2023-11-04, 12:36
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hongkongfot
Så om jag förstått rätt…

Palestina fick ett demokratiskt val.
De valde terrorgruppen Hamas.
Hamas lade ner demokratiska valet.
Landet blev (mer) ruinerad under Hamas.
Hamas attackerar Israel (för att dra uppmärksamheten ifrån interna problem eller för att de är fanatiker? Bägge?)
Israel försvarar sig.

Hur kan man ens tycka synd om folket som röstade fram en terrorgrupp?

Fuck around, find out.

Din beskrivning är korrekt förutom att Hamas gör det för att man innan man avskaffade demokratin i Gaza gick till val på att döda judar, alla judar.

Så säg att Hamas utför vallöftet att döda alla judar från Jordan till Medelhavet, man upprättar en ny palestinsk stat med bara muslimer däri, och sharia för icke-muslimer, så kommer man fortsätta att bygga nya och större tunnlar, samt fortsätta norpa alla biståndspengar framför folkets bästa till att bygga raketer, för kriget kommer bara fortsätta och det kommer fortsätta mot nästa stat som har judar (nu har dom blivit etniskt rensade i Mellanöstern så min prognos om Hamas krigsförklaring mot Spanien ligger fast).
Senast redigerad av Krakem 2023-11-04 kl. 12:41.
Citera
2023-11-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Så palestinierna, ett av Israel förtryckt folk får nu stämpeln "terrorister" när de gör uppror mot ockupationsmakten Israel???
Fattade de inte att det aldrig skulle fungera?
Sedan 1948 har det varit en ständig konflikt.

JA, förstå hur jävla inavlade och tröga muslimerna är, att de inte förstått att de inte är önskade egentligen någonstans, men framförallt i Gaza.

Såg på Aljazeera förut, nu började det rassla även i väst banken, israelerna har ökat aktiviteten även där, bra att man tuktar muslimska bråkmakare, hoppas Israel rensar upp även där.
Citera
2023-11-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Att slakta civila, barn och kvinnor har ju varit vad Israel gjort i 70 år mot palestinierna.
Trams!
Nu skall ni inte försöka förminska Hamasisis terrordåd den 7:e oktober 2023
Citera
2023-11-04, 12:52
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Israel ser alla i gaza som terrorister.
Finns inga civila där enligt dom.

Såg en dokumentär där en militär i Israel berättade att dom dödar barn för barnet kommer ändå bli en terrorist.

Israels största parti har i sitt parti mål att allt väst av Jordan är Israel, Israel har alltid haft som mål att utrota palestinierna och ockupera hela gaza.
MEN- det är ju precis detsamma som muslimerna vill göra mot Israelerna... Som man bäddar får man ligga, helst i små bitar lite här och där...
Citera
2023-11-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Du säger mot dig själv?

Du kan inte mörda någon bara för någon annan kommer undan med det. Det är ju precis vad israelfittorna gör nu?

Och de blir angripna av FN mfl. FN angriper inte Hamas.
Citera
2023-11-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Och de blir angripna av FN mfl. FN angriper inte Hamas.

Så om Israelfittorna massakrerar folk så räcker det med att FN säger "dumma dig".

Men när Hamas massakrerar palestinier så ska 5 ggr fler slaktas för att det ska räcka?
Citera
2023-11-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Så om Israelfittorna massakrerar folk så räcker det med att FN säger "dumma dig".

Men när Hamas massakrerar palestinier så ska 5 ggr fler slaktas för att det ska räcka?

Har jag sagt det? När Hamas utförde sin massaker på oskyldiga Israeler måste de ha förstått att svaret blir hårt. Det kommer säkert dö 50 000+ Palestinier.

Men du ser de dubbla måttstockarna. Israel spränger en ambulans med troliga terrorister i ambulansen. FN och WHO går i taket. Men FN sa inget när Hamas sköt raketer på ett israeliskt sjukhus.
Citera
2023-11-04, 13:14
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag ska lägga till att Israel har ett problem, vare sig de gör rätt eller fel, så torskar de troligen informationskriget på sikt. Det även om USA är deras viktigaste publik. När X antal palestinier har dött och eller USAs befolkning ser tillräckligt många döda. Så kommer pressen från USA bli hård. Så Israel försöker troligen så snabbt som möjligt stärka sin position i Gaza så en vapenvila inte bli negativ för dem.

Jag delar din uppfattning i allt detta.

Givet den situationen är Israels kommunikationsstrategi eller brist därpå ett mysterium för mig.
Citera
2023-11-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
JA, förstå hur jävla inavlade och tröga muslimerna är, att de inte förstått att de inte är önskade egentligen någonstans, men framförallt i Gaza.

Såg på Aljazeera förut, nu började det rassla även i väst banken, israelerna har ökat aktiviteten även där, bra att man tuktar muslimska bråkmakare, hoppas Israel rensar upp även där.
Det handlar inte om religion eller hur oönskade muslimerna är i detta fall.

Det är det du och många andra har för svårt för att förstå..

Det handlar om att man inte kan ockupera ett landområde utan att det får följder.
Jag hatar islam, men man måste kunna skilja på det och hur Israel betett sej.
Citera
2023-11-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag delar din uppfattning i allt detta.

Givet den situationen är Israels kommunikationsstrategi eller brist därpå ett mysterium för mig.

Det är svårt för dem. Till ex de säger att ambulansen var full med terrorister. Beviset kan vara Humint. Så om de visar beviset så dör deras källa.

Hamas har så många chanser att visa att Israel är onda. ta den här videon till ex

https://ryanmcbeth.substack.com/p/di...-a-hamas-truck
Citera
2023-11-04, 13:28
Citat:
Har noterat att media slutat skriva hur många det dödats i Israel och i Palestina, siffran var väl uppe i lika många på varje sida innan det slutades uppdateras.
Gissar att det är för att siffran är 40000 palestinier och 1200 israeler nu och det ser ju inte vidare bra ut för Israel då 70% av de som dött varit kvinnor och barn.
Media mörkar alltså mycket av det Israel gör.

Någon som sitter på dom riktiga siffrorna?

De kanske insåg att Hamas inte är en pålitlig källa
Citera
2023-11-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Det handlar inte om religion eller hur oönskade muslimerna är i detta fall.

Det är det du och många andra har för svårt för att förstå..

Det handlar om att man inte kan ockupera ett landområde utan att det får följder.
Jag hatar islam, men man måste kunna skilja på det och hur Israel betett sej.
Man kan ju även påstå att det är muslimerna som ockuperar israelisk mark i både Gaza och Västbanken och de nu börjat att ta tillbaks sin mark, OM det skulle passa min agenda!

Och det är ju naturligtvis enbart religion det handlar om och inget annat, den värdelösa sandöknen är inte värd ett skit, det är den geografiskt religösa platsen det handlar om och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in