2023-11-22, 13:46
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Sämre kommer det inte bli. Frågan är bara hur mycket bättre det kommer bli.

Finns inget spel som haft dessa höga förväntningar. Allt annat än en succé skulle förvåna mig.

Håller med, Tror detta kommer bli större än rdr 2 & GTA IV/V kombinerat,
Citera
2023-11-22, 14:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Hur stor är risken att spelet faktiskt är sämre än de andra gta spelen?

Jag skulle säga att det beror lite på hur de lägger upp det. Har pratats om en rätt kort story men att det sen ska komma DLC:er i framtiden med nya storys. Om nu detta rykte skulle stämma så är det trist då priset blir rätt högt för en kort story och sen får man betala för varje DLC i efterhand. Någon har pratat om att spelet skulle kosta 1500-1700 kr och i detta fall är det ingen omöjlighet då varje DLC kan kosta 2-300 kr.

Fördelen med Rockstar är ändå att de brukar släppa en mer eller mindre färdig produkt och inte låta köparna bli betatestare i tre år innan spelet ens går att spela. Givetvis kommer det säkert finnas någon bugg men så är det alltid. Att testa ett spel på kammaren är en sak mot att kasta ut det till många miljoner hungriga och äventyrslystna människor som ska pressa gränserna för att se vad man kan göra och inte kan göra.

Jag själv är helt ointresserad av online men tyvärr så kommer detta spel säkerligen ha tonvikten där då det är online som kan alstra pengar under lång tid medans oss singelspelare kör spelet ett par gånger och sen är vi nöjda.

Jag gissar att grafiken kommer bli ruskigt bra och vara ett step bättre än RDR2 som var ruskigt bra. Det kommer säkerligen vara tungdrivet så man får räkna med minst ett 2070 för att kunna spela och vill man ha ögongodis så är det 3080 eller bättre som gäller. Jag kör RDR2 på ett 1080 och det funkar för mig men kommer aldrig gå med GTA6.

Jag har goda förhoppningar på detta spel och kommer garanterat köpa, frågan är bara när då jag spelar på PC. Hoppas få mer information den 7/12 som det ryktas om att trailern ska släppas.
Citera
2023-11-22, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag skulle säga att det beror lite på hur de lägger upp det. Har pratats om en rätt kort story men att det sen ska komma DLC:er i framtiden med nya storys. Om nu detta rykte skulle stämma så är det trist då priset blir rätt högt för en kort story och sen får man betala för varje DLC i efterhand. Någon har pratat om att spelet skulle kosta 1500-1700 kr och i detta fall är det ingen omöjlighet då varje DLC kan kosta 2-300 kr.

Fördelen med Rockstar är ändå att de brukar släppa en mer eller mindre färdig produkt och inte låta köparna bli betatestare i tre år innan spelet ens går att spela. Givetvis kommer det säkert finnas någon bugg men så är det alltid. Att testa ett spel på kammaren är en sak mot att kasta ut det till många miljoner hungriga och äventyrslystna människor som ska pressa gränserna för att se vad man kan göra och inte kan göra.

Jag själv är helt ointresserad av online men tyvärr så kommer detta spel säkerligen ha tonvikten där då det är online som kan alstra pengar under lång tid medans oss singelspelare kör spelet ett par gånger och sen är vi nöjda.

Jag gissar att grafiken kommer bli ruskigt bra och vara ett step bättre än RDR2 som var ruskigt bra. Det kommer säkerligen vara tungdrivet så man får räkna med minst ett 2070 för att kunna spela och vill man ha ögongodis så är det 3080 eller bättre som gäller. Jag kör RDR2 på ett 1080 och det funkar för mig men kommer aldrig gå med GTA6.

Jag har goda förhoppningar på detta spel och kommer garanterat köpa, frågan är bara när då jag spelar på PC. Hoppas få mer information den 7/12 som det ryktas om att trailern ska släppas.
Låt inte FiveM influenser visa att de likaväl är självaste röstskådespelare bara. Det höll på förstöra RDR2 helt och hållet för mig faktiskt. Jag pratar inte om vardags användarna utan de äckliga på Twitch som spelar i de mest etablerade NoPixel communityn och alltid ska hålla på som fan...
Citera
2023-11-22, 14:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Låt inte FiveM influenser visa att de likaväl är självaste röstskådespelare bara. Det höll på förstöra RDR2 helt och hållet för mig faktiskt. Jag pratar inte om vardags användarna utan de äckliga på Twitch som spelar i de mest etablerade NoPixel communityn och alltid ska hålla på som fan...

Jag kollar aldrig på några twitchspelare om jag inte behöver hjälp och tips för hur man ska klara ett speciellt uppdrag eller så. Annars spelar jag spelet istället för att se på andra som spelar.
Citera
2023-11-22, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag kollar aldrig på några twitchspelare om jag inte behöver hjälp och tips för hur man ska klara ett speciellt uppdrag eller så. Annars spelar jag spelet istället för att se på andra som spelar.
Ah haha. Jag blir as påverkad utan att ens titta liksom. Är helt jävla cp
Citera
2023-11-22, 15:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ah haha. Jag blir as påverkad utan att ens titta liksom. Är helt jävla cp

Tycker man tappar så mycket om man redan sett allt som sker i spelet innan man själv spelar så jag håller mig ifrån detta. Som sagt, har jag problem eller behöver någon instruktion hur man utför en sak så söker jag på youtube eller nåt.

Kan läsa några recensioner för att se om det ens är värt att köpa ifall det är ett dyrare spel. Tyvärr gjorde jag missen att köpa Last of Us på PC nu när det kom då de fått så enormt bra betyg och bara lovord från alla. Själv tycker jag själva spelet är rätt tråkigt och det finns bara en stig att gå på. Går inte att hitta på så många andra lösningar för att klara uppdragen utan det måste ske exakt som det är förutbestämt. Storyn är absolut helt ok men spelet är rätt trist. Har spelat ca 15 timmar innan jag gav upp.
Citera
2023-11-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Håller med, Tror detta kommer bli större än rdr 2 & GTA IV/V kombinerat,

Kanske, kanske inte, enligt R* själva så sa dom att spelet till en början (vid release) vara mindre än spelarna är vana vid
Citera
2023-11-22, 17:49
Avslutad
Det faktum att man kan spela som femoid bådar inte gott.
Citera
2023-11-22, 17:59
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx

Beror på, bonnie och clyde stilen, är tjejen som Bonnie är hon nog lika störd som en galen man
Citera
2023-11-22, 19:31
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Gissar att de gör så man kan välja karaktär. Faktiskt märkligt att det inte redan har kommit till gta.
Citera
2023-11-22, 20:51
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Gissar att de gör så man kan välja karaktär. Faktiskt märkligt att det inte redan har kommit till gta.

Ja det blir som i GTA V när man kan välja karaktär

Online kunde man dock välja att vara kvinna
Citera
2023-11-23, 07:49
Medlem
MortalDiseases avatar
Fan made men snygga bilder, hoppas grafiken är något liknande

https://hossein_diba.artstation.com/projects/aoayB2?fbclid=IwAR3ikJNjeS6KA7IlRcuvgfZ8AOWdR1mAOd SFj23b1vJASJxOAoHfIYcCq-Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in