Citat:
Ursprungligen postat av
odessa7
Varför?
"Hovrätten konstaterar också att man inte kunnat hitta något motiv till varför ex-pojkvännen skulle ha velat döda Marua." står i SDS.
Nu lämnar vi det här bakom oss.
Därför att det behövs inget motiv för det Filip gör. Han är en sadist. Varför använda sådant övervåld mot den gamle mannen han rånade, varför? Vilket motiv fanns det?
Läser du noggrant i FUP (vilket är några månader sedan jag gjorde) kommer du märka fler saker när det gäller honom. Han slog Marua/tog stryptag på henne, varför? Vilket motiv hade han?
Att han har skött sig på senare år/inte åkt fast för något är inte ovanligt för de som begått grova brott.
Han slutade knarka efter han åkte in för taxirånet och sedan kom in på ett familjehem där han blev nykter och samtidigt blev ihop med dottern i familjen. Därför har det gått bra för honom.
Jag tror inte alls han ändrats som människa. Han har bara lagt band på sig så att han inte berättar lika mycket som han gjorde månaden efter mordet/dråpet på Marua.
FUP visar vilken människa han är. Han skriver (nu minns jag inte riktigt) hur han skadade en hund. Han skrämmer och hotar människor.. Det är dessutom inte 20 år sedan utan på senare år...