2023-11-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Vad är det för svammel?

Du kan inte blunda för historien och dikta ihop en egen..

Kan inte? Jag gjorde precis det.

Här är ren fakta. Alla grannar hatar israel men ingen av dom har ett likaväl uppbyggt samhälle och ekonomi.

Gaza är fyllt med terrorister och nu bestraffas dom för sina synder.
Citera
2023-11-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Propagandaorganet Shimona pumpar på än, imponerande.

Varför är det fullt med folk på alla videor? Är det alla dessa som vill dö för Hamas? Man har ju sett fanatikerna där nere vråla om hur martyrdom är deras största önskan.
Här har du en äkta skådis, man blir full i skratt, de har inte fantasin att ens använda olika personer för de olika karaktärerna i sin propaganda!
https://www.instagram.com/reel/CzGFN...RlODBiNWFlZA==
Citera
2023-11-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Kan du inte tänka själv, efter decennier av förtryck och apartheid från Israel kanske du inte förväntade dig att palestina skulle slå tillbaka?
Din islamofobi vet inga gränser!
Eller du kanske precis som alla andra judar har levt under en sten i 50år, och tror att konflikten började i oktober?

Möjligen så men det gör ju det inte rätt. Eller tycker det var rätt att slakta 1200+ civila judar. Många var bebisar (Minst en stektes ihjäl i en ugn) Tycker du att det var rätt att skära av brösten på levande kvinnor?

Jag hade köpt Hamas attack om de hade attackerat militära mål inklusive poliser. Jag hade till med köpt att Hamas hade tagit gisslan för byta mot flera inlåsta palestinier. (De är en slags gisslan på den israeliska sidan, då många av dem är inte dömda)

Men jag köper inte att man går in och våldtar, slaktar civila inklusive kvinnor, barn och äldre.

Lägg där till att Hamas måste ha levt under en sten om de inte förstod att reaktionen skulle bli hård. Nu dör tusentals civila palestinier på grund av Hamas barbari. Du får nog räkna med runt 50 000 döda palestinier innan detta är slut. Möjligen kommer FN eller internationell styrka ta över Gaza när detta är över, kanske egyptierna och de var kända att vara elakare än israelerna under sin ockupation. Sen om ett år kommer Saudi och Israel skriva ett avtal.
Citera
2023-11-04, 11:51
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Möjligen så men det gör ju det inte rätt. Eller tycker det var rätt att slakta 1200+ civila judar. Många var bebisar (Minst en stektes ihjäl i en ugn) Tycker du att det var rätt att skära av brösten på levande kvinnor?

Jag hade köpt Hamas attack om de hade attackerat militära mål inklusive poliser. Jag hade till med köpt att Hamas hade tagit gisslan för byta mot flera inlåsta palestinier. (De är en slags gisslan på den israeliska sidan, då många av dem är inte dömda)

Men jag köper inte att man går in och våldtar, slaktar civila inklusive kvinnor, barn och äldre.

Lägg där till att Hamas måste ha levt under en sten om de inte förstod att reaktionen skulle bli hård. Nu dör tusentals civila palestinier på grund av Hamas barbari. Du får nog räkna med runt 50 000 döda palestinier innan detta är slut. Möjligen kommer FN eller internationell styrka ta över Gaza när detta är över, kanske egyptierna och de var kända att vara elakare än israelerna under sin ockupation. Sen om ett år kommer Saudi och Israel skriva ett avtal.
Att slakta civila, barn och kvinnor har ju varit vad Israel gjort i 70 år mot palestinierna.
Citera
2023-11-04, 11:52
Medlem
Jag förstår inte hur Israel ska slå ut Hamas genom att förstöra Gaza och attackera civila. Det är ju omöjligt att göra en tydlig distinktion mellan Hamas och civila. Hamas uppträder inte i uniformer.
I princip måste Gaza jämnas med marken med den strategi som IDF nu använder och det kommer att skada Israel mer än Hamas.
Varför, därför att Israel förlorar all sympati man hade 7 oktober.
Citera
2023-11-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Att slakta civila, barn och kvinnor har ju varit vad Israel gjort i 70 år mot palestinierna.

Och det gör väl inte vad Hamas gjorde 7:e okt rätt? Du kan inte mörda någon bara för någon annan kommer undan med det.

Dessutom måste Hamas ha förstått vad reaktionen skulle bli. Israel kommer döda ännu fler palestinier. Eller trodde Hamas att Israelerna hade blivit goda kristna och skulle vända andra kinden till?
Citera
2023-11-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hongkongfot
Så om jag förstått rätt…

Palestina fick ett demokratiskt val.
De valde terrorgruppen Hamas.
Hamas lade ner demokratiska valet.
Landet blev (mer) ruinerad under Hamas.
Hamas attackerar Israel (för att dra uppmärksamheten ifrån interna problem eller för att de är fanatiker? Bägge?)
Israel försvarar sig.

Hur kan man ens tycka synd om folket som röstade fram en terrorgrupp?

Fuck around, find out.

Palestinierna röstade fram Hamas. Det är ett ansvar de inte kan undkomma då alla budskap från Hamas har varit övertydliga. Nu ser vi alla att palestinier stödjer illdåden från Hamas. Trots det är det så illa ställt får de omvärldens stöd. Där hatet mot fienden är större än kärleken till de egna barnen.

Jag generaliserar inte om palestinier. Men jag utgår ifrån att de som struntade i uppmaningar att lämna Gaza City, och haft 3 veckor på sig att sätta sig säkerhet, och ändå fungerar som mänskliga sköldar, måste vara fanatiska Hamasanhängare.

