2023-12-06, 19:13
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Du har helt fel. Alla ateister hävdar en materialistisk halmgubbe som de projicerar på troende.
Hur är "alla ateister" ett litet statistiskt underlag? Det är ALLA. Det är inte ens en generalisering.
Jag utgår ifrån fakta som är falsifierbar.
Har jag fel? Var har du din "svarta svan" i så fall?

Vad tyst det blev …
Där har du helt fel.
Det är fel på så många nivåer eftersom det för det första inte är alla ateister som ens reflekterar över vad de troende tror på att de skulle hitta på en halmgubbe och för det andra finns det gott om ateister som tidigare varit troende och därför vet mycket väl vad de troende tror på.
Citera
2023-12-06, 19:18
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Imponerande hur snabbt vissa personer ändrar sig.
Du behöver förbättra din läsförståelse: fraserna "ateistisk vetenskapsman" och "ateistisk vetenskap" är inte identiska. Om du läser noga ser du att den ena frasen saknar "man" i slutet.
Citera
2023-12-06, 19:19
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Där har du helt fel.
Det är fel på så många nivåer eftersom det för det första inte är alla ateister som ens reflekterar över vad de troende tror på att de skulle hitta på en halmgubbe och för det andra finns det gott om ateister som tidigare varit troende och därför vet mycket väl vad de troende tror på.
De kanske inte var troende - vad vet vi? Och om de var, kanske ljuger de nu, fångade av sin herre Djävulen.
Citera
2023-12-06, 19:20
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Där har du helt fel.

Ja? De har samma barnsliga föreställning före och efter.
Enda skillnaden är att de inte längre tror på den.

Jag har följt tillräckligt många debatter och själv deltagit i rätt många så jag talar av erfarenhet.
Samma mönster hela tiden.

Men jag har gärna fel. Upp till bevis bara.
Citera
2023-12-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Du behöver förbättra din läsförståelse: fraserna "ateistisk vetenskapsman" och "ateistisk vetenskap" är inte identiska. Om du läser noga ser du att den ena frasen saknar "man" i slutet.
Du behöver förbättra dina argument. Det förändrar inte det faktum att du inte är konsekvent.
Citera
2023-12-06, 19:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ateism och vetenskap är den enda vettiga kombinationen.
Vetenskapen har inte ateismen som paradigm eller postulat för det leder ingenstans. Det vore totalt meningslöst! Vetenskapens minst genomtänkta paradigm är att vilja inte påverkar skeenden i universum, att alla rörelseformer är lagbundna och oberoende av vilja.

De senaste seklet har kvantmekaniken börjat nosa på medvetandets inverkan på skeendena, vilket kanske är i rätt riktning.
Citera
2023-12-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ja? De har samma barnsliga föreställning före och efter.
Enda skillnaden är att de inte längre tror på den.

Jag har följt tillräckligt många debatter och själv deltagit i rätt många så jag talar av erfarenhet.
Samma mönster hela tiden.

Men jag har gärna fel. Upp till bevis bara.

Nu är det ju du och dina påståenden om din metafysiska gud som är upp till bevis genom att du formulerar ett välgrundat argument för det med klara premisser och en logisk slutsats som vi kan granska och diskutera.

Bara snack på dig, men ingen verkstad alltså?
Citera
2023-12-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vetenskapen har inte ateismen som paradigm eller postulat för det leder ingenstans. Det vore totalt meningslöst! Vetenskapens minst genomtänkta paradigm är att vilja inte påverkar skeenden i universum, att alla rörelseformer är lagbundna och oberoende av vilja.

De senaste seklet har kvantmekaniken börjat nosa på medvetandets inverkan på skeendena, vilket kanske är i rätt riktning.
Det är så klart er våta dröm, men det är givetvis inte grundat i verkligheten.
Citera
2023-12-06, 19:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det är så klart er våta dröm, men det är givetvis inte grundat i verkligheten.
Kvantmekanik är vetenskap vilket ateism inte är.
Citera
2023-12-06, 19:32
Medlem
Citat:
Kvantmekanik är vetenskap vilket ateism inte är.
Sedär, något klarar du av att förstå.
Citera
2023-12-06, 19:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Sedär, något klarar du av att förstå.
Vad vet du om det?
Citera
2023-12-06, 19:36
Medlem
Citat:
Vad vet du om det?
Tillräckligt, utifrån vad du skriver i tråden. Dra in taggarna. Du fick ju beröm. Du klarar i alla fall klarar av att vara något sakligare än övriga ”debattörer”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in