Citat:
Ursprungligen postat av
VinnarenSkriver
"Hade du haft riktig moral och tänkt själv så hade du tyckt som mig, din lilla psykopat!" är inte särskilt övertygande. Om du vill övertyga någon rationellt så är det nytta du borde fokusera på.
Jag är den enda i tråden som definierar nytta och moral med precision, det vill säga avkommans nytta plus egen livskvalité. Ni andra moraliserar med flummiga ord, så även om jag ville uppfylla era krav så hade det varit omöjligt eftersom era krav är för vaga.
Har du ett specifikt påstående du vill falsifiera eller tänkte du bara vara PK och säga rasist?
Gör gärna ett försök att argumetnera för det, men hur menar du att det skulle gynna den gemensamma nyttan att vissa grupper nedvärderar andra grupper av människor?
Jag kan ge hundra exempel på när just detta resonemang bevisligen
inte varit till nytt för någon av parterna. Kan du ens hitta ett enda exempel på motsatsen?
Du behöver inte se det ur någon annans perspektiv än ditt eget. Svara på följande utifrån vad som skulle vara mest fördelaktigt för dig och dina framtida genetiska avkommor:
1 .Tror du att det skulle det vara bättre för dig och dina efterkommande att leva i en värld där individer och grupper med makt kan behandla andra människor godtyckligt och orättvist?
2 . Eller tro du att det skulle det vara mer fördelaktigt dig och dina framtida genetiska avkommor att leva i en värld där du och alla andra människor är tilldelade lika rättigheter och värde?