2023-11-17, 15:47
  #16741
Medlem
Aktien verkar inte riktigt gilla att VDn sprider antisemitism på internet. Konstigt men inte förvånande efter alla rapporter om rasism inom tesla
Citera
2023-11-17, 16:50
  #16742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Förstår inte riktigt hur dina länkar visar på något av det du skrev? Blankningar är säkert en del i varför Tesla aktien nådde de ATH nivåer den gjorde för sådär 2 år sedan, som ägare av aktien är det bara att tacka och sälja till blankarna när dom täcker positioner för vilket pris som helst.

Som långsiktig ägare är blankningar positivt i två avseende, du får chans att köpa fler aktier billigare än det hade gått annars, och där ligger ett latent köptryck tills blankarna täcker.

Shortare förstör för andra för deras egen vinnings skull och borde förbjudas. Folk utan moral shortar. Man skall investera i det man tror på och inte leka V75 för ANDRAS pengar och liv.

Bill Gaste skiter i miljön. Han shortade och backstabbade TESLA vilt. Gates ljög rakt ut om Tesla bara för att manipulera kursen. Att Teslas vill avskaffa fossilt bränslie skiter han i. Bara han får en miljard till. Som sagt. Shortare är narcissister på V75.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-11-17 kl. 16:53.
Citera
2023-11-17, 16:55
  #16743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Aktien verkar inte riktigt gilla att VDn sprider antisemitism på internet. Konstigt men inte förvånande efter alla rapporter om rasism inom tesla

Media gör ALLT för att förstöra för Tesla. Genom att hjärntvätta dig.- Medierna ägs av banker och oljeindustrin. Se istället alla intervjuer med ELON själv och inte filtrerat via ägda medier utan samvete.
Citera
2023-11-17, 17:15
  #16744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Media gör ALLT för att förstöra för Tesla. Genom att hjärntvätta dig.- Medierna ägs av banker och oljeindustrin. Se istället alla intervjuer med ELON själv och inte filtrerat via ägda medier utan samvete.

Det var Elon själv som skrev på twitter
Citera
2023-11-17, 19:11
  #16745
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Aktien verkar inte riktigt gilla att VDn sprider antisemitism på internet. Konstigt men inte förvånande efter alla rapporter om rasism inom tesla

Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det var Elon själv som skrev på twitter

Vad har Elon skrivit för antisemtistiska uttryck? Jag har missat helt så du får gärna länka allt han skrivit på temat om det finns någonstans.
Citera
2023-11-17, 19:27
  #16746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Vad har Elon skrivit för antisemtistiska uttryck? Jag har missat helt så du får gärna länka allt han skrivit på temat om det finns någonstans.

Han har gillat och kommenterat på antisemitiska inlägg. Tror du har förmåga själv att titta på twitter!
Citera
2023-11-17, 19:38
  #16747
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Aktien verkar inte riktigt gilla att VDn sprider antisemitism på internet. Konstigt men inte förvånande efter alla rapporter om rasism inom tesla

Så judar förstör för alla som kritiserar dom, wow.
Då måste judar vara på samma nivå som hitler.

Trodde väst världen var en demokrati med yttrandefrihet.

Till tråden, klassiska fulspel.
Citera
2023-11-17, 20:05
  #16748
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Vad har Elon skrivit för antisemtistiska uttryck? Jag har missat helt så du får gärna länka allt han skrivit på temat om det finns någonstans.
Denna tråden är vad alla gnäller över. En överdriven reaktion som vanligt.
https://x.com/elonmusk/status/1724908287471272299?s=46&t=3E-TsXyhCjMKi6eSS6a-Og
Citera
2023-11-17, 21:03
  #16749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ty ALLA vill jobba på Tesla för villkoren är bättre.högre löner, förtroende för cheferna.dubbelt så höga pensioner, optioner mm etc.
Låter ju skitbra! Du har förstås referenser du kan delge oss på det?.
Citera
2023-11-17, 22:04
  #16750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Låter ju skitbra! Du har förstås referenser du kan delge oss på det?.
''


japp. bara se verkligheten. b-laget jobbar på nothyvolt
Citera
2023-11-17, 22:14
  #16751
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Han har gillat och kommenterat på antisemitiska inlägg. Tror du har förmåga själv att titta på twitter!

Har DU fårmågan att titta på twitter och se att Elon är för yttrandefrihet och emot antisemitism OCH rasism?

Hur puckad får man ens vara för att göra den tolkningen.

https://x.com/TVietor08/status/1724990123920773121?s=20
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2023-11-17 kl. 22:20.
Citera
2023-11-17, 22:50
  #16752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har DU fårmågan att titta på twitter och se att Elon är för yttrandefrihet och emot antisemitism OCH rasism?

Hur puckad får man ens vara för att göra den tolkningen.

https://x.com/TVietor08/status/1724990123920773121?s=20
Tesla har betalat miljoner i rättegångar mot rasism och Elon har sagt att de aldrig skulle settla om de har fel. Värdera agerande över ord please.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in