Citat:
Ursprungligen postat av
hongkongfot
Så om jag förstått rätt…
Palestina fick ett demokratiskt val.
De valde terrorgruppen Hamas.
Hamas lade ner demokratiska valet.
Landet blev (mer) ruinerad under Hamas.
Hamas attackerar Israel (för att dra uppmärksamheten ifrån interna problem eller för att de är fanatiker? Bägge?)
Israel försvarar sig.
Hur kan man ens tycka synd om folket som röstade fram en terrorgrupp?
Fuck around, find out.
Palestinierna röstade fram Hamas. Det är ett ansvar de inte kan undkomma då alla budskap från Hamas har varit övertydliga. Nu ser vi alla att palestinier stödjer illdåden från Hamas. Trots det är det så illa ställt får de omvärldens stöd. Där hatet mot fienden är större än kärleken till de egna barnen.
Jag generaliserar inte om palestinier. Men jag utgår ifrån att de som struntade i uppmaningar att lämna Gaza City, och haft 3 veckor på sig att sätta sig säkerhet, och ändå fungerar som mänskliga sköldar, måste vara fanatiska Hamasanhängare.
Demokratin missbrukas av icke demokratiska krafter. Tyskar gick till val och fick Hitler. Turkarna har demokrati och väljer islamisten Erdogan. I Sverige ökar Nyans och islamister infiltrerar politiska partier, rättsväsendet och välfärdssystemen.
Om man som palestinierna vill ha en egen stat, har de snabbt krossat den drömmen för all framtid. Demokrati och islam går inte att förena. Det är tydligt att vidriga kungadömen och hårdföra galningar är det enda som kan hålla arga arabiska män i schack.