Citat:
Ursprungligen postat av
VinnarenSkriver
Fast hockey hotar inte mina gener. Det gör dagens moral. Den hatar chads och alfahanar. Det här är en tanke som slog mig ute i mörka snön: "antingen är man en herre, som får som herren vill, eller så är man en slav åt herren. Slavens syfte är att assistera herren i att uppnå målen som herren satt. Men i dagens samhälle är jag och mina jämlikar faktiskt lägre än t.om. slaven. För slaven kommer inte arbeta väl åt herren om slavens grundläggande behov och begär inte är tillfredsställda. I Rom, t.ex. fick slavarna föröka sig med slavflickor, och bra herrar såg till att slavarna mådde bra. Jag och mina jämlikar är lägre än herrar och slavar. För vi har herrens ondska, utan dennes makt, och vi har slavens maktlöshet, utan dennes trygghet/välfärd. Valhall väntar."
Fattar inte vad meningen är med att denne världens herrar låter oss leva. Beslutet att mina gener ska utrotas har redan tagits. Nu ska man alltså helt i onödan gå runt här och lida. Fuck this. Generna är här och nu jävlar ska de vidare till nästa generation bara för att mina haters ska bli arga. Antingen det eller så dör man direkt. Finns ingen mening att sitta att grubbla för allt handlar om gener. Get in that game or get out.
Du bevisar, och är extremt on-topic för tråden bara vad vi andra redan vet.
Att många religösa helt enkelt saknar egen moral och förmågan att tänka rationella moraliska tankar. Det är väl därför ni gapar så högt när någon annan säger att man helt klart kan vara en moralisk
Och god människa utan en gudstro.
Även jag har synpunkter på invandring och invandringspolitik, men du är ju bara en omoralisk lien rasist.
Intressant även att notera att du dessutom, som är den som mest gapat i tråden om att ateism skulle ha något med nazism att göra, är den som också allra tydligast är den som också uttrycker just den typen av värderingar som lade grunden för nazismen.
Om man kan tro på att Jultomten är på riktigt så kan man ju tro på allt annat påhittat skit också! Du gör således en alldeles utmärkt poäng i din egen tråd varför just religös tro är en cancer i samhället som genom skepticism och utbildning bör utrotas.
Du kan titta tillbaka på dina tidigare inlägg och frågor om nazism i tråden och se dig själv i spegeln, för där har du svaret på vilka tankesätt, moral och värderingar som lade grunden för det.