Citat:

Ursprungligen postat av 
Powr

Det är inte som att Tesla sajter hittar på saker från tomma intet. Hade du läst artikeln så hade du sett deras källa. Du hade även vetat vad ett energy storage system är. Att du snackar om CATL och hur många batterier de tillverkar är orelevant till mitt inlägg.
Powerwall och solar är jag inte lika bullish på just nu (långsiktigt är jag dock det). Snackar främst Teslas MegapackXL

Citat:

Ursprungligen postat av 
Powr

Okej? Det ändrar inte faktumet att Tesla är störst på BESS. Som sagt, fortsätt sova 

Citat:

Ursprungligen postat av 
Powr

Ja det stämmer. Operating margin är på 9,6% i dagsläget. Hela mitt inlägg handlade dock om långsiktiga mål.
Vad tycker du annars?

Jag vet att detta är offtopic, och detta meddelande kanske blir borttaget, men allt du skriver i detta ämne är helt iq befriat! 
Du blandar ihop fakta och "långsiktiga mål". So fort någon påpekar att du har fel, eller visa på dålig fakta, då är det ett långsiktigt mål och "tror man inte på tesla behöver man ju inte investera".
I ett annat meddelande så skrev du att vid 2030 skulle tesla energi själva skulle ha ett market cap på $1.2T. Detta för att du tror att dom kommer bygga ut 10st fabriker. Men du missar hur dom ska betala för dessa, dom går automatiskt med vinst men kostar 0 enligt dig, eller säger du att Tsla kommer göra en nyemission? och hur skulle de påverka aktie priset?
sen 2012 har Tesla lyckats bygga 4 fabriker, men på 7 år så menar du att dom skulle ha byggt ut 10 stycken nya fabriker?
Som jag har skrivit tidigare så försöker du lura folk att köpa Tsla aktier för att pumpa upp aktien eller så saknar du helt förmågan att vara en gnutta självkritisk.