2023-11-02, 18:13
Medlem
FN varnar för folkmord och fördömer Israels mördande av Palestiner, kanske dags för er svenska israelälskare som tror på all israelis propaganda att förstå att ni blivit lurade av judarna i Israel.

‘Palestinian people are at grave risk of genocide’: UN experts
United Nations experts have said time is running out to “prevent genocide and humanitarian catastrophe” in Gaza and have slammed Israel for refusing to “halt plans to decimate” the bombarded Palestinian enclave.

“We remain convinced that the Palestinian people are at grave risk of genocide,” said the experts, including several UN special rapporteurs on the rights to food, safe drinking water, and the situation in the occupied Palestinian territories.

Their statement also echoed the UN Human Rights Office in saying that recent Israeli attacks on Jabalia refugee camp – Gaza’s largest – constitute “a brazen violation of international law – and a war crime”.
https://www.aljazeera.com/news/liveb...abalia-strikes

Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Så är det ju inte. Hamas använder sina egna civila som sköldar, så för att ta kål på Hamas kan civila dödsoffer inte helt undvikas. Det är ju dessutom helt fastställt att Hamas måste tas kål på.
Får du betalt för att dessa lögner och folkmord på barn? Fan vad sjuk ni israelälskare är.
Citera
2023-11-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Den delen av Egypten som gränsar till Gaza är väldigt sparsamt befolkad och världssamfundet skulle med största sannolikhet kunna bära kostnaderna - särskilt den bölande arabvärlden - och då skulle det inte vasra några problem att slå upp flyktingläger i Egypten.

Men det är nästan så att Egypten och arabvärlden vill att Hamas ska kunna hålla civila palestinier som mänskliga sköldar...

Varken Egypten eller övriga arabländer vill ta emot hundratusentals palestinska flyktingar, det har man öppet förklarat.

Israel har länge arbetat för att straffa Europa med att ständigt fylla kontinenten med flyktingar, särskilt araber. När man nu med markoffensiven ämnar till att kapa halva Gaza typ kommer vi att snart se ett väldigt stort inflöde av palestinier i Europa, inte minst i Sverige. Hur Sverige ska klara av detta är ingen som vet. Vi har ju dessutom ett inbördeskrig här i Sverige..
Citera
2023-11-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Fast.. om inte Hamas gjort det de gjorde så.. hade.. ju inga bomber fallit... men israel är asen?.. slutledningsförmågan är inte i topp!

Såklart Israel är as. De har noll skam för att de dödar tusentals barn och likt alla småbarn här inne skyller de allt på Hamas. "Han böööörjade". Följt av "Vi har sagt att de ska utrymma, de får skylla sig själva."
Oj vad humana de är, den enda demokratin i Mellanöstern! Med tanke på antalet bomber som släpps över Gaza lär de inte vara särskilt nogräknade med vem som faller offer helt ärligt. Låter mest som att de bombar lite på måfå, knappast så att de har identifierat 100tals eller 1000 tals mål där hamas befinner sig.

Tycker det här är ett kvitto på att mänskligheten inte kommit så mycket längre sedan andra världskriget. Det handlar fortfarande om rasism och blodshämnd maskerat med "War on terrorism" som allt sedan Afghanistan verkar ge en frikort att tortera hela befolkningar utan några konsekvenser, om inte längre tillbaka.

Hade jag vuxit upp i ett ockuperat Gaza som liknar ett ghetto från WWII i Polen, fått se alla mina barn falla offer för bomber eller kulor från en krigsmakt som är totalt överlägsen, ja då hade nog alla spärrar släppt när jag redan förlorat allt.

Nästa generations terrorister föds idag och när dessa attackerar Israel om några år så blir inte jag förvånad. Det är en fråga om när. Den här konflikten kommer aldrig att lösas om inte någon sida slutar hämnas.
Senast redigerad av Lagomjante 2023-11-02 kl. 18:27.
Citera
2023-11-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nästan alla här inne "tillber juden" eftersom ni stöttar Israel — detta enligt samma logik som gör Palestina-vänner till livsfarliga islamister och Hamas-kramare. Egentligen ser ni Israel som ett redskap eller, ok, "vapenbröder". Det är samma perspektiv som appliceras flitigt på bl.a. Ukraina.

På den andra sidan hittar du bl.a. människor som ser araberna som redskap och allierade. Det är inte svårare än så, om man nu ska dra saken till sin spets. Bör man det? Tänk om det skulle vara så att de flesta debattörer på båda sidor främst visar solidaritet?

Med det sagt rör diskussionerna Israel, Israel och Israel. Och så Hamas, då. USA finns också med på ett litet hörn. Liksom Iran, som ju inte är ett arabland, men som ändå är Israels svurne fiende (om Iran är en "han").

Utöver det är det mest en sabla massa "Average Joe" i västvärlden som går i spinn nu. Du har varken Storbritannien, Frankrike eller ens Tyskland oreserverat på Israels sida.

Inget land stödjer ett annat land om det inte är finns i landets intresse att göra det. På ett plan är båda länderna lika dåliga kålsupare. De styrs av grupper som vill mer eller mindre förinta den andra gruppen eller åtminstone se till att den andra gruppen inte får en egen stat. På Palestiniernas sida är det Hamas. Al Fatah är mest korrupta skitstövlar. På Israels sida har vi Netanyahu, som i princip vill att bosättarna på västbanken ska utvidgas så mycket så en Palestinsk stat ska vara omöjlig. Sen ska de antingen tvinga bort palestinierna helt eller styra genom Apartheid.

Det tråkiga är att USA aldrig har kunnat göra den sista pushen efter Lyndon Johnsson att tvinga Israelerna att skärpa sig och få de allierade arabländerna att tvinga Palestinierna gå med på en tvåstatslösning. Man var relativ nära år 2000. Ett skäl hos arabländerna har varit att man kan hålla sin egen befolkning upptagen med att vara sura på Israel. Nu på senare tid har ledarna velat ändra ståndpunkt och Hamas anföll.

USA vill också därifrån och lämna MÖ till någon annan. USA behöver inte längre MÖ. Det är kineserna som gör det.

Det är ju bara en ren fantasi att Israel ska lyckas få bort Hamas. Om denna version försvinner så kommer bara nästa version.
Citera
2023-11-02, 18:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Så konstigt, för de sämsta och fattigaste kvarteren i Lund på 1800-talet kallades Nöden och där bodde bara judar. Kanske att du blandar ihop en pytteliten elit-klick med ett helt folk? Det gjorde även Hitler.
Du har en poäng. De fattiga horderna med östjudar var dåtidens lågutbildade araber. Ett tag i slutet av 1800-talet gick det rykten om att kringresande judiska försäljare i Sverige var ryska spioner.

Den sortens judar som "lusar ned" stadsbilden finns inte längre, men en gång i tiden var det tacksamt att hetsa emot dem. För att inte tala om den judiska småborgerligheten nere på kontinenten. Hitlers ambitioner var i och för sig större än så.

Ingen bryr sig längre om småjudar. Hur gör man i dag? Jo, man gapar om att kasta ut hucklekärringar och män i klänning i stället. Inget nytt under solen.
Citera
2023-11-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Rätt komiskt faktiskt!
Den 7:e oktober skickades det filmer inifrån Gaza när människor främst män och pojkar ivrigt hejade på Hamas leende och skrikande Allahu Akbar med ett pekfinger viftande hysteriskt i luften, man var stolt och glad att civila obeväpnade barn kvinnor handikappade gamlingar och gästarbetare mm mördades, man till och med firade här i Sverige.

Nu skickar man filmer med vuxna tuffa män som sitter på röven på betonggrushögar lipandes med tårar sprutande som små flickor, hahahaha, fy fan vad patetiska människor, när andras barn och familjer dog så var det jätte kul, men när skiten träffar fläkten och skvätter på dig då åker offerkoftan på, hahahahaha, muslimer alltså, patetiska hycklare.

Finns knappt några civila i Gaza, i stort sett samtliga män står bakom Hamas och Hamas gärningar, de offrar villigt sina kvinnor och barn för Hamas och islam, så sjuka är människorna där.

Jojo, du såg dessa bilder. Hur många pojkar och män tror du det rörde sig om? 1000? 2000? Av hur många Palestiner? 2 miljoner? Hur många var förvirrade unga män?
90% eller 95% eller 99% av befolkningen satt kanske hemma och bävade för att skiten skulle träffa fläkten, trötta efter en hel dags slit för att få mat på bordet, dessa som du nu ser sitta gråtandes i ruiner.

Så korkat att tro att det du ser kablas ut representerar ALLA människor i hela Gaza. Alla målas ut som terrorister av hela västs media tillsammans. Ta er samman och se människorna som bara försöker leva i ett helt miserabelt område där inte en enda jävel i världen vill ta emot dem och det enda de känner till är Gazaremsan som nu bombas till oigenkännelse av en totalt överlägsen krigsmakt. Ur den desperationen är det lätt att förstå att det kommer födas terrorism.
Citera
2023-11-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Hur många gånger ska man förvarna folk, samt säga till dem att utrymma innan det ligger på den folkets axlar?

Ditt svar tyder på att du anser att palestinierna är lika smarta som rådjur som inte förstår att ljus och tuta betyder att de bör flytta sig ur vägen.

Folk i Gazaremsan är fast på en yta som motsvarar en fjärdedel av Ölands yta, skillnaden är dock att det bor 2 miljoner på Gazamremsan kontra 25 000 människor på Öland.

Var någonstans menar du att folk ska fly?
Citera
2023-11-02, 18:48
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag citerar det som Blinken har sagt. Det är inte samma sak som att själv se på grova våldsvideor. Är du så logiskt handikappad så du inte kan se skillnaden? Höj dig själv.

Du snackar skit. Om du har läst mina andra kommentarer här på forumet så skulle du veta att jag aldrig tittar på gore. Så det du säger stämmer inte. Däremot har jag tittat på den video som jag länkade till där Blinken vittnar om vad han har sett ifrån en amerikansk domstol. Om man inte vågar se på en sådan video så är man nog ganska vek... den videon har setts av massor med människor, går de igång på det hela för att de följer nyhetsflödet? Givetvis inte.

Att ge en detaljerad beskrivning görs för att upplysa folk. För att förstå vad som pågår i världen så måste man veta nivån på grymheterna.

Jag hajar varför du är här och jag HAR läst ett antal av dina poster. Du har inte kollat på videon utan citerar en amerikansk politiker. Du skriver sedan att "folk" tittar på detta då det är en del av nyhetsflödet. "Törs" man inte se videon är man vek men du själv har då alltså inte sett den. Du menar att de dåd du beskriver filmats av Hamas, tagits i beslag av IDF och rullar nu ocensurerade i amerikanska nyhetsflöden?

Jag är nog lite vek hellre än att vilja se sådana grymheter med egna ögon. Jag tror inte att det är speciellt nyttigt att utbilda sig i ämnet vidrigt våld för att kunna "veta nivån på grymheterna". Jag förstår att det är illa, behöver verkligen inga detaljer på hornhinnan. Det man läser är illa nog för själen.

Du är en hal j*vel du. Du vill att vi andra ska ta parti för den sida du har tagit parti för i ett krig som du inte är inblandad i. Du anklagade mig direkt för att vara terroristsympatisör i ditt första inlägg till mig då jag inte tog parti för Israel. Du är inte den första propagandamegafonen som jag går på och inte den sista heller. Jag blev lite ledsen att du skrev att du skulle blocka mig men jag antar att det är enklare att bara diskutera med andra som valt "rätt sida".

En fråga bara som tillägg: Hur grymt är vit fosfor? Såg du de filmerna också? Blinken kanske kollade vad vet jag.

Oj, blev jag med ens Hamas kompis nu igen för att jag frågar om Israels eventuella krigsbrott? Valde jag sida nu?

Nej. De stridande parterna på båda sidor begår fruktansvärda illgärningar mot civila såväl som mot varandra. Skulle vara trevligt om massmedia kunde försöka ha en något sånär nyanserad/balanserad bild.

Vi behöver inte välja mellan judar och muslimer. Absolut vansinne. Vi kan välja att stå med den civilbefolkningen mot vapenindustri och stridande.

Mvh
Citera
2023-11-02, 18:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Vi måste ha en tråd som följer hur markinvasionen går snarare än dessa eviga diskussioner om vems sida som har rätt.
Citera
2023-11-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Den delen av Egypten som gränsar till Gaza är väldigt sparsamt befolkad och världssamfundet skulle med största sannolikhet kunna bära kostnaderna - särskilt den bölande arabvärlden - och då skulle det inte vasra några problem att slå upp flyktingläger i Egypten.

Men det är nästan så att Egypten och arabvärlden vill att Hamas ska kunna hålla civila palestinier som mänskliga sköldar...

Eller så slutar idioter som du upp med helt idiotiska förslag.
Det är som att missiler skulle regna över Israel samtidigt som lösningen på problemet skulle vara att civila israeler lämnar sitt hemland och åker tillbaka till sina ursprungsländer.
Citera
2023-11-02, 18:52
Medlem
Reuters LIVE: A view of the Gaza skyline
https://twitter.com/i/broadcasts/1gqxvQLRVwpJB
https://twitter.com/i/broadcasts/1MYGNoWELRVJw
Citera
2023-11-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Så är det ju inte. Hamas använder sina egna civila som sköldar, så för att ta kål på Hamas kan civila dödsoffer inte helt undvikas. Det är ju dessutom helt fastställt att Hamas måste tas kål på.

Vad säger du om det läckta brevet där Israel har som plan att fördriva alla palestinier till Sinai bergen? Vad säger du om de palestinier mördade och fördrivna från sina bostäder i västbanken där Hamas inte styr. Måste bero på Hamas I de fallen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in