Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
Återigen: det finns inte ett enda "bevis". Det finns en stor mängd indicier och byskvaller, men FUP lyckas inte ens leda i bevis att flickan mördats/dräpts. För den delen är det inte ett endaste litet skvaller som påstår det heller, konsensus verkar ju vara någon slags misstag -- och vållande till annans död + griftefridsbrottet är preskriberade.
Om jag inte missminner mig finns det bevis efter att ha undersökt kroppen som tyder på att hon mördats med ett skjutvapen hur skadan uppkom samt spår av bly rätta mig gärna om jag har fel. Blommans mitrokondit dna som fanns på plastsäcken. Visst det kan tillhöra någon avlägsen släkting men vi inser ju alla sannolikheten i det. Bara att be en bön att de lyckas bevisa 100 % att det är från blomman. Hundarna som markerat att det legat en död människa i Filips lägenhet.
Vittnet är ju ett bevis eftersom Filip berättat själv hur det gick till.
Men om man tittar på allt
Var sågs hon senast vid liv
Varför blir det galen telefontrafik mellan alla inblandade vänner på kvällen.
Varför kopplas det upp mot Master vid Sege om jag inte missminner mig som är påväg mot Nordanå och varför stängs Filip och blommans telefoner ner i flera timmar samtidigt.
Varför byta alla möbler och renovera en lägenhet som redan var vidgjord några månader tidigare?
Grannar som vittnar om Filip med vän burit iväg något inrullat i en matta.
Filip som knackar på grannen och vill ha tvättid
Grannar som vittnat om blod i trapphuset och på möbler i trapphuset
Flera av de som misstänks inblandade gick ner sig tungt på droger efteråt.
Brink hamnar på psyket någon vecka efter att Maura försvunnit.
Mange drar sig undan.
Bilen som Blomman säljer till Kaj.
Det finns så mycket mer kommer bara inte på allt nu.