Demokratin missbrukas av icke demokratiska krafter. Tyskar gick till val och fick Hitler. Turkarna har demokrati och väljer islamisten Erdogan. I Sverige ökar Nyans och islamister infiltrerar politiska partier, rättsväsendet och välfärdssystemen.

Om man som palestinierna vill ha en egen stat, har de snabbt krossat den drömmen för all framtid. Demokrati och islam går inte att förena. Det är tydligt att vidriga kungadömen och hårdföra galningar är det enda som kan hålla arga arabiska män i schack.
Citera
2023-11-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag förstår inte hur Israel ska slå ut Hamas genom att förstöra Gaza och attackera civila. Det är ju omöjligt att göra en tydlig distinktion mellan Hamas och civila. Hamas uppträder inte i uniformer.
I princip måste Gaza jämnas med marken med den strategi som IDF nu använder och det kommer att skada Israel mer än Hamas.

Historiskt sett har judarnas beteende med långa mellanrum alltid skapat mycket överdrivna motreaktioner varpå det blivit lugnare igen. Inte helt otippat om det händer igen. Man kan ju tycka att judarna borde lära sig att inte styra och ställa över huvudet på andra någon gång, men det är tydligen religiöst betingat.
Senast redigerad av ManManne 2023-11-04 kl. 12:10.
Citera
2023-11-04, 12:09
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Och det gör väl inte vad Hamas gjorde 7:e okt rätt? Du kan inte mörda någon bara för någon annan kommer undan med det.

Dessutom måste Hamas ha förstått vad reaktionen skulle bli. Israel kommer döda ännu fler palestinier. Eller trodde Hamas att Israelerna hade blivit goda kristna och skulle vända andra kinden till?

Nej det är såklart inte okej, de är ju terrorister.
Men israel är terrorister med.

Tror inte vi kan sätta oss in i det, palestinierna har blivit slaktade och ockuperade i 70 år.
Hamas tänker nog att det är skitsamma vad konsekvenserna blir bara Israel får känna vad Palestiniera känt varje dag i 70 år i en dag så är det värt det.
Citera
2023-11-04, 12:17
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden

Israel ser alla i gaza som terrorister.
Finns inga civila där enligt dom.

Såg en dokumentär där en militär i Israel berättade att dom dödar barn för barnet kommer ändå bli en terrorist.

Israels största parti har i sitt parti mål att allt väst av Jordan är Israel, Israel har alltid haft som mål att utrota palestinierna och ockupera hela gaza.
Senast redigerad av tram123 2023-11-04 kl. 12:19.
Citera
2023-11-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeAsAnEngineer
Kan inte? Jag gjorde precis det.

Här är ren fakta. Alla grannar hatar israel men ingen av dom har ett likaväl uppbyggt samhälle och ekonomi.

Gaza är fyllt med terrorister och nu bestraffas dom för sina synder.
Så palestinierna, ett av Israel förtryckt folk får nu stämpeln "terrorister" när de gör uppror mot ockupationsmakten Israel???
Fattade de inte att det aldrig skulle fungera?
Sedan 1948 har det varit en ständig konflikt.
Citera
2023-11-04, 12:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
När plockades dom ned? USA har inte vågat ta sig närmre i persiska viken. Det är så roligt hur horungar som dig är så stora i käften om Iran. Om Iran inte har nåt, varflr gråter Netanyahu och hela Israels ledning dom senaste åren WOLF om deras missilprogram? Varför näms deras robot och missilprogram ständigt? Iran har 2 modeller av hypersoniska ballistiska missiler minst. USA's helikoptrar återvänder så fort dom får varningar från Iran, finns videos på detta överallt.

USA's tidigare general, berger varnade om att ett krig i persiska viken är ett självmordsuppdrag för USA, då iran har så starka missiler att de skulle sänka vartenda skepp där.

Vart plockades deras missiler ner din horunge, jalla förklara för oss alla tydligt nu. Deras moped missiler som du pratar om gav permanent och kroniska huvudvärk för flera amerikanska soldater när dom bombarderade deras baser i irak, nästa gång kommer Iran Pinpointa och inte varna som man gjorde sist.

Nu vet horungarna iaf att iran inte är ett skämt. Enda landet som attackerade deras baser efter andra välrdskriget, och borsett från vietnam med riktiga missiler.

USA är en feg nation, dom kan inte kriga face to to face mot kineserna, dom kan bara santkionera länder som Iran, Ryssland och Kina, ni HBTW och feminist och genusknullande svenskar ska givetvis ta sida för dessa, själva är ni misslycakde och har ingenting, så ni stöttar liberala USA så fort det händer nå.

Hezbollah kommer lägga sig i. Hahahahaha Du är så ofantligt dum, är du medveten om att Israel har tömt minst 24 orter i de norra delarna, dom kan inte ens leva sina liv på ett normalt sett och det enda hezbollah gjorde var bara att leka hittills, just nu är det leksaker, men vänta minst 1 månad till, då är det riktiga prylar din horunge.

Iran är ett teokratiskt korthus som är redo att ramla ihop när som helst. Det utförs attentat av motståndsrörelsen inne i Iran i detta nu. Mullorna vågar inte göra ett skit mot Israel eller USA för de vet att i samma sekund militären blir upptagen med krig så kommer det att braka loss inne i Iran.

Det är synd för jag såg framemot att få åka skidor utanför Teheran inom en inte allt för avlägsen framtid. Nu verkar det inte bli så eftersom dina Mullor visade sig vara fega fjollor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in