m. inlägg #6148 postat 2020-04-29.

Ev. kan det finnas något inlägg innan den 6 februari samt något inlägg efter den 29 april. De inlägg du skall framför allt läsa är postade av 1335991. En del av dessa uppgifter var kända innan och en del inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in