Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Jag citerar det som Blinken har sagt. Det är inte samma sak som att själv se på grova våldsvideor. Är du så logiskt handikappad så du inte kan se skillnaden? Höj dig själv.
Du snackar skit. Om du har läst mina andra kommentarer här på forumet så skulle du veta att jag aldrig tittar på gore. Så det du säger stämmer inte. Däremot har jag tittat på den video som jag länkade till där Blinken vittnar om vad han har sett ifrån en amerikansk domstol. Om man inte vågar se på en sådan video så är man nog ganska vek... den videon har setts av massor med människor, går de igång på det hela för att de följer nyhetsflödet? Givetvis inte.
Att ge en detaljerad beskrivning görs för att upplysa folk. För att förstå vad som pågår i världen så måste man veta nivån på grymheterna.
Jag hajar varför du är här och jag HAR läst ett antal av dina poster. Du har inte kollat på videon utan citerar en amerikansk politiker. Du skriver sedan att "folk" tittar på detta då det är en del av nyhetsflödet. "Törs" man inte se videon är man vek men du själv har då alltså inte sett den. Du menar att de dåd du beskriver filmats av Hamas, tagits i beslag av IDF och rullar nu ocensurerade i amerikanska nyhetsflöden?
Jag är nog lite vek hellre än att vilja se sådana grymheter med egna ögon. Jag tror inte att det är speciellt nyttigt att utbilda sig i ämnet vidrigt våld för att kunna "veta nivån på grymheterna". Jag förstår att det är illa, behöver verkligen inga detaljer på hornhinnan. Det man läser är illa nog för själen.
Du är en hal j*vel du. Du vill att vi andra ska ta parti för den sida du har tagit parti för i ett krig som du inte är inblandad i. Du anklagade mig direkt för att vara terroristsympatisör i ditt första inlägg till mig då jag inte tog parti för Israel. Du är inte den första propagandamegafonen som jag går på och inte den sista heller. Jag blev lite ledsen att du skrev att du skulle blocka mig men jag antar att det är enklare att bara diskutera med andra som valt "rätt sida".
En fråga bara som tillägg: Hur grymt är vit fosfor? Såg du de filmerna också? Blinken kanske kollade vad vet jag.
Oj, blev jag med ens Hamas kompis nu igen för att jag frågar om Israels eventuella krigsbrott? Valde jag sida nu?
Nej. De stridande parterna på båda sidor begår fruktansvärda illgärningar mot civila såväl som mot varandra. Skulle vara trevligt om massmedia kunde försöka ha en något sånär nyanserad/balanserad bild.
Vi behöver inte välja mellan judar och muslimer. Absolut vansinne. Vi kan välja att stå med den civilbefolkningen mot vapenindustri och stridande.
Mvh