Citat:
Ursprungligen postat av
Skribentminimum
Hur stor är risken att spelet faktiskt är sämre än de andra gta spelen?
Jag skulle säga att det beror lite på hur de lägger upp det. Har pratats om en rätt kort story men att det sen ska komma DLC:er i framtiden med nya storys. Om nu detta rykte skulle stämma så är det trist då priset blir rätt högt för en kort story och sen får man betala för varje DLC i efterhand. Någon har pratat om att spelet skulle kosta 1500-1700 kr och i detta fall är det ingen omöjlighet då varje DLC kan kosta 2-300 kr.
Fördelen med Rockstar är ändå att de brukar släppa en mer eller mindre färdig produkt och inte låta köparna bli betatestare i tre år innan spelet ens går att spela. Givetvis kommer det säkert finnas någon bugg men så är det alltid. Att testa ett spel på kammaren är en sak mot att kasta ut det till många miljoner hungriga och äventyrslystna människor som ska pressa gränserna för att se vad man kan göra och inte kan göra.
Jag själv är helt ointresserad av online men tyvärr så kommer detta spel säkerligen ha tonvikten där då det är online som kan alstra pengar under lång tid medans oss singelspelare kör spelet ett par gånger och sen är vi nöjda.
Jag gissar att grafiken kommer bli ruskigt bra och vara ett step bättre än RDR2 som var ruskigt bra. Det kommer säkerligen vara tungdrivet så man får räkna med minst ett 2070 för att kunna spela och vill man ha ögongodis så är det 3080 eller bättre som gäller. Jag kör RDR2 på ett 1080 och det funkar för mig men kommer aldrig gå med GTA6.
Jag har goda förhoppningar på detta spel och kommer garanterat köpa, frågan är bara när då jag spelar på PC. Hoppas få mer information den 7/12 som det ryktas om att trailern ska släppas